Автор: Чвалюк Андрій Миколайович, старший лейтенант міліції, ад’юнкт кафедри економіко-правових дисциплін Донецького юридичного інституту Луганського державного університету внутрішніх справ МВС України
[Фінансове право. Банківське право]
Однакові пробіли в теорії бюджетного законодавства можна зустріти як на Україні так і в державах зі схожою бюджетною системою. Одна з таких проблем – це дотепер не визначені принципи формування основного фінансового плану держави – Державного бюджету. Так як ця прогалина досі не стала об’єктом уваги науковців і взяти за зразок немає чого, ми пропонуємо використовувати та закріпити в Бюджетному кодексі України принципи формування державного бюджету отримані в результаті власного дослідження: 1. Принцип незалежності – Державний бюджет України формується незалежно від волі й політичних поглядів інших держав. Його кошти призначені для реалізації загальнодержавних завдань винятково в інтересах українського народу; 2. Принцип верховенства - провідна роль приписів Закону про Державний бюджет перед іншими бюджетами держави та підзаконними правовими нормами; 3. Принцип повноти – до складу державного бюджету підлягають включенню всі бюджетні надходження, що закріплені за ним, які здійснюються відповідно до нормативно-правових актів органів державної влади; 4. Принцип обґрунтованості – державний бюджет формується на реалістичних макропоказниках економічного й соціального розвитку держави й розрахунках надходжень і витрат бюджету, які здійснюються відповідно до затверджених методик, правил й термінів; 5. Принцип ефективності – при формуванні державного бюджету всі учасники бюджетного процесу повинні прагнути досягти запланованих цілей при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів; 6. Принцип гласності – сформований державний бюджет і всі ланки його проектів, підлягають публікації в засобах масової інформації в повному обсязі; 7. Принцип відповідальності учасників бюджетного процесу – кожен учасник бюджетного процесу, що приймає участь у формуванні державного бюджету відповідає за свої дії й (або) бездіяльність.
Цей перелік не є вичерпним, тому що ми намагалися дослідити найголовніші, життєво необхідніші принципи потрібні для формування Державного бюджету, і вважаємо, що досягли запланованої мети. А розробка нових принципів може відбуватися поступово, в міру виникнення необхідності.
e-mail: chvaluk@rambler.ru
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter