:: LEX :: ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ АГРАРНОЇ БІРЖІ В УКРАЇНІ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 68)

Термін подання матеріалів

14 січня 2025

До початку конференції залишилось днів 19


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ АГРАРНОЇ БІРЖІ В УКРАЇНІ
 
05.05.2007 15:53
Автор: Буренко Анна Юріївна, студентка Полтавського факультету Національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого
[Екологічне право. Земельне право. Аграрне право]
Закон України «Про товарну біржу» від 10.12.1991р.№1956 - ХІІ є основним нормативно-правовим актом, що регулює діяльність товарних бірж в Україні та встановлює принципи їх діяльності. Разом з тим, доречно було б прийняти спеціальний Закон України "Про аграрну біржу", оскільки діяльність аграрних бірж має певну специфіку щодо діяльності інших видів товарних бірж. Стаття 5 Закону України "Про товарну біржу" вказує, що товарна біржа створюється на засадах добровільного об'єднання заінтересованих юридичних і фізичних осіб, яким це не заборонено законами. Засновниками і членами товарної біржі не можуть бути органи державної влади та управління, а також державні установи, що перебувають на державному бюджеті. Таким чином, зазначені положення дають підстави вважати, що товарні біржі в Україні діють на приватноправових засадах. Стаття 2 п.2.1. Закон України «Про державну підтримку сільського господарства України» від 24 червня 2004 року №1877 - ІV зазначає, що аграрна біржа створюється відповідно із Законом України «Про товарну біржу» з урахуванням того, що статут аграрної біржі затверджуються Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади з питань формування та забезпечення реалізації державної аграрної політики; засновником аграрної біржі є Кабінет Міністрів України в особі Аграрного фонду. В свою чергу, стаття 9 Закону України "Про державну підтримку сільського господарства" зазначає, що "Аграрний фонд є державною спеціалізованою установою, уповноваженою Кабінетом Міністрів України провадити цінову політику в агропромисловій галузі економіки України. Аграрний фонд є бюджетною організацією…". А відповідно до статті 5 Закону України "Про товарну біржу" "засновниками і членами товарної біржі не можуть бути … державні установи, що перебувають на державному бюджеті". Таким чином, зазначені положення прямо суперечать положенням Закону України «Про товарну біржу» і ч.3 ст.279 Господарського Кодексу України від 16 січня 2003 року №436- ІV України і потребують відповідного узгодження. Отже, Аграрна біржа не може бути заснована Аграрним фондом, принаймні одноособово, оскільки це не відповідає основним принципам її діяльності. В законодавстві доцільно було б передбачити норму, яка б надавала можливість бути засновниками Аграрної біржі, поряд з Аграрним фондом, сільськогосподарським товаровиробникам або їх об'єднанням, що дозволило б узгодити норми зазначених вище законів.
Виникає також питання про використання назви аграрна біржа щодо окремої біржі. Як показує світовий досвід, біржова торгівля розвивається у напрямі спеціалізації бірж на конкретних видах товарів. З відродженням біржової торгівлі в Україні світовий та власний, вітчизняний, досвід сприяли відокремленню аграрних бірж від інших видів товарних бірж. Окремі біржі з метою чіткого визначення спрямованості своєї діяльності у назві використовують слово "аграрна" окремо або у словосполученні (наприклад, Полтавська регіональна аграрно-промислова біржа). Закон України "Про державну підтримку сільського господарства України" став підставою для створення єдиної Аграрної біржі, яка фактично є монополістом на аграрному біржовому ринку. У нормативних актах, які були прийняті пізніше зазначеного закону, вживається термін "аграрна біржа" виключно у розумінні біржі, засновником якої є Аграрний фонд України. Постановою КМУ "Про створення Аграрної біржі" від 26.12.2005р. затверджено Статут Аграрної біржі, в якому зазначено офіційне найменування біржі: "Аграрна біржа". На наш погляд, для чіткого відокремлення Аграрної біржі від інших аграрних та товарних бірж, що спеціалізуються на сільськогосподарській продукції, у її назві необхідно зазначити індивідуальні ознаки. Наприклад, Державна аграрна біржа або Центральна аграрна біржа.

е-mail: anjytka-solnce@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПРАВО ВЛАСНОСТІ НА ЗЕМЛІ ПРИРОДНО-ЗАПОВІДНОГО ФОНДУ ЗА ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ
14.05.2007 16:28




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше