:: LEX :: ШЛЯХИ УДОСКОНАЛЕННЯ КРИМІНАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА НЕЗАКОННЕ ЗАВОЛОДІННЯ ТРАНСПОРТНИМ ЗАСОБОМ
UA  RU  EN
 
  Главная
  Как принять участие в научной конференции?
  Календарь конференций
  Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архив

Актуальные исследования правовой и исторической науки (выпуск 68)

Срок представления материалов

14 января 2025

До начала конференции осталось дней 19


  Научные конференции
 

  Полезные правовые интернет ресурсы
 

 Полезные ссылки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Счетчики


 Ссылки


 Кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ШЛЯХИ УДОСКОНАЛЕННЯ КРИМІНАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА НЕЗАКОННЕ ЗАВОЛОДІННЯ ТРАНСПОРТНИМ ЗАСОБОМ
 
09.06.2020 14:54
Автор: Кузнецов Віталій Володимирович, доктор юридичних наук, професор, професор спеціальної кафедри № 1 Інституту Управління державної охорони України Київського національного університету ім. Т. Шевченка
[Секция 4. Уголовное право. Уголовное процессуальное право. Криминалистика. Криминология. Уголовно-исполнительное право. Медицинское право. Судебные и правоохранительные органы. Адвокатура]

Предметом нашого наукового аналізу став проект Закону України «Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо удосконалення законодавства у сфері протидії незаконному заволодінню транспортним засобом» (№3301 від 03.04.2020). Проект пропонує «внести зміни до статей 289, 290 КК України (КК) та статті 250 КПК України». На думку авторів законопроекту, чинна редакція диспозиції статті 289 КК та приміток до неї фактично унеможливлює притягнення винного до більш суворого виду кримінальної відповідальності у випадку, якщо злочин вчинений у значних чи великих розмірах. Таким чином, чинна редакція частин 2 і 3 ст. 289 КК враховує реально заподіяні збитки від злочину, а не вартість транспортного засобу, що зазнав незаконного заволодіння і був повернутий потерпілому. Однак, такий підхід не відповідає ані суспільній небезпеці винного, ані загального підходу до кримінальної відповідальності за інші злочини, кваліфікуючою ознакою яких є вчинення злочину у певному розміру (наприклад корисливі злочини). Тому в цілому потребують схвалення запропоновані зміни законодавця до ст. 289 КК.

Однак, на нашу думку, окремі положення законопроекту щодо ст. 290 КК, потребують певного уточнення.

1. Автори законопроекту пропонують викласти назву статті, як «Підробка, заміна або знищення ідентифікаційного номера транспортного засобу, яким незаконно заволоділи, його реалізація», хоча на с. 2 Пояснювальної записки згадують про необхідність криміналізації дій саме «пов’язаних зі створення та утримання місць, в яких здійснюється переховування, розукомплектування чи переобладнання транспортних засобів». Отже виникає, по-перше, питання, чому криміналізовано окремо реалізація транспортного засобу. По-друге, зміст диспозиції, передбаченої в ч.1 ст. 290 КК не дає чіткого розуміння щодо предмету реалізації (ідентифікаційний номер транспортного засобу чи транспортний засіб, яким незаконно заволоділи). По-третє, на нашу думку, слід використати більш традиційний термін як «збут». 

2. У ч. 2 ст. 290 КК пропонується передбачити кваліфікуючі ознаки: «вчинення злочину організованою групою» або «вчинення злочину злочинною організацією». Такий зміст ч. 2 ст. 290 КК викликає певні запитання. По-перше, чому законодавець не допускає можливість вчинення злочину групою осіб за попередньою змовою. По-друге, чи можна ототожнювати за ступенем суспільної небезпеки злочини, які вчиняються організованою групою та злочинною організацією? На нашу думку, порівняння санкцій ч. 1 ст. 255 КК та ч.2 ст. 290 КК дозволяє наразі говорити про більшу суспільну небезпеку створення злочинної організації, а не вчинення конкретного злочину цією структурою. 

Отже, є два варіанти вирішення цієї ситуації: 1) слід виділити особливо кваліфікуючу ознаку (ч. 3), як вчинення злочину злочинною організацією та привести санкцію цієї норми до санкції, передбаченої ч. 1 ст. 255 КК; 2) передбачити в ч. 2 таку кваліфікуючу ознаку, як вчинення злочину групою осіб за попередньою змовою, а в ч. 3 – вчинення злочину організованою групою. Якщо такий злочин буде вчиняти злочинна організація, то дії відповідних суб’єктів будуть кваліфіковані за сукупністю злочинів. Вважаємо більш оптимальним другий варіант вирішення проблеми. 

На підставі викладеного, з урахуванням висловлених побажань, пропонуємо вдосконалити вказаний проект Закону України №3301 від 03.04.2020.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
СУТНІСТЬ МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУДОВО-ЕКСПЕРТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
21.06.2020 17:45
ПРОБЛЕМАТИКА ОБ’ЄКТА СУДОВОЇ ЕКСПЕРТИЗИ
13.06.2020 12:19




© 2006-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.lex-line.com.ua обязательна!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше