:: LEX :: МОРАТОРІЙ ЗЕМЕЛЬ
UA  RU  EN
 
  Main page
  How to take part in a scientific conference?
  Calendar of conferences
  Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Archive

Actual researches of legal and historical science (Issue 68)

Date of conference

14 January 2025

Remaining time to start conference 20


  Scientific conferences
 

  Useful legal internet resources
 

 Useful references
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Counters


 References


 Our bottun
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

МОРАТОРІЙ ЗЕМЕЛЬ
 
02.12.2008 20:50
Author: Шимановська Олена Олександрівна, студентка юридичного факультету Чернівецького національного університету імені Ю.Федьковича
[Ecological law. Land law. Agrarian law]
Чинним Земельним кодексом України (далі – ЗК України), а саме п. 15 Перехідних положень передбачена дія мораторію на землі сільськогосподарського призначення, включаючи й земельні частки (паї). Так, для земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва передбачена безумовна дія мораторію. Що ж до земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства є певні винятки з загального правила. З метою з’ясування можливості відчуження земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, доцільним буде проаналізувати зміст підпункту б) п.15 Перехідних положень ЗК України: "Купівля-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок і зміна цільового призначення (використання) земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, земельних ділянок, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) для ведення особистого селянського господарства, а також земельних часток (паїв), крім передачі їх у спадщину, обміну земельної ділянки на іншу земельну ділянку відповідно до закону та вилучення (викупу) земельних ділянок для суспільних потреб." Отже, дія мораторію, поширюється на земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства, які були виділені в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв). Що ж до інших земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства набутих у власність, до введення в дію мораторію на землі сільсько-господарського призначення, іншими шляхами передбаченими в п.1 ст.81 ЗК України, а саме: придбані за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; безоплатної передачі із земель державної комунальної власності; приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування; прийняття спадщини - заборона відчуження на них не поширюється. Це вже всім відома прогалина у законодавстві, яку активно використовують продавці та нотаріуси [1]. Та поруч з цим в Україні розроблено декілька "майже легальних" схем придбання земельних ділянок сільськогосподарського призначення незалежно від способу їх майбутнього використання в обхід мораторію: 1) укладення договору грошової позики під заставу земельної ділянки з наступним переходом прав власності позикодавцю за рішенням суду; 2) укладання договору оренди з умовою першочергового викупу земельної ділянки після скасування мораторію; 3) виділення частини ділянки з наступною зміною його цільового призначення під забудову; 4) спадкування, з нотаріальним оформленням свідоцтва на спадкоємця; 5) підписання попереднього договору про покупку, що буде зроблена в майбутньому, з наперед встановленими умовами [3].
Як бачимо, дія мораторію не забезпечує виконання тих завдань, які були мотивами для його ведення, а його подальше існування породжує цілу низку негативних наслідків: 1) заблокована оптимізація землеволодінь і землекористувань, що утворюються внаслідок паювання земель сільськогосподарського призначення, стимулюються негативні явища землекористування – черезсмужжя, вкраплення, малоземелля, далекоземелля тощо; 2) селяни старших вікових груп, їх спадкоємці, що проживають у іншій місцевості тощо не можуть реалізувати своє право власності на землю; 3) блокується створення великих, конкурентоспроможних сільськогосподарських підприємств; 4) знижується кредитоспроможність сільськогосподарських виробників через неможливість іпотечного кредитування [2].

Література:
1. Кулинич Павло. Земельний мораторій - 2007: законодавчі основи та порядок їх застосування. // Правовий тиждень. - 22 травня 2007. - №21.
2. Мірошниченко А.М. Земельне право України: навчальний посібник. – К.: Інститут законодавства ВР України.2007. – С.136-137.
3. http://zemlia.ucoz.ua/news/2008-10-26-195.

e-mail: tatochka-ukraine@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
PROTECTION OF BIODIVERSITY IN UKRAINE
01.11.2008 11:47




© 2006-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.lex-line.com.ua is obligatory!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше