З 01.01.2018 року, в рамках реформування системи державного управління автомобільними дорогами загального користування, набув сили Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування системи управління автомобільними дорогами загального користування» від 17.11.2016 № 1764-VIII, відповідно до якого, 122667 км доріг України перейшли в зону відповідальності органів місцевої влади, а 46985 км залишилися у підпорядкуванні Державного агентства автомобільних доріг України [1].
Так, до сфери управління Донецькій облдержадміністрації передано 6210,2 км автомобільних доріг загального користування місцевого значення, у тому числі обласних доріг – 1123,1 км, районних – 5087,1 км.
Основною проблемою, яка була причиною впровадження реформи системи державного управління автомобільними дорогами загального користування був незадовільний стан доріг. Автомобільні дороги, мости та інженерні споруди на них перебувають у такому стані, за якого не можуть бути повною мірою забезпечені швидке, комфортне, економічне та безпечне перевезення пасажирів і вантажів, розвиток транзитних перевезень, подальший соціально-економічний розвиток регіонів.
До основних причин незадовільного стану та швидкого руйнування низки автомобільних доріг загального користування місцевого значення області, можна віднести, зростання перевезень по них вантажів понад встановлені вагові нормативи, зокрема великогабаритним транспортом, що перевозить різноманітну продукцію або переміщення техніки. Отже, в умовах перевищення нормативного навантаження збільшується руйнівний вплив на дорожнє покриття та, відповідно, суттєво зменшується нормативний строк служби автомобільних доріг.
Враховуючи викладене, необхідним є невідкладне ухвалення зважених та ефективних управлінських рішень як на місцевому, так і державному рівнях щодо забезпечення поліпшення та розвитку мережі доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у відповідних населених пунктах. Зокрема, такі рішення мають прийматися з урахуванням можливостей комплексного вирішення цього питання, у тому числі шляхом розвантаження автодоріг за рахунок переорієнтування частини вантажопотоків залізничним транспортом, перевезення яким є більш екологічно доцільним і вигідним, порівняно з перевезеннями автотранспортом, що повною мірою відповідає державним інтересам та інтересам суб’єктів господарювання різних форм власності, які провадять свою діяльність на території області [2, c. 64].
Але, нажаль, зазначений захід також неможливо реалізувати у повній мірі у зв’язку з проведенням ООС на території області та частково зруйнованою залізничною мережею області.
Література:
1. Про внесення змін до деяких законів України щодо реформування системи управління автомобільними дорогами загального користування від 17.11.2016 № 1764-VIII // Відомості Верховної Ради України – 2017.-№ 1.-ст. 6.
2. Звіт про результати аудиту ефективності використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах : [Електронний ресурс] : рішення Рахункової палати від 06.06.2019 №13-2 / Офіц.веб-сайт Рахун. Палати України. – Режим доступу: [https://rp.gov.ua/upload-files/Activity/Collegium/2019/13-2_2019/Zvit_13 2_2019.pdf]. - 2019. - ст. 94.
|