:: LEX :: ТРАНСПОРТУВАННЯ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ЦІННОСТЕЙ В РЕГУЛЮВАННІ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИХ ВІДНОСИН ОРГАНІВ АДМІНІСТРАЦІЇ З ГРОМАДЯНАМИ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 68)

Термін подання матеріалів

14 січня 2025

До початку конференції залишилось днів 20


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ТРАНСПОРТУВАННЯ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ЦІННОСТЕЙ В РЕГУЛЮВАННІ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИХ ВІДНОСИН ОРГАНІВ АДМІНІСТРАЦІЇ З ГРОМАДЯНАМИ
 
28.11.2024 12:18
Автор: Ланін Віктор Павлович, студент, Сумський національний аграрний університет
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]

На сучасному етапі розвитку нашої держави одним з безумовних пріоритетів є дотримання і транспортування європейських цінностей. Тому в Україні в межах європейського напрямку її розвитку першочергового значення набуває питання забезпечення прав і свобод особистості. Конституція України визнає людину, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпеку найвищою соціальною цінністю. Надзвичайна значущість даного питання в сучасних умовах суспільного та державного розвитку зумовлює актуальність дослідження змісту і особливостей такого окремого аспекту проблеми захисту прав та свобод людини і громадянина, як питання адміністративно-правового регулювання відносин між органами адміністріції та громадянами. Розгляд питання про адміністративно-правове регулювання відносин органів адміністрації з громадянами потребує вирішення, насамперед, такого важливого питання як: відношення поняття «адміністративна процедура» до поняття «адміністративний процес». Адміністративний процес та адміністративна процедура є самостійними інструментами захисту прав громадян у відносинах з органами публічної адміністрації: 1 – судового; 2 – посудового. Адже діяльність органів адміністрації з розгляду та вирішення індивідуальних адміністративних справ має переважно безспірний характер, і тому процедурний, а не процесуальний характер. Захист прав людини є головним обов'язком держави. Тож етою адміністративного права є створення правових умов для забезпечення адміністрацією прав, свобод й інтересів людини і громадянина у сфері публічного адміністрування. Адміністративне право простежується у всіх відносинах суспільства. Тому роль адміністративного права полягає в захисті людини та її гарантій і визначає зміст і спрямованість діяльності держави [3, с. 76; 4, с. 57; 5, с. 26]. Предметом адміністративного права є відносини між владою і особами. Тож, якщо особу не влаштовує рішення або вона вважає, що її права і свободи порушено – вона може звернутися до Європейського суду з прав людини. Процедура розгляду скарг Європейським Судом з прав людини є безкоштовною і не вимагає суттєвих витрат з боку заявника, а судовий процес не передбачає обов'язкової участі адвоката. Рішення Європейського суду з прав людини є формалізованим джерелом адміністративного права. Отже, рішення Європейського суду належить розцінювати як таке, що дозволяє встановити зміст положень актів законодавства Європейського Союзу. Подібно до практики застосування рішень Європейського суду з прав людини, врахуванню підлягають принципи, що випливають із його рішень щодо подібних питань, навіть якщо вони стосуються інших держав.

Отже принцип субсидіарності передбачає те, що Європейський суд з прав людини має виступати як додатковий механізм захисту прав людини і має працювати синхронно із національними судами. Правові позиції Європейського суду з прав людини займають важливе місце серед джерел, якими користуються національні суди та органи державної влади. Вони є результатом тлумачення норм Конвенції, а також відношенням Європейського суду з прав людини до правової проблеми. Рішення Європейського суду з прав людини і (§4.4.4. Рішення Європейського суду з прав людини) [13]. мають бути орієнтиром для удосконалення законодавчого поля, бо Європейський суд є юридичним органом, який має розглядати всі питання у сфері захисту прав людини, – як питання, щодо трактування Конвенції, так і індивідуальні спори, які стосуються порушень прав людини. Серед досліджень тематики практики Європейського суду з прав людини слід назвати дослідження В. Завгороднього, де автор приділяє увагу різним аспектам впливу практики Суду Ради Європи на теоретичну та практичну юридичну діяльність в Україні» [1, с. 2].

В цілому можна відзначити, що сьогодні основні вимоги норм міжнародного права знайшли досить повне відбиття в національному законодавстві України, яке здебільшого відповідає параметрам, запропонованим міжнародними стандартами. Але проблеми функціонування та розвитку системи адміністративно-правового забезпечення прав громадян в Україні, вбачаються в реалізації норм які є досить обмеженими через економічні та соціальні можливостями країни, а також низьким рівнем правової культури.

Таким чином, Конвенція про захист прав людини та практика Європейського суду з прав людини відіграє важливу роль у національному законодавстві у контексті забезпечення прав людини (М. І. Горлач, В. Г. Кремень [1]), імплементації верховенства права, що відображається на усіх галузях національного права, у тому числі й адміністративного. 

Список використаних джерел:

1. Горлач М. І., Кремень В. Г. Політологія: наука про політику. Київ: Центр учбової літератури, 2009. 840 с. 

2. Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини : Закон України від 23 лютого 2006 року. URL: https://zakon. rada.gov.ua/laws/show/3477-15#Text.

3. Завгородній В. А. Вплив практики Європейського суду з прав людини на юридичну діяльність в Україні: теоретичний, методологічний і прикладний аспекти: монограф. Дніпро : Дніпроп. держ. ун-т внутр. справ, 2020. 536 с.

____________________ 

Науковий керівник: Ткаченко Віта Віталіївна, кандидат юридичних наук за спеціальністю 12.00.07 «адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право», доцент кафедри адміністративного і інформаційного права, Сумський національний аграрний університет



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ОКРЕМІ АСПЕКТИ ТЛУМАЧЕННЯ МІЖНАРОДНИХ ДОГОВОРІВ
13.12.2024 11:21
ВАЖЛИВІСТЬ МІЖНАРОДНОГО ПРАВА ДЛЯ ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТІВ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МИРУ
13.12.2024 11:03
ЩОДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ПРОПАГАНДУ ВІДХИЛЕНЬ ВІД КОНСТИТУЦІЙНИХ НОРМ СІМ’Ї, ДИТИНСТВА, МАТЕРИНСТВА ТА БАТЬКІВСЬКА
12.12.2024 12:31
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ ЯК ДЖЕРЕЛО НОРМАТИВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ МІСЦЕВИХ ПОДАТКІВ В УКРАЇНІ
11.12.2024 13:59
ЄВРОПЕЙСЬКА ХАРТІЯ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ЯК ОСНОВА ФІНАНСОВОЇ НЕЗАЛЕЖНОСТІ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
10.12.2024 17:10




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше