Чинне адміністративне законодавство не дає визначення адміністративної відповідальності. Кодекс України про адміністративні правопорушення у ст.23 обмежується вказівкою про те, що мірою адміністративної відповідальності є адміністративне стягнення, яке застосовується з метою перевиховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення і запобігання вчиненню правопорушень.
Поєднуючи всі існуючі підходи до визначення поняття адміністративної відповідальності, розглянемо її як специфічну форму негативного реагування з боку держави в особі її компетентних органів на відповідну категорію протиправних проявів(передусім, адміністративних проступків), згідно з якою особи, що скоїли ці правопорушення, повинні дати відповідь перед уповноваженим державним органом за свої неправомірні дії та понести за це адміністративну відповідальність в установлених законом формах і порядку.
Відповідальність працівників міліції за вчинення адміністративних проступків регламентована Кодексом України про адміністративні правопорушення, Дисциплінарним Статутом органів внутрішніх справ, антикорупційним законодавством тощо.
Працівники міліції є спеціальними суб’єктами адміністративних правопорушень, особливості їх відповідальності передбачені ст. 15 КпАП України. Так, за адміністративні проступки особи рядового і начальницького складів органів внутрішніх справ несуть відповідальність за Дисциплінарним Статутом ОВС(зауваження, догана, сувора догана, затримка в присвоєнні чергового спеціального звання або поданні до його присвоєння на строк до одного року, попередження про неповну службову відповідальність, пониження в спеціальному званні на один ступінь, звільнення з органів внутрішніх справ ), а за окремо визначені – на загальних підставах адміністративну(крім громадських та виправних робіт та адміністративного арешту). Наприклад, за вчинення дрібного хуліганства працівник міліції буде відповідати тільки за Дисциплінарним статутом, а за порушення правил дорожнього руху до нього може бути застосовано попередження, штраф, оплатне вилучення транспортного засобу, позбавлення права управління. Але, після повідомлення керівництва ОВС про порушення ПДД, поряд з адміністративною відповідальністю для працівника міліції настає й дисциплінарна(але, вже за порушення відомчих наказів щодо дотримання транспортної дисципліни). Таким чином, виникає суперечність, з одного боку суспільна шкідливість дрібного хуліганства є вищою ніж у деяких правопорушень ПДД(керування транспортним засобом без страхового полісу), а також ситуація, коли вчинення одного діяння спричиняє настання двох видів відповідальності, і в цьому є деяке протиріччя вимогам законодавства.
Література:
1. Александров В.М. Особливості адміністративної відповідальності військовослужбовців, с.188-195
2. Мота А.Ф. Адміністративна відповідальність військовослужбовців за законодавством України
3. Адміністративне право України. Підручник. Ю.Б.Битяк,В.М.Гаращук; за ред..Ю.Б.Битяка.-К.:Юрінком Інтер,2006.-544с.
4. Кодекс України про адміністративні правопорушення.-Х.:ТОВ«Одіссей»,2010.-248с.,ст.15, с.8.
5. Закон України «Про військовий обов'язок і військову службу», від 10.02.2010
e-mail: valerirenuar@rambler.ru
|