:: LEX :: FUNCTIONAL CHARACTERISTICS OF THE COORDINATION NORMS AND INSTITUTIONS OF THE EUROPEAN COUNTRIES: GENERAL APPROACH
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 68)

Термін подання матеріалів

14 січня 2025

До початку конференції залишилось днів 25


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

FUNCTIONAL CHARACTERISTICS OF THE COORDINATION NORMS AND INSTITUTIONS OF THE EUROPEAN COUNTRIES: GENERAL APPROACH
 
22.02.2021 21:37
Автор: Maksurov Alexey Anatolevich, PhD in Law, Professor, Kiev National University named after Taras Shevchenko
[Секція 1. Теорія держави і права. Філософія права]

In philosophy and the private sciences, the concept of "function" is used in a variety of meanings. Thus, philosophical dictionaries understand a function (functio – performance, performance) as an external manifestation of the properties of an object in a given system of relations. The etymological approach inherent understanding by "function" activities, business, work, fulfillment, etc. In legal science, the term "function" is often used today to characterize the social role of the state and law, or social purpose [1,232]. The term "function" itself is ambiguous. It is acceptable for all dynamic characteristics of structures. However, in any case, the function is associated with the directed selective influence of the system (structure, whole) on certain aspects of the external environment. This is how the general definition of the function of an object (phenomenon) in the philosophical literature is formulated.

When understanding the function of law as its social purpose or direction of legal influence, closely related, but at the same time dissimilar categories are identified, each of which has its own meaning and performs a certain methodological role in defining the concept of the function of law.

Consequently, we can define the functions of coordinating legal practice as such relatively isolated areas of homogeneous (homogeneous) positive (progressive) impact on subjective and objective reality, in which its nature is concretized, dynamism, creative and transformative nature, social and legal purpose, place and role in the legal system of society, its focus on the coordination of other types of legal activity and increasing the overall effectiveness of legal regulation in general.

To properly understand the essence of coordination functions, they will inevitably have to be classified.

General social functions are determined by the perspective goals of coordination, the achievement of which is usually provided by the coordination practice not separately, but together with other varieties of legal practice, the entire legal system, in connection with which the classification of the functions of coordination practice and general social functions of law practically coincide. That is, the general social functions demonstrate the interaction of coordination practice as a component of the legal system with other parts of it.

If the basis of allocation of common social functions are external to the focal practice social factors, internal criteria within the coordination practices, conditions the existence of specially-legal functions. Special-legal functions are more objective in nature and do not depend on the will of people, their implementation is mandatory and necessary, since the properties of coordination practice find a special expression in them [2,63].

The special legal functions of the coordination practice include, first of all, the regulatory and protective functions. From the regulatory function of the coordination practice, in essence, the registration-certification, legal-concretizing and recommendation functions of the coordination practice are derived. The law enforcement (protective) function also consists of a number of sub-functions, primarily preventive, law enforcement, law enforcement, punitive and compensatory.

Literature:

1. A.A. Maksurov Coordination in legal systems of the countries of Europe. Part I. Monograph - M.: Rusays, 2018 .- 544 p.

2. Kazmin I. F. General problems of law in the conditions of scientific and technological progress. – M., 1986. - 188 p.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ОКРЕМІ АСПЕКТИ СПІВВІДНОШЕННЯ ПРИНЦИПІВ ТА НОРМ ПРАВА В ПРАВОВІЙ СИСТЕМІ УКРАЇНИ
20.03.2021 10:41




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше