:: LEX :: СЕРЕДНЬОСТРОКОВЕ БЮДЖЕТНЕ ПЛАНУВАННЯ. ПЕРСПЕКТИВИ ТА НЕДОЛІКИ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 67)

Термін подання матеріалів

12 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 21


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

СЕРЕДНЬОСТРОКОВЕ БЮДЖЕТНЕ ПЛАНУВАННЯ. ПЕРСПЕКТИВИ ТА НЕДОЛІКИ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ
 
11.11.2020 14:29
Автор: Гнатюк Віталій Віталійович, студент бакалаврату, Київського національного університету імені Тараса Шевченка
[Секція 5. Господарське право. Господарське процесуальне право. Екологічне право. Земельне право. Аграрне право. Фінансове право. Банківське право]

Україна, що стала на шлях лібералізації політичного життя та пріоритетності ринкової економіки ще на початку 90-х років після здобуття незалежності, відійшла від радянської командно-адміністративної економіки. Євроінтеграційні процеси вимагають подальшого розширення свободи для вільної від держави економічної діяльності, збільшення впливу громадянського суспільства на державу та обмеження контролю держави із підвищеним захистом прав і свобод людини та громадянина. Незважаючи на всі ці тенденції планова економіка ніколи не відійде в минуле. Незалежно від ступеня лібералізації правових цінностей, зміцнення вільного економічного ринку та зменшення державного впливу на регулювання суспільних відносин в Україні завжди будуть хоча б частково збережені елементи економічного планування, що передовсім мають своє практичне вираження в бюджетних деклараціях (резолюціях) та інших формах бюджетного планування. 

Процедура складання та схвалення Бюджетної декларації, що закріплена в статті 33 Бюджетного кодексу України, є надзвичайно важливим завданням для виконавчої та законодавчої влади України, оскільки проголошує економічну програму розвитку держави [2]. 

У загальній частині Бюджетної декларації на 2020 – 2022 роки зазначено: «На основі досягнутої макроекономічної стабільності Україна вперше цим документом запроваджує повноцінне середньострокове бюджетування на три роки. Перехід до середньострокового бюджетування покликаний посилити бюджетну дисципліну та запровадити проактивний механізм управління бюджетними коштами, який передбачає вчасне прийняття виважених рішень» [1]. Відштовхуючись від цих положень можна зазначити, що Україна вибрала для себе подальший економічний розвиток в сфері бюджетного планування, що базуєтся на середньостроковому бюджетуванню на три роки. Використовуючи досвід європейських держав українські політичні діячі звернули свою увагу на те, що Великобританія, Франція та Швеція використовують саме трирічне середньострокове бюджетне планування, що має певні особливості. На приклад у Франції програмування прогнозних оцінок проводиться циклічно, що покликано забезпечити баланс між споживанням та інвестиційною діяльністю держави. Тож, можна підсумувати – середньострокове бюджетне планування притаманне деяким економічно сильним державам Європи та світу. 

Проте чи підійде нам зарубіжна модель економічного планування? Так, на думку політолога Віктора Тарана перехід на трирічне бюджетне планування створює для економіки країни не тільки переваги, але і додаткові ризики, в тому числі фіскальні. У їх числі слабка передбачуваність середньострокових показників інфляції, через політичну та військову дестабілізацію непередбачуване зростання цін і тарифів, курсу гривні, зменшення зайнятості населення. Якщо спрогнозувати ці індикатори не вдасться, середньострокові плани не працюватимуть [3]. Ми можемо додати, що у зв’язку із розвитком сектору ринкової економіки збільшується також і вплив великого бізнесу не лише на місцеву, а й на всеукраїнську економіку, що безпосередньо впливає на збільшення непередбачуваних подій, що будуть суперечити плану, закладеному в Бюджетній декларації. Ці обставини можуть негативно вплинути на політичне та економічне життя українського народу. Невизначеною залишається правова природа Бюджетної декларації як нормативно-правового акту та співвідношення дії її положень з положеннями Закону України про Державний бюджет.  

Отже, бюджетні реформи про наслідки яких ми можемо лише гадати неодмінно суттєво змінять умови в яких формується український економічний та політичний клімат на найближчі роки. Перехід від однорічного бюджету до трирічного середньострокового бюджетного плану безперечно вплине на розвиток нашої держави в 20-х роках ХХІ століття, тож першочерговим завданням науковця в цій сфері є вирішення проблеми усунення можливих ризиків, що можуть виникнути при впровадженні масштабних реформувань бюджетної політики та нагадати законодавцю і урядовцю про потребу активного втручання у оперативне вирішення ймовірних проблем, що виникатимуть при впровадженні трирічного середньострокового бюджетування.

Література:

1. Бюджетна декларація на 2020 – 2022 роки [електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nizhyn-budget.org/static/file/budzetna-deklaracia-na-2020-2022-roki.pdf  

2. Бюджетний кодекс України [електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-17#Text   

3. Таран В.В. Переваги та ризики впровадження середньострокового бюджетного планування [електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/2203013-perevagi-ta-riziki-vprovadzenna-serednostrokovogo-budzetnogo-planuvanna.html 

________________

Науковий керівник: Якимчук Наталія Яківна, доктор юридичних наук, професор, професор кафедри фінансового права Інституту права Київський національний університет імені Тараса Шевченка



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
СПОСОБИ ВІДЧУЖЕННЯ ЧАСТКИ В ТОВ: НЕДОЛІКИ ЗАКОНОДАВСТВА ТА ШЛЯХИ ПОДОЛАННЯ ПРОБЛЕМ
16.11.2020 18:49
ПИТАННЯ КЛАСИФІКАЦІЇ МІЖГАЛУЗЕВИХ ПРИНЦИПІВ МІЖНАРОДНОГО ЕКОЛОГІЧНОГО ПРАВА
16.11.2020 18:45
ПРАВОВІ ЗАСАДИ ОПОДАТКУВАННЯ СІМЕЙНИХ ФЕРМЕРСЬКИХ ГОСПОДАРСТВ
16.11.2020 15:11
ДОГОВІР КОМПЛЕКСНОГО ЮРИДИЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ СУБ’ЄКТА ГОСПОДАРЮВАННЯ: ПРАВОВІ ОСНОВИ ТА ЮРИДИЧНИЙ ЗМІСТ
16.11.2020 15:04
ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ САМОВІЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК
16.11.2020 14:33
АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ЮРИДИЧНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ЗЕМЕЛЬНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ
13.11.2020 11:01




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше