:: LEX :: ІНФОРМАЦІЙНА ВЗАЄМОДІЯ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОЇ ТА СУДОВОЇ ВЛАДИ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 68)

Термін подання матеріалів

14 січня 2025

До початку конференції залишилось днів 20


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ІНФОРМАЦІЙНА ВЗАЄМОДІЯ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОЇ ТА СУДОВОЇ ВЛАДИ
 
11.09.2024 17:58
Автор: Ільєнко Владислав Юрійович, магістр права, Університет митної справи та фінансів; Ільєнко Дмитро Юрійович, аспірант, Університет митної справи та фінансів
[Секція 6. Право інтелектуальної власності та його захист. Інформаційне право. Інформаційні технології]

Анотація. У даній статті розглянуто інформаційну взаємодію органів державної та судової влади. Проаналізовано шляхи та напрямки покращення інформаційної комунікації між вказаними органами, а також захисту вказаних процесів від сторонніх впливів.

Ключові слова: інформаційна взаємодія, комунікація, інформація, інформаційні технології, органи державної влади, органи судової влади, інформаційна безпека, бази даних.

Annotation. This article examines the informational interaction of state and judicial authorities. Ways and directions for improving information communication between the specified bodies, as well as protecting the specified processes from outside influences, were analyzed.

Keywords: information interaction, communication, information, information technologies, state authorities, judicial authorities, information security, databases.

Постановка проблеми. Забезпечення інформаційної взаємодії органів державної та судової влади є одним із напрямів диджиталізації інформаційних процесів в країні. Дослідження видів, форм та методів забезпечення інформаційної взаємодії органів державної та судової влади є досить актуальним. На противагу застарілим методам, поява та впровадження нових процесів спонукають органи державної та судової влади до реформаторських змін. Тому дослідження вказаної взаємодії органів державної та судової влади дасть змогу поліпшити вказані процеси, шляхом виявлення та усунення прогалин та збоїв у процесі їх взаємодії.

Аналіз останніх досліджень і публікацій. Інформаційна взаємодія органів державної та судової влади досліджувались такими вченими, як М. Гiрняком, В. Кампо, М. Бaймурaтoвим, Б. Oльхoвським, та іншими.

Мета статті: дослідження сучасного стану інформаційної взаємодії органів державної та судової влади, а також пошук шляхів вдосконалення та розвитку вказаної взаємодії органів державної та судової влади, захисту вказаних процесів від сторонніх впливів.

Виклад основного матеріалу. Дане дослідження слід розпочинати з існуючих нормативно-правових актів, які прямо чи опосередковано регулюють взаємодію органів державної та судової влади. 

Так, один із основоположник законів, що регулює дану діяльність є Закон України "Про електронні комунікації" [1], а також Закон України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" [2].

Крім того, існує низка інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність органів влади у сфері електронної комунікації та інформаційної взаємодії при цьому, більшість з них потребує законодавчого перегляду, для забезпечення уніфікованого підходу до регулювання вказаних процесів.

На сьогоднішній час інформаційна взаємодія органів державної та судової влади є досить важливою. Зараз важко уявити функціонування органів влади без їх інформаційної взаємодії, яка зокрема полягає у їх комунікації, що надає змогу долати більшість бюрократичних процесів, а також заощаджує час прискорюючи доставку повідомлень та інформації адресатам.

Інформаційне співробітництво органів державної та судової влади стосується також не лише їх електронної комунікації, а й обміну інформації між їхніми базами даних, яка в свою чергу має спиратися на якісну організаційну основу та систему захисту вказаних процесів від сторонніх впливів.

Для вказаних органів влади має бути нормативно визначене місце інформаційної комунікації та обміну інформації між їх базами даних в загальнодержавному механізмі співробітництва між даними органами. 

При інформаційній взаємодії органів державної та судової влади необхідно враховувати обмеження, щодо доступу до інформації з грифами «таємно», «державна таємниця», «інформація з обмеженим/спеціальним доступом» а також захисту інформації та телекомунікаційних процесів від несанкціонованого втручання.

Доступ до вказаних баз даних надає широкий спектр можливостей означеним органам влади, зокрема вільного доступу до реєстрів які перебувають у підпорядкуванні вказаних органів.

Основними напрямами взаємодії є: використання баз даних вказаних органів; обмін інформацією необхідної для роботи вказаних органів, зокрема щодо учасників судового процесу, або споживачів послуг органів державної влади.

На даний час інформаційних взаємодія між органами державної та судової влади в основному здійснюється за допомогою наступних ресурсів: Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система [3]; Система електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів «Тремібта» [4]; Єдина система електронної взаємодії.

При цьому слід зазначити, що формування самої інформації та наповнення баз даних не є уніфікованим. Тому на нашу думку в першу чергу необхідно забезпечити стандартизацію та уніфікований підхід до наповнення баз даних органами влади, створення та роботи з інформацією та інформаційними реєстрами.

Також не менш важливим є розробка надійної системи захисту баз даних, та електронної комунікації між органами влади. До прикладу, не всі органи влади оснащені додатковими серверами для створення резервних копій баз даних, з метою збереження інформації від безповоротної її втрати, а більшість телекомунікаційних процесів між органами влади відбувається через незахищені канали, що може сприяти її спотворенню чи витоку. Тому розробка та впровадження централізованої системи захисту баз даних та телекомунікаційних процесів повинно бути пріоритетним завданням держави для забезпечення сталого та надійного функціонування органів влади, їх інформаційній взаємодії.  

Отже інформаційна взаємодія органів влади в цілому є невід’ємною частиною їх функціонування. Тому забезпечення захисту та розвитку вказаних процесів, їх законодавчої визначеності є важливою, метою держави на шляху подолання бюрократичних процесів, та виконання цілей поставлених реформою цифрової трансформації в країні.

Список використаних джерел:

1. Закон України "Про електронні комунікації". URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1089-20#Text (дата звернення 10.09.2024).

2. Закон України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги". URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2155-19#Text (дата звернення 10.09.2024).

3. Положення "Про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи" (ЄСІТС). URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1845910-21#Text (дата звернення 10.09.2024).

4. Про систему "Трембіта". URL: https://trembita.gov.ua/about (дата звернення 10.09.2024).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
СПОСОБИ ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНОЇ ЗЕМЛІ ЯК ОБʼЄКТА ПРАВОВІДНОСИН В МЕТАВСЕСВІТІ
26.08.2024 09:33




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше