Процес формування інформаційної культури майбутніх юристів найбільш ефективно здійснюється в процесі їхнього навчання у вищих навчальних закладах, де вони отримують знання, що ґрунтуються на єдності обов’язку і права. Крім того, в процесі навчання і виховання здійснюється їхня професійна підготовка як фахівців права, що сприяє формуванню правової культури.
Окрім цього, формування інформаційної культури майбутніх юристів у вищих навчальних закладах не може розглядатися окремо від решти сторін формування особистості майбутнього фахівця права, оскільки сама по собі правова культура є обов’язковим елементом формування усієї сукупності духовного багатства індивіда.
Сучасні суспільні, соціально-економічні та інформаційно-технологічні зміни висувають додаткові вимоги до підготовки правознавця нової генерації, що потребує створення і застосування нових освітніх систем, зміни освітнього процесу, форм, методів та засобів навчання. Виникає необхідність у створенні сучасної моделі підготовки майбутнього юриста. В існуючій моделі є суперечність між рівнем підготовки та сучасними вимогами до фахівця. Таким чином, оновлення змісту, форм та методів навчання є нагальною проблемою, що потребує нової схеми підготовки правника, здатного працювати в динамічних умовах сучасних комп’ютерних технологій та активно їх використовувати у своїй професійній юридичній діяльності [1].
Значно розширюються потенційні можливості інформаційно-комунікаційних технологій завдяки сучасним досягненням науковців у цій галузі.
На сучасному етапі інформатизації суспільства все більшого поширення в різноманітних сферах життя набувають інформаційно-комунікативні технології, вони виступають одним із інструментів пізнання. Тому одним із завдань вищої освіти є підготовка фахівця, який вільно орієнтується у світовому інформаційному просторі, який має знання та навички щодо пошуку, обробки та зберігання інформації, використовуючи сучасні комп’ютерні технології. Цей напрямок вважається перспективним, адже в цілому освіта характеризується як велика система, якісне функціонування якої неможливе без використання сучасних телекомунікаційних та комп’ютерних засобів зберігання, опрацювання, передавання, подання інформації [2].
Розвиток інформаційно-комунікативних технологій не тільки якісно змінює життя суспільства, але й впливає на культуру, залучає людство до накопичення культурного багатства. Інформатизація суспільства стимулює якісні зміни в соціально-політичних та економічних процесах. Нові інформаційні технології орієнтують людину на саморозвиток та самонавчання.
У сучасному інформаційному суспільстві, за умов впровадження Болонської системи навчання змінюється методика традиційного викладання, яка орієнтується на застосування інформаційно-комунікативних технологій та вносить докорінні зміни в стійку динамічну систему “викладач - студент”, змінює її на “викладач - комп’ютер - студент”, або "студент - комп’ютер - інформаційні технології”, або “студент - комп’ютер”. Взаємодія “студент - комп’ютер” виникає, коли педагогічні функції виконує безпосередньо комп’ютер [3]. Нова схема дає ширші можливості. ІР технології відіграють нову роль у навчанні та викладанні. Викладач перестає бути джерелом інформації. Він виступає посередником, тому педагог має іти до студента з фундаментальними знаннями сучасних ІР технологій. Таким чином, сьогодення вимагає від викладача застосування сучасних ІР технологій до навчання, що сприятиме підвищенню ефективності навчально-виховного процесу в цілому. Зауважимо, що збільшення кількості комп’ютерної техніки та подальше її вдосконалення розширює можливості студентів її використання не тільки під час вивчення інформатики, але і під час навчання інших дисциплін. Сучасний фахівець-правознавець має усвідомлювати тенденції розвитку швидкозмінного світу, формувати свої навички та вміння протягом життя, розвивати інформаційну культуру та творчі якості особистості [4]. Отже, сучасні завдання профільної підготовки майбутнього юриста зводяться не лише до знання фахових дисциплін, але й оволодіння сучасними ІР технологіями.
Література:
1.Калиновская Н.А. Информационная культура личности и общества: наполнение понятия [Електронний ресурс] / Н.А.Калиновская. - Режим доступу - http://www.twirpx.com/.../organizatsijnoo-pedagogicheskays-sistema.
2.Калініна Л.М. Інформаційна культура керівника загальноосвітнього навчального закладу та критерії її виміру /Л.М. Калініна //Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2010 рік: наукове видання. - К.: Інститут педагогіки НАПН України, 2011.- С. 24-59
3.Про Концепцію Національної програми інформатизації: закон України, від 04.02.1998 № 74/98-ВР // Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1998, N 27-28, ст.181
4.Ткачев А.В. Некоторые проблемы развития правовой информатики и совершенствования ее преподавания / А.В. Ткачев // Юридическое образова- ние и наука. - 2001. - № 1. - С. 6–8
|