:: LEX :: ОКРЕМІ ПИТАННЯ ПРАВОВОГО ЗАХИСТУ ІНТЕРЕСІВ ОБ’ЄДНАНЬ РОБОТОДАЦІВ У СИСТЕМІ СОЦІАЛЬНОГО ПАРТНЕРСТВА
UA  RU  EN
 
  Главная
  Как принять участие в научной конференции?
  Календарь конференций
  Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архив

Актуальные исследования правовой и исторической науки (выпуск 68)

Срок представления материалов

14 января 2025

До начала конференции осталось дней 20


  Научные конференции
 

  Полезные правовые интернет ресурсы
 

 Полезные ссылки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Счетчики


 Ссылки


 Кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ОКРЕМІ ПИТАННЯ ПРАВОВОГО ЗАХИСТУ ІНТЕРЕСІВ ОБ’ЄДНАНЬ РОБОТОДАЦІВ У СИСТЕМІ СОЦІАЛЬНОГО ПАРТНЕРСТВА
 
31.05.2016 21:30
Автор: Пікалюк Світлана Станіславівна, старший викладач кафедри права Луцького інституту розвитку людини Університету «Україна»; Туз Юлія Олександрівна, асистент кафедри права Луцького інституту розвитку людини Університету «Україна»
[Секция 6. Трудовое право и право социального обеспечения]

1. Можливість правового захисту інтересів роботодавців забезпечується сукупністю норм, які містяться в КЗпП, Законі України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)», інших нормативно-правових актах. Статтею 44 Конституції України закріплено право працюючих на страйк для захисту своїх економічних і соціальних інтересів. Доцільно було б при підготовці змін до Конституції України врахувати зарубіжний законодавчий досвід пострадянських країн і закріпити серед конституційних прав людини і громадянина право на індивідуальні та колективні трудові спори з використанням установлених законом способів їх вирішення, включаючи право на страйк. Відповідно до законодавства України одним з прав об’єднань роботодавців є право наділяти своїх представників повноваженнями на ведення колективних переговорів з підготовки, укладення та зміни угод, брати участь у формуванні та діяльності відповідних комісій з регулювання соціально-трудових відносин, примирних комісій, трудового арбітражу для розгляду і вирішення колективних трудових спорів.

2. Цікавим для нас є досвід зарубіжних країн з метою розгляду механізмів врегулювання соціально-трудових конфліктів і порівняння їх з системою, що склалася в Україні, з тим, щоб мати можливість виділити позитивні риси даного механізму і запропонувати відповідні законодавчі зміни з урахуванням правових та національних особливостей України.

3. Науковці (Лушніков А. М., Лушнікова М. В. 2009 р.) пропонують розрізняти соціально-трудові спори за предметом: спори про право і спори про інтереси. Примирно-посередницькі та арбітражні процедури використовуються для розгляду спору про право. Спори про інтереси розглядаються, як правило, у примирно-посередницькому порядку. Сутність спору про інтерес (спору щодо встановлення нових умов праці, укладення, зміни колективного договору) полягає в тому, що учасники спору, частіше працівники, звертаються із заявою (проханням) до роботодавця встановити нові умови праці, а роботодавець вправі, але не зобов’язаний за законом це прохання задовольнити. Трудовий спір про інтерес за своєю природою передбачає примирно-посередницькі процедури. Примирно-посередницькі органи розглядають трудовий спір в узгоджувальному порядку за принципом доцільності. Вважаємо можливим приєднатися до цієї точки зору, оскільки подібна класифікація спорів за предметною ознакою говорить про альтернативність механізмів його вирішення, що надає сторонам, що сперечаються право вибору.

4. За Законом України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)» трудовий арбітраж, як і примирна комісія, не є постійно діючим органом. За чинним законодавством трудовий арбітраж утворюється з ініціативи однієї зі сторін колективного трудового спору (конфлікту) або незалежного посередника. У проекті Закону України «Про вирішення колективних трудових спорів» збережено статус трудового арбітражу як примирного органу з вирішення спорів про права. Однак змінено порядок утворення трудового арбітражу, його компетенцію, порядок проведення і винесення рішення та ін. За законопроектом (ч. ч. 9, 10 ст. 27) якщо одна зі сторін вважає, що переговори завершено, а трудовий спір про права не вирішено, вона письмово звертається до центрального офісу або територіального відділення НСПП для вирішення трудового спору трудовим арбітражем. Якщо вирішення трудового спору трудовим арбітражем не передбачено у трудовому договорі (контракті), колективному договорі (угоді), сторони можуть укласти для цього арбітражний договір. В іншому випадку вирішення спору про права відбувається в судовому порядку.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




© 2006-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.lex-line.com.ua обязательна!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше