:: LEX :: ВПРОВАДЖЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРОЦЕДУР В ПРОЦЕСІ ПЕРЕЙНЯТТЯ ДОСВІДУ ПЕНІТЕНЦІАРНИХ СИСТЕМ ДЕЯКИХ КРАЇН ЄС
UA  RU  EN
 
  Главная
  Как принять участие в научной конференции?
  Календарь конференций
  Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архив

Актуальные исследования правовой и исторической науки (выпуск 63)

Срок представления материалов

11 июля 2024

До начала конференции осталось дней 0


  Научные конференции
 

  Полезные правовые интернет ресурсы
 

 Полезные ссылки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Счетчики


 Ссылки


 Кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ВПРОВАДЖЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРОЦЕДУР В ПРОЦЕСІ ПЕРЕЙНЯТТЯ ДОСВІДУ ПЕНІТЕНЦІАРНИХ СИСТЕМ ДЕЯКИХ КРАЇН ЄС
 
05.10.2015 15:24
Автор: Ошовський Віталій Іванович, здобувач Міжрегіональна Академія управління персоналом
[Секция 5. Административное право. Административное процессуальное право. Таможенное и налоговое право. Муниципальное право]

Найважливішим завданням пенітенціарної системи будь-якої держави є виправлення і подальша ресоціалізація засуджених та осіб, узятих під варту. Пенітенціарні системи різних країн вирішують цю проблему по-різному. Певні країни досягли високих показників ресоціалізації, низького рівня рецидиву, шляхом впровадження їх пенітенціарними системами певних заходів, правил, ідей. Особливу увагу у світлі останніх вітчизняних реформаторських тенденцій привертає досвід Швейцарії, як країни з високим рівнем децентралізації. Не менший інтерес представляє досвід Польщі – країни  колишнього соцтабору. Природно, деякі рішення можуть бути прикладом для вітчизняної пенітенціарної системи, однак, важливим є розуміння необхідності пошуку власного рішення, найбільш оптимального для умов України. При цьому важливу роль у процесі реформування Державної кримінально-виконавчої служби України відіграє впровадження відповідних адміністративних процедур.

З нашої точки зору, під адміністративними процедурами в діяльності Державної пенітенціарної служби України необхідно розуміти врегульований нормами законодавчих та підзаконних нормативно-правових актів порядок здійснення тих чи інших управлінських процедур, метою яких є забезпечення прав, свобод і законних інтересів особистості і громадянина а також упорядкування діяльності органів і установ виконання покарань.

У свою чергу, під системою профілактичних заходів розуміють створення обстановки, що усуває шкідливий вплив на людину або ж забезпечує необхідну стійкість до нього в процесі морального формування особистості; виявлення та усунення конкретних джерел шкідливого впливу на неї. Головним завданням профілактичної роботи є розробка та реалізація протягом відносно тривалого часу ефективної системи продуманих заходів по впливу, насамперед, на причини та умови, що детермінують злочинну поведінку як конкретного, наперед відомого особи, так і груп осіб.

Провідна роль в процесі ресоціалізації засудженого належить соціально-виховній роботі. Відповідно до ч. 1 ст. 123 КВК України, соціально-виховна робота – цілеспрямована діяльність персоналу органів і установ виконання покарань та інших соціальних інститутів для досягнення мети виправлення і ресоціалізації засуджених. Соціально-виховна робота спрямована на формування та закріплення у засуджених прагнення до заняття суспільно корисною діяльністю, сумлінного ставлення до праці, дотримання вимог законів та інших прийнятих у суспільстві правил поведінки, підвищення їх загальноосвітнього і культурного рівнів [1, с.72].

Безумовно, соціально-виховна робота може дати очікуваний результат лише за умов надання засудженим можливостей реалізації свого потенціалу, важливу роль в чому відіграють служби пробації. Водночас, навряд чи можна очікувати гарних показників ресоціалізації, якщо ув’язнені будуть проживати в умовах, які виправленню не сприяють. Вельми цікавим прикладом для вітчизняної кримінально-виконавчої служби в цьому плані є досвід роботи колег в Польщі та Швейцарії. Однак, незважаючи на спільність мети – забезпечення безпеки суспільства, ресоціалізації ув'язнених; методи й підходи, використовувані там, далеко не завжди застосовні в українських реаліях.

У Швейцарської Конфедерації, з її державним поділом на різних рівнях, Федеральна влада має незначні функції в поліції, юстиції та кримінально-виконавчій системі. Кантони є суверенними в аспекті організації своїх сил поліції, судової системи та правоохоронних органів, серед яких – служби пробації. Вони, однак, співпрацюють в рамках реалізації федеральних законів, таких як Кримінальний кодекс і Кримінально-процесуальний кодекс [2].

У деяких кантонах, служби пробації управляють невеликими майстернями та житловими приміщеннями, з метою надання робочих місць і житла для людей, якими вони повинні опікуватися. В інших, об'єднання (неурядові організації) розробили форми професійного співробітництва та прийняли на себе частину обов'язків служби пробації [2]. Незалежно від процедур, що діють в тому чи іншому кантоні, завдання стоїть майже загальне – супровід злочинця та надання якомога більшого спектру послуг по ресоціалізації.

Враховуючи курс України на поширення децентралізації, досвід Швейцарії, як в питаннях розподілу повноважень різних рівнів організації влади, так і в питаннях пробації, є дуже цінним, оскільки передбачає різні підходи у різних регіонах. Безумовно, це вимагатиме впровадження відповідних адміністративних процедур, що регулюватимуть даний розподіл якнайефективніше. 

Пенітенціарна система Польщі має свої проблеми, що постають на заваді ресоціалізації. Однією з них є висока наповненість польських тюрем (зайнято 84100 місць з 86600). Вже в 2014 році було побудовано 120 нових місць, в 2015 – 265, в 2016 планується – 940 нових місць [3]. Таким чином, Польща вживає рішучих заходів щодо забезпечення належних умов відбування покарання, шляхом фінансування проектів будівництва нових, і безсумнівно – сучасних тюрем. Прагнення влади Польщі до скорочення застосування тюремного ув'язнення і зменшення соціального та економічного навантаження, у тому числі витрат на зниження рівня злочинності, заслуговує уваги. Судові дані переконливо свідчать, що позбавлення волі на строк до шести місяців найчастіше призначалося за водіння в стані сп'яніння, злодійство, ухилення від сплати аліментів, злочини, пов'язані з наркотиками, шахрайство, які в сукупності складають 47% обвинувальних вироків. Вироки від 6 місяців до 1 року (включно) в 50% випадках виносили в якості покарання за крадіжку, шахрайство, несплату аліментів, бійки, побиття, за злочини, пов'язані з наркотиками і водінням у стані алкогольного сп'яніння. Позбавлення волі з використанням електронного спостереження в Польщі нині застосовують до 5300 засуджених. З точки зору кількості людей, щодо яких здійснюється моніторинг, Польща займає друге місце в Європі (після Англії та Уельсу) [4]. 

В Україні, кількість осіб, до яких застосовано такий засіб запобігання, як електронне спостереження – досить незначна. У зв'язку з високим відсотком рецидиву доцільно було б внести пропозицію щодо встановлення електронних засобів контролю за умовно-достроково звільненими особами. Окремо стоїть питання необхідності формування реальних матеріальних ресурсів діяльності кримінально-виконавчих установ, що забезпечать їх переоблаштування і функціонування у відповідності з міжнародними стандартами, впровадження відповідних адміністративних процедур, які дозволять таке переоблаштування реалізувати.




Література:

1. Кримінально-виконавчий кодекс України (станом на 16.06.2015 р.) – К.: Паливода А.В., 2015.-104 с.

2. Fink D. Probationin Europe. Switzerland. / D. Fink. H. Bruni // Europe organisation of probation. – Utrecht. – 2013. – Р. 43 : [Електронний ресурс]. – Режим доступу :  http://cep-probation.org/wp-content/uploads/2015/03/Probation-in-Europe-2013-Chapter-Switzerland.pdf

3. Polskie zakłady penitencjarne zapełnione prawie w 100 proc  // onet : [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://wiadomosci.onet.pl/kraj/polskie-zaklady-penitencjarne-zapelnione-prawie-w-100-proc/z708v

4. Szymanowski T. Efektywność systemu penitencjarnego w Polsce – stan obecny i perspektywy : [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.wroclaw.so.gov.pl/downloads/konferencja/Teodor Szymanowski.pdf



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИЯВЛЕННЯ «ПОДАТКОВИХ ЯМ» ПІДРОЗДІЛАМИ ПОДАТКОВОЇ МІЛІЦІЇ
30.09.2015 09:49
АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ ЗАСОБИ ЗАСТОСУВАННЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАХОДІВ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ СУДДІ, ЧЛЕНА ЙОГО СІМ'Ї, МАЙНА
27.08.2015 14:46
ЩОДО ПОНЯТТЯ «СТИЛЬ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА ДЕРЖАВНОЇ ПЕНІТЕНЦІАРНОЇ СЛУЖБИ»
22.09.2015 10:46
ЗАПРОВАДЖЕННЯ ОБОВ’ЯЗКОВОЇ ОЦІНКИ ПСИХОЛОГІЧНО-МОРАЛЬНОГО КРИТЕРІЮ КАНДИДАТІВ НА ПОСАДУ СУДДІ АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ
01.10.2015 09:52




© 2006-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.lex-line.com.ua обязательна!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше