Наочним прикладом соціального прогресу світового співтовариства є зростання значимості інформації в суспільних відносинах. Продовжує своє формування та розвиток інформаційне суспільство і в Україні, для якої механізм правового регулювання не в повній мірі відповідає сучасним викликам. Інформаційне суспільство розвивається над швидкими темпами, і саме тому в інформаційна сфера необхідно дослідити значне коло неврегульованих інформаційно-правових питань.
Науково-дослідницька робота зроблена авторами свідчить, що між діючими нормативно-правовими актами існують суттєві суперечності і розбіжності, що порушують системність та цілісність законодавства та не сприяють стабільному й послідовному розвитку даної галузі. В умовах коли знання і інформація стають фундаментальними ресурсами для розвитку всього світового співтовариства і для нашої державі гостро постає проблема не тільки належного вивчення даних питань, а й вивчення міжнародного досвіду.
Цією важливою проблемою зацікавилось наступне коло науковців: О.А. Баранов, В.М. Брижко, В.Д. Гавловський, М.В. Гуцалюк, І. Б. Жиляєв, В.Г. Заблоцький, Р.А. Калюжний, Б.А. Кормич, О.В. Кохановська, А.І. Марущак, О.Г. Марценюк, А. І. Семенченко, О.М. Розум, В.С. Цимбалюк та ін., які висвітлили не комплексні проблеми, а лише окремі питання регулювання інформаційних відносин.
Українська держава не зможе увійти до світового та європейського інформаційного простору на рівноправній основі без інтенсивного запровадження в усі сфери життя інформаційно-комунікаційних технологій та істотної перебудови системи державної інформаційно-правової політики. Тому необхідно розвивати і зміцнювати національну інформаційну інфраструктуру, створити сучасні інформаційно-аналітичні системи правоохоронних органів та органів державної влади, для підвищення продуктивності їх діяльності та надійного захисту інформаційних ресурсів даних установ. Іншим напрямком розвитку інформаційного суспільства виступає перебудова нормативно-правової бази, оскільки чинна нормативно-правова база галузі залишиться не достатньо ефективною. Ми вважаємо, що в Україні доцільно ввести систематизуючий нормативний документ - Інформаційний кодекс України, для якого, у свою чергу, необхідно визначити внутрішню структуру та ієрархію існуючих актів інформаційного законодавства України, прийняти необхідні зміни та доповнення до нього. Також необхідно підвищити якість правового регулювання, нових інститутів інформаційного права, як то інформаційна безпека тощо. Правове регулювання повинно мати комплексний характер, що зумовлено особливостями суб’єктів та об’єкту відповідних правових відносин. У той же час, проблеми, що випливають із природних потреб розвитку інформаційного суспільства, обумовлюють мету законодавця з їх врегулювання та удосконалення.
Таким чином, реалізація інформаційного права в умовах розвитку української державності буде сприяти входу України до світового та європейського інформаційного простору, зміцненню національної інформаційної інфраструктури, створенню сучасних інформаційно-аналітичні систем правоохоронних органів відповідно світових стандартів.
Література:
1. Марущак А. І. Інформаційне право України : Підручник. – К. : Дакор, 2011. – 456 с.
|