:: LEX :: ПОШУК ШЛЯХІВ ЗАКОНОДАВЧОГО ЗАПРОВАДЖЕННЯ В УКРАЇНІ ОБОВ’ЯЗКОВОГО МЕДИЧНОГО СТРАХУВАННЯ
UA  RU  EN
 
  Главная
  Как принять участие в научной конференции?
  Календарь конференций
  Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архив

Актуальные исследования правовой и исторической науки (выпуск 63)

Срок представления материалов

11 июля 2024

До начала конференции осталось дней 0


  Научные конференции
 

  Полезные правовые интернет ресурсы
 

 Полезные ссылки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Счетчики


 Ссылки


 Кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПОШУК ШЛЯХІВ ЗАКОНОДАВЧОГО ЗАПРОВАДЖЕННЯ В УКРАЇНІ ОБОВ’ЯЗКОВОГО МЕДИЧНОГО СТРАХУВАННЯ
 
09.04.2010 08:22
Автор: Стеценко Валентина Юріївна, кандидат юридичних наук доцент кафедри цивільно-правових дисциплін Київського національного університету культури і мистецтв
[Медицинское право]
На часі необхідність запровадження в Україні обов’язкового медичного страхування. В контексті пошуку шляхів реалізації такого кроку видається доцільно зупинитись на наступних проблемних питаннях адміністративно-правового забезпечення:
- соціально-юридичні передумови необхідності запровадження в Україні обов’язкового медичного страхування;
- сутність та основні пріоритети державної політики в галузі охорони здоров’я в контексті медичного страхування;
Перше. Чи є на сьогодні в Україні нагальне необхідність у запровадженні на законодавчому рівні обов’язкового медичного страхування? На наше переконання – так, оскільки це об’єктивно необхідно для наступних суб’єктів:
а) громадян України, переважна більшість яких виступає час від часу у якості пацієнтів, оскільки вони за результатами самих різних соціологічних досліджень значною мірою невдоволені доступністю та якістю медичної допомоги;
б) медичних працівників, оскільки у них з’явиться матеріальна зацікавленість якісно виконувати свою роботу, адже більш затребуваний спеціаліст буде отримувати більшу заробітну плату;
в) лікувально-профілактичних установ, так як вони реально отримуватимуть кошти за кожного пролікованого пацієнта і не так страждатимуть від одноканального фінансування, виключно з бюджету;
г) суспільства у цілому, оскільки воно буде сприймати обов’язкове медичне страхування як додатковий аргумент соціального забезпечення та уваги з боку держави;
д) самої держави, оскільки стане більш прозорим механізм фінансування втрат на медицину, стане більш дієвим механізм впливу на лікувально-профілактичні установи, які надають неякісну медичну допомогу тощо.
Друге. Сутність та основні пріоритети державної політики в галузі охорони здоров’я в контексті медичного страхування повинні полягати у пошуках шляхів максимально можливого рівня медичного забезпечення населення при 100 % гарантуванні мінімуму надання медичних послуг. Іншими словами, кожен, хто б не звертався за медичною допомогою, має її отримати в тому об’ємі, який держава через різні механізми, і перш за все обов’язкове медичне страхування, профінансувала.
Варто вказати на певного роду інерційність медичної системи, коли будь-які перетворення у цій царині втілюються у життя не так швидко, як того вимагає час та соціально-економічний характер сучасної держави. Про це явище часто говорять у контексті певної корпоративності та відносної закритості медичної спільноти, ми ж підкреслюємо повільний характер будь-яких організаційно-правових новацій. Не випадково, це дає певні підстави для низки фахівців стверджувати, що вітчизняна медицина носить все ще радянський, нереформований характер.
Вважаємо, що принципами української державної політики в галузі охорони здоров’я в контексті запровадження обов’язкового медичного страхування повинні стати наступні:
- законність, тобто чітке та неухильне виконання приписів законів, які стосуються загальної організації охорони здоров’я та обов’язкового медичного страхування;
- гуманістичність, котра проявляється у людиноцентристській спрямованості реформування вітчизняної медицини. Іншими словами, реформи не заради реформ, а реформи заради забезпечення реалізації прав людини;
- фінансова обумовленість – це чітка залежність пропонованих кроків тим коштам, котрі виділяються у бюджеті на охорону здоров’я. Суспільство повинне вірити державі у справі здійснення реформ. У іншому випадку ми матимемо справу із популізмом, демагогією, черговим проявом недовіри пересічних громадян до втілюваних реформ;
- стадійність, щоб обов’язкове медичне страхування вводилось в практично площину послідовно, крок за кроком. Доцільно, аби план реформ був розроблений на два – три роки. Чому не більше? Це, як і багато інших реформ охорони здоров’я, котрі планувались, але не були втілені у життя, не буде серйозно сприйнято. Чому не менше – це малоймовірно з позицій комплексного характеру модернізації, котра охопить структури як суто медичні, так і тісно з ними пов’язані, проте які не знаходяться у підпорядкування Міністерства охорони здоров’я України.
Таким чином, як видається, Україна потребує суттєвого оновлення організаційно-правового забезпечення медичної діяльності. Ключовим елементом такого оновлення має стати законодавче забезпечення у нашій державі обов’язкового медичного страхування.

e-mail: vusteshenko@bk.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




© 2006-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.lex-line.com.ua обязательна!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше