:: LEX :: ОСОБЛИВОСТІ СТРАХУВАННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ПЕРЕВІЗНИКІВ НА АВІАЦІЙНОМУ ТРАНСПОРТІ
UA  RU  EN
 
  Main page
  How to take part in a scientific conference?
  Calendar of conferences
  Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Archive

Actual researches of legal and historical science (Issue 68)

Date of conference

14 January 2025

Remaining time to start conference 25


  Scientific conferences
 

  Useful legal internet resources
 

 Useful references
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Counters


 References


 Our bottun
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ОСОБЛИВОСТІ СТРАХУВАННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ПЕРЕВІЗНИКІВ НА АВІАЦІЙНОМУ ТРАНСПОРТІ
 
02.10.2012 14:03
Author: Стропалов Андрій Сергійович, студент правового факультету Донецького Юридичного Інституту МВС України
[Section 9. Arbitration law. Arbitration judicial law]

1. Авіаційні ризики та їх страхування

Авіаційне страхування - це комплекс майнового і особистого страхування та страхування відповідальності, яка випливає з експлуатації повітряного транспорту і захищає майнові інтереси юридичних та фізичних осіб у разі настання певних подій, визначених договором страхування або законодавством.

Авіаційне страхування є одним з найскладніших видів страхування. Це обумовлюється тим, що в даній сфері присутній значний розмір страхових сум, а авіаційні ризики можуть привести до величезних збитків. Так само авіаційне страхування тісно пов'язане з міжнародним страховим ринком, регулюється як національним, так і міжнародним правом.

 Правове забезпечення розглянутого виду страхування досить різноманітно. Воно містить норми міжнародних угод та конвенцій; нормативні акти міжнародних організацій цивільної авіації, членом яких є Україна (ІКАО, ІАТА); норми внутрішніх законодавчих актів, які регулюють діяльність цивільної авіації та страхування.

Зауважимо, що серед усіх підвидів авіаційного страхування обов'язковою з погляду міжнародних вимог є лише відповідальність повітряного перевізника перед третіми особами, пасажирами, власниками багажу та вантажу. В Україні обов'язковість страхування повітряних суден та членів екіпажу встановлено лише внутрішнім законодавством.

Повільне зростання авіаційного ринку в Україні та складнощі з впровадженням нової техніки, незначні обсяги авіаційних перевезень гальмують розвиток внутрішнього ринку авіаційного страхування. Страховий ринок у сфері авіації володіє вельми обмеженими власними можливостями в силу недостатньої капіталоємності всього ринку і будь-якої страхової компанії цього сегмента зокрема. В даний момент в Україні працює велика кількість середніх і дрібних авіаперевізників, які експлуатують застаріваючий парк повітряних суден. В той же час не можна не відзначити і зростання парку західної техніки. Так, станом на 21 вересня 2012 року державна авіаційна служба України видала 90 сертифікатів експлуатанта авіаційного транспорту. За даними на початок 2009 року кількість пасажирських літаків в Реєстрі цивільних повітряних суден України становило 730, з них придатні до виконання льотних завдань - 436. Всього за 7 місяців 2012 року з українськими повітряними суднами сталося 60 авіаційних інцидентів та подій, у тому числі 1 катастрофа, 1 аварія і 4 серйозних інцидентів.

Таким чином, українські авіакомпанії, які діють в умовах жорсткої конкуренції, вимагають від страховиків оперативності, економічно ефективних рішень і надійності. У той же час іноземні страховики зацікавлені виключно в роботі з найбільшими авіакомпаніями, причому у всіх випадках пропонують тільки стандартні програми, які не завжди відповідають індивідуальним потребам потенційного клієнта. Найкращим шляхом вирішення задачі може бути створення спеціалізованої страхової фірми, яка буде володіти кваліфікованим персоналом, надійною фінансовою базою, що дозволить пропонувати страхові послуги, в найкращій мірі відповідаючими запитам кожного клієнта.

2. Правові положення страхування відповідальності перевізника на авіаційному транспорті

Порядок і правила проведення обов'язкового авіаційного страхування цивільної авіації затверджені постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2002 р. № 1535.

Страховим випадком є факт настання цивільної відповідальності Страхувальника, визнаної ним добровільно, за попередньою згодою страховика, або встановленої чинним рішенням суду за зобов'язаннями, які виникають при заподіянні шкоди потерпілим третім особам внаслідок настання наступних страхових ризиків:

1. Відповідальність за повну або часткову втрату вантажу або за пошкодження вантажу;

2. Відповідальність за шкоду, завдану контрагентом Страхувальника внаслідок невиконання останнім частково або повністю договірних зобов'язань, а саме:

3. Відповідальність за прострочення по доставці вантажу;

4. Відповідальність за видачу вантажу з порушенням вказівок про затримку видачі;

5. Відповідальність за неправильну доставку (досилання) вантажу з вини працівників Страхувальника - додаткові витрати на пересилання вантажу за правильною адресою, понесені Страхувальником внаслідок неправильної доставки вантажу.

6. Відповідальність за шкоду, заподіяну перевозять вантажі, майну, життю і здоров'ю третіх осіб;

Страховиками є юридичні особи - резиденти України, які отримали в установленому порядку ліцензії на проведення обов'язкового авіаційного страхування цивільної авіації, зареєстровані в уповноваженому органі виконавчої влади у галузі цивільної авіації та які є членами Авіаційного страхового бюро.

Страхувальниками можуть бути українські експлуатанти повітряних суден, повітряні перевізники, які мають право здійснювати пасажирські та вантажні перевезення, особи, які мають право власності на повітряне судно, та особи, які є замовниками авіаційних робіт.

Факт укладання договору страхування посвідчується страховим полісом (сертифікатом).

Ліміти відповідальності по договору страхування визначаються за згодою сторін.




Література:

1. А. А. Козловський, З. І. Боярська, Розвиток концепціі повітряного права України: історія  та сучасність, Юридичний вісник 3(12)2009. – C. 8-12.

2. Державна авіаційна адміністрація: Сайт у мережі Internet — www.avia.gov.ua

3. Кривошлик Т.Д. Страхування майна громадян. //Фінанси України, №11, 2001, с. 131.

4. Сушко Р.В., Ретинський А.А. Оцінка результатів діяльності страхових компаній. //Фінанси України, №6, 2002, с. 127.

5. Универсальная страховая компания: Сайт у мережі Internet — http://www.universalna.com 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ДО ПИТАННЯ ГОСПОДАРСЬКО-ПРАВОВОГО СТАТУСУ ОБ'ЄДНАНЬ ПІДПРИЄМСТВ-ЗАМОВНИКІВ У ВІДНОСИНАХ ЗАКУПІВЕЛЬ
11.09.2012 20:52




© 2006-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.lex-line.com.ua is obligatory!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше