:: LEX :: ПОЛІТИЧНОГО ВІДЧУЖЕННЯ (ДЕЯКІ ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ)
UA  RU  EN
 
  Главная
  Как принять участие в научной конференции?
  Календарь конференций
  Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архив

Актуальные исследования правовой и исторической науки (выпуск 63)

Срок представления материалов

11 июля 2024

До начала конференции осталось дней 0


  Научные конференции
 

  Полезные правовые интернет ресурсы
 

 Полезные ссылки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Счетчики


 Ссылки


 Кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПОЛІТИЧНОГО ВІДЧУЖЕННЯ (ДЕЯКІ ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ)
 
02.12.2007 13:36
Автор: Автухов Костянтин Анатолійович, студент Національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого
[Теория и история государства и права. История политических и правовых учений. Философия права]
Під політичним відчуженням розуміється процес і результат перетворення держави, що виникла в результаті людської діяльності, в щось не залежне від суспільства, чуже суспільству і пануюче над ним. Політичне відчуження має різні форми і ступені, аж до перетворення відносної самостійності держави (при певних станах суспільства) на самостійність абсолютну, що веде до встановлення авторитарного або тоталітарного режиму, за яким сама держава стає економічно і політично господарюючим суб’єктом. [1, 351]
Держава як централізована ієрархія посадових осіб, апарат управління і примусу, виступає як відокремлена від інших соціальних груп сила, монопольно володіючи правом прийняття загальнообов`язкових рішень і примусу до їх виконання, вона прагне господарювання над суспільством і нерідко досягає успіху.
Проблема політичного відчуження як така була зазначена ще в працях Руссо, Гегеля і інших мислителів. Але прагнення практично подолати політичне відчуження було властиве ряду передових політичних мислителів ще на ранніх етапах історії.
Це прагнення мало різні форми і ступені виразу. У найбільш послідовному вигляді протест проти політичного відчуження виражений ідеєю відмирання держави, відпадання потреби в політичній владі, заміни управління людьми управлінням речами і виробничими процесами. Ідея суспільства без влади і підпорядкування не раз висловлювалася на всіх етапах історії політичних і правових ученні. Вона містилася в стародавніх міфах і оповідях, в творах філософів, в ідеології ряду релігійних рухів, в творах деяких соціалістів Її своєрідною модифікацією є анархізм, анархо-синдикалізм і ідея "відмирання держави", властива марксизму і деяким іншим теоріям. [2]
Більш поширені демократичні теорії підпорядкування держави народу. В цих теоріях у взаємовідносинах між державою та громадським суспільством, при формуванні правової державності, провідну роль відіграє громадянське суспільство; обґрунтовуються різні форми самоврядування, безпосередня і представницька демократія, виборність і відповідальність посадових осіб, всебічна реалізація прав і свобод людини. Головна вимога демократичних теорій — підпорядкування державної влади суспільству, вироблення і здійснення політики безпосередньо народом і через залежних від народу посадових осіб. Демократичні теорії виникли ще в Стародавньому світі; особливий розвиток вони отримали в Новий і Новітній час.
Поряд з демократичними теоріями і нерідко у поєднанні з ними розвивалися ідеї підпорядкування держави праву. Суть цих ідей полягала в тому, що людьми повинні управляти не держава, а рівний для всіх закон. Політичне відчуження в таких теоріях долалося лише частково, оскільки держава залишалася зовнішньою для суспільства силою, хоча і підпорядкованою закону. В процесі розвитку ідей підпорядкування держави праву виникли ліберальні теорії, що поставили проблему прав людини, не залежних від державної влади, а також що розробили систему гарантій, що захищають ці права і суспільство в цілому від довільних дій держави. [2]
Ідея громадського порядку, заснованого більш на законі, ніж на розпорядженнях посадових осіб і рішеннях державних органів, теж виникла ще в Стародавньому світі. Проблеми прав людини і законності набули великого поширення і отримали якісно новий зміст в період буржуазних революцій, що стало початком заміни станового ладу громадянським суспільством, заснованим на правовій рівності людей.

Література:
1. Общая теория государства и права. Том 1 Теория государства. Под редакцией М.Н. Марченко – М.: Зерцало, 1998 г.
2. История политических и правовіх учений. Учебник / Под ред. О.Э. Лейста. –//feelosophy.narod.ru/leist/L0.html

e-mail: kostya.ukr.86@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
“УЛОЖЕННАЯ КОМИССИЯ” В СИСТЕМІ ДЕРЖАВНОГО РЕФОРМУВАННЯ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ (ДРУГА ПОЛ. ХVІІІ СТ.)
06.12.2007 22:46
ДАВНЬОРУСЬКІ МІСТА У ФОРМУВАННІ ДЕРЖАВНИЦЬКОГО УСТРОЮ КИЇВСЬКОЇ РУСІ
05.12.2007 19:38




© 2006-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.lex-line.com.ua обязательна!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше