:: LEX :: ВПРОВАДЖЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРОЦЕДУР В ПРОЦЕСІ ПЕРЕЙНЯТТЯ ДОСВІДУ ПЕНІТЕНЦІАРНИХ СИСТЕМ ДЕЯКИХ КРАЇН ЄС
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 68)

Термін подання матеріалів

14 січня 2025

До початку конференції залишилось днів 20


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ВПРОВАДЖЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРОЦЕДУР В ПРОЦЕСІ ПЕРЕЙНЯТТЯ ДОСВІДУ ПЕНІТЕНЦІАРНИХ СИСТЕМ ДЕЯКИХ КРАЇН ЄС
 
05.10.2015 15:24
Автор: Ошовський Віталій Іванович, здобувач Міжрегіональна Академія управління персоналом
[Секція 5. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Муніципальне право]

Найважливішим завданням пенітенціарної системи будь-якої держави є виправлення і подальша ресоціалізація засуджених та осіб, узятих під варту. Пенітенціарні системи різних країн вирішують цю проблему по-різному. Певні країни досягли високих показників ресоціалізації, низького рівня рецидиву, шляхом впровадження їх пенітенціарними системами певних заходів, правил, ідей. Особливу увагу у світлі останніх вітчизняних реформаторських тенденцій привертає досвід Швейцарії, як країни з високим рівнем децентралізації. Не менший інтерес представляє досвід Польщі – країни  колишнього соцтабору. Природно, деякі рішення можуть бути прикладом для вітчизняної пенітенціарної системи, однак, важливим є розуміння необхідності пошуку власного рішення, найбільш оптимального для умов України. При цьому важливу роль у процесі реформування Державної кримінально-виконавчої служби України відіграє впровадження відповідних адміністративних процедур.

З нашої точки зору, під адміністративними процедурами в діяльності Державної пенітенціарної служби України необхідно розуміти врегульований нормами законодавчих та підзаконних нормативно-правових актів порядок здійснення тих чи інших управлінських процедур, метою яких є забезпечення прав, свобод і законних інтересів особистості і громадянина а також упорядкування діяльності органів і установ виконання покарань.

У свою чергу, під системою профілактичних заходів розуміють створення обстановки, що усуває шкідливий вплив на людину або ж забезпечує необхідну стійкість до нього в процесі морального формування особистості; виявлення та усунення конкретних джерел шкідливого впливу на неї. Головним завданням профілактичної роботи є розробка та реалізація протягом відносно тривалого часу ефективної системи продуманих заходів по впливу, насамперед, на причини та умови, що детермінують злочинну поведінку як конкретного, наперед відомого особи, так і груп осіб.

Провідна роль в процесі ресоціалізації засудженого належить соціально-виховній роботі. Відповідно до ч. 1 ст. 123 КВК України, соціально-виховна робота – цілеспрямована діяльність персоналу органів і установ виконання покарань та інших соціальних інститутів для досягнення мети виправлення і ресоціалізації засуджених. Соціально-виховна робота спрямована на формування та закріплення у засуджених прагнення до заняття суспільно корисною діяльністю, сумлінного ставлення до праці, дотримання вимог законів та інших прийнятих у суспільстві правил поведінки, підвищення їх загальноосвітнього і культурного рівнів [1, с.72].

Безумовно, соціально-виховна робота може дати очікуваний результат лише за умов надання засудженим можливостей реалізації свого потенціалу, важливу роль в чому відіграють служби пробації. Водночас, навряд чи можна очікувати гарних показників ресоціалізації, якщо ув’язнені будуть проживати в умовах, які виправленню не сприяють. Вельми цікавим прикладом для вітчизняної кримінально-виконавчої служби в цьому плані є досвід роботи колег в Польщі та Швейцарії. Однак, незважаючи на спільність мети – забезпечення безпеки суспільства, ресоціалізації ув'язнених; методи й підходи, використовувані там, далеко не завжди застосовні в українських реаліях.

У Швейцарської Конфедерації, з її державним поділом на різних рівнях, Федеральна влада має незначні функції в поліції, юстиції та кримінально-виконавчій системі. Кантони є суверенними в аспекті організації своїх сил поліції, судової системи та правоохоронних органів, серед яких – служби пробації. Вони, однак, співпрацюють в рамках реалізації федеральних законів, таких як Кримінальний кодекс і Кримінально-процесуальний кодекс [2].

У деяких кантонах, служби пробації управляють невеликими майстернями та житловими приміщеннями, з метою надання робочих місць і житла для людей, якими вони повинні опікуватися. В інших, об'єднання (неурядові організації) розробили форми професійного співробітництва та прийняли на себе частину обов'язків служби пробації [2]. Незалежно від процедур, що діють в тому чи іншому кантоні, завдання стоїть майже загальне – супровід злочинця та надання якомога більшого спектру послуг по ресоціалізації.

Враховуючи курс України на поширення децентралізації, досвід Швейцарії, як в питаннях розподілу повноважень різних рівнів організації влади, так і в питаннях пробації, є дуже цінним, оскільки передбачає різні підходи у різних регіонах. Безумовно, це вимагатиме впровадження відповідних адміністративних процедур, що регулюватимуть даний розподіл якнайефективніше. 

Пенітенціарна система Польщі має свої проблеми, що постають на заваді ресоціалізації. Однією з них є висока наповненість польських тюрем (зайнято 84100 місць з 86600). Вже в 2014 році було побудовано 120 нових місць, в 2015 – 265, в 2016 планується – 940 нових місць [3]. Таким чином, Польща вживає рішучих заходів щодо забезпечення належних умов відбування покарання, шляхом фінансування проектів будівництва нових, і безсумнівно – сучасних тюрем. Прагнення влади Польщі до скорочення застосування тюремного ув'язнення і зменшення соціального та економічного навантаження, у тому числі витрат на зниження рівня злочинності, заслуговує уваги. Судові дані переконливо свідчать, що позбавлення волі на строк до шести місяців найчастіше призначалося за водіння в стані сп'яніння, злодійство, ухилення від сплати аліментів, злочини, пов'язані з наркотиками, шахрайство, які в сукупності складають 47% обвинувальних вироків. Вироки від 6 місяців до 1 року (включно) в 50% випадках виносили в якості покарання за крадіжку, шахрайство, несплату аліментів, бійки, побиття, за злочини, пов'язані з наркотиками і водінням у стані алкогольного сп'яніння. Позбавлення волі з використанням електронного спостереження в Польщі нині застосовують до 5300 засуджених. З точки зору кількості людей, щодо яких здійснюється моніторинг, Польща займає друге місце в Європі (після Англії та Уельсу) [4]. 

В Україні, кількість осіб, до яких застосовано такий засіб запобігання, як електронне спостереження – досить незначна. У зв'язку з високим відсотком рецидиву доцільно було б внести пропозицію щодо встановлення електронних засобів контролю за умовно-достроково звільненими особами. Окремо стоїть питання необхідності формування реальних матеріальних ресурсів діяльності кримінально-виконавчих установ, що забезпечать їх переоблаштування і функціонування у відповідності з міжнародними стандартами, впровадження відповідних адміністративних процедур, які дозволять таке переоблаштування реалізувати.




Література:

1. Кримінально-виконавчий кодекс України (станом на 16.06.2015 р.) – К.: Паливода А.В., 2015.-104 с.

2. Fink D. Probationin Europe. Switzerland. / D. Fink. H. Bruni // Europe organisation of probation. – Utrecht. – 2013. – Р. 43 : [Електронний ресурс]. – Режим доступу :  http://cep-probation.org/wp-content/uploads/2015/03/Probation-in-Europe-2013-Chapter-Switzerland.pdf

3. Polskie zakłady penitencjarne zapełnione prawie w 100 proc  // onet : [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://wiadomosci.onet.pl/kraj/polskie-zaklady-penitencjarne-zapelnione-prawie-w-100-proc/z708v

4. Szymanowski T. Efektywność systemu penitencjarnego w Polsce – stan obecny i perspektywy : [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.wroclaw.so.gov.pl/downloads/konferencja/Teodor Szymanowski.pdf



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИЯВЛЕННЯ «ПОДАТКОВИХ ЯМ» ПІДРОЗДІЛАМИ ПОДАТКОВОЇ МІЛІЦІЇ
30.09.2015 09:49
АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ ЗАСОБИ ЗАСТОСУВАННЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАХОДІВ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ СУДДІ, ЧЛЕНА ЙОГО СІМ'Ї, МАЙНА
27.08.2015 14:46
ЩОДО ПОНЯТТЯ «СТИЛЬ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА ДЕРЖАВНОЇ ПЕНІТЕНЦІАРНОЇ СЛУЖБИ»
22.09.2015 10:46
ЗАПРОВАДЖЕННЯ ОБОВ’ЯЗКОВОЇ ОЦІНКИ ПСИХОЛОГІЧНО-МОРАЛЬНОГО КРИТЕРІЮ КАНДИДАТІВ НА ПОСАДУ СУДДІ АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ
01.10.2015 09:52




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше