:: LEX :: ДО ПИТАННЯ ПРО ФОРМИ ВЗАЄМОДІЇ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ТА МІСЦЕВИХ ДЕРЖАВНИХ АДМІНІСТРАЦІЙ
UA  RU  EN
 
  Главная
  Как принять участие в научной конференции?
  Календарь конференций
  Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архив

Актуальные исследования правовой и исторической науки (выпуск 68)

Срок представления материалов

14 января 2025

До начала конференции осталось дней 16


  Научные конференции
 

  Полезные правовые интернет ресурсы
 

 Полезные ссылки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Счетчики


 Ссылки


 Кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ДО ПИТАННЯ ПРО ФОРМИ ВЗАЄМОДІЇ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ТА МІСЦЕВИХ ДЕРЖАВНИХ АДМІНІСТРАЦІЙ
 
29.06.2016 15:14
Автор: Самара Сергій Григорович, Державна пенітенціарна служба України
[Секция 5. Административное право. Административное процессуальное право. Таможенное и налоговое право. Муниципальное право]

Реалії сьогодення засвідчують особливу актуальність питання удосконалення форм діяльності органів публічного управління. У рамках цієї діяльності варто виокремити проблематику взаємодії Кабінету Міністрів України з місцевими державними адміністраціями. Конституція України, закони, положення яких присвячені врегулюванню вказаних питань, у цілому визначають стратегію та ключові напрями такого роду діяльності. Водночас, у науковому плані та у плані покращення практичної складової взаємодії Уряду України з місцевими державними адміністраціями є необхідність аналізу певних складових, які торкаються форм такої взаємодії.

Кабінет Міністрів провадить повсякденну діяльність, у тому числі діяльність, пов’язану з прийняттям урядових актів, в основному використовуючи організаційну форму роботи, виходячи з чого організаційні форми в його діяльності не можуть мати другорядне значення.

Слід відзначити, що організаційні форми взаємовідносин Кабінету Міністрів України з місцевими держадміністраціями використовуються насамперед під час:

- забезпечення взаємодії Кабінету Міністрів України з місцевими державними адміністраціями з питань реалізації державної регіональної політики, проведення аналізу їх діяльності щодо розв’язання проблем соціально-економічного розвитку регіонів та з реалізації державної кадрової політики; 

- здійснення контролю за дотриманням місцевими держадміністраціями Конституції і Законів України, актів Президента України і Кабінету Міністрів;

- розроблення місцевими держадміністраціями пропозицій Уряду щодо поліпшення організації власної роботи;

- проведення місцевими держадміністраціями експертизи надісланих їм Урядом проектів, а у деяких випадках за дорученням Уряду чи за власною ініціативою – підготовка проектів урядових нормативно-правових актів.

Важливе організаційно-правове значення мають засідання Уряду за участю голів обласних держадміністрацій.  Їх присутність дає змогу синхронізувати роботу центральних і місцевих органів виконавчої влади з розв’язання нагальних проблем соціально-економічного розвитку регіонів.Проведення таких засідань, з нашої точки зору, є абсолютно виправданою організаційною дією. Для її удосконалення доцільно частіше використовувати механізми виїзних засідань Кабінету Міністрів України.

Ще однією формою взаємодії Уряду України та місцевих державних адміністрацій є здійснення контролю за діяльністю місцевих держадміністрацій. Здійснення Кабінетом Міністрів України такого контролю полягає у проведенні перевірок на місцях та заслуховуванні на засіданнях Уряду звітів голів держадміністрацій про стан справ на відповідних територіях. 

Сутність контролю Кабінету Міністрів України за діяльністю місцевих держадміністрацій визначається його метою, наявністю суб’єктів здійснення, об’єкта і предмета контролю, процедурою та наслідками. Контрольна діяльність Уряду може провадитися як в правовій, так і в організаційній формі. Остання при цьому застосовується частіше. Кабінет Міністрів України здійснює контроль як безпосередньо (шляхом заслуховування звітів, аналізу на засіданнях уряду інформації про стан та розвиток територій, прийняття рішень за результатами розгляду на засіданні Уряду), так і опосередковано (через утворювані урядові комітети, урядові комісії, консультативно-дорадчі органи, надання доручень центральним органам виконавчої влади провести перевірки тощо). Крім того, урядовий контроль за діяльністю місцевих держадміністрацій може мати систематичний характер (у формі щорічного звітування адміністрацій про виконання покладених на них повноважень, а також про суспільно-політичний, соціально-економічний розвиток відповідної території) та здійснюватися з ініціативи фізичних або юридичних осіб (у процесі розгляду їх звернень Урядом) чи за ініціативою самого Кабінету Міністрів України. 

Результати контролю Кабінету Міністрів за діяльністю місцевих державних адміністрацій відображення в офіційних матеріалах, що містять дані про характер контролюючих дій, стан справ за тими чи іншими фактами і юридичні наслідки. За результатами контрольних дій Кабінет Міністрів приймає відповідне рішення. 

Наступною формою взаємодії є проведення співбесід з кандидатами на посади голів державних адміністрацій, обговорення їх кандидатур на засіданнях Уряду та подання для призначення Президентові України. Стосовно кандидатів, які призначаються на посади та звільняються з посад Кабінетом Міністрів,  відповідний структурний  підрозділ Секретаріату готує документи з кадрових питань для їх розгляду на черговому засіданні Кабінету Міністрів. Після прийняття Кабінетом Міністрів рішення щодо призначення особи на посаду або звільнення з посади готується проект відповідної постанови Кабінету Міністрів України.

Значною мірою організаційні форми діяльності Кабінету Міністрів України у відносинах з місцевими держадміністраціями виявляються також у здійсненні робочих поїздок Прем’єр-міністром України та членами Кабінету Міністрів України у регіони. Вони здійснюються або за особистим планом роботи урядовця, або на виконання рішень Уряду з метою надання практичної допомоги у розв’язанні певних проблем. За своїм змістом робочі поїздки Прем’єр-міністра України є дуже насиченими і, як правило, в їх програму включаються відвідування підприємств, установ, зустрічі з трудовими колективами, наради з адміністративно-господарським активом та представниками малого і середнього бізнесу регіонів, зустрічі з професорсько-викладацьким складом і студентами вищих навчальних закладів, з представниками релігійних конфесій тощо.

Недостатньо вивченою наразі залишається міжфункціональна взаємодія місцевих державних адміністрацій. Вона актуалізується при здійсненні органамивиконавчої влади узгоджених дій з реалізації державних функцій, підпорядковуючись меті єдиної державної політики. В даному випадку мова йде про ув’язування функціональної діяльності органів виконавчої влади між собою. Наприклад, для стимулювання промислового зростання треба проводити раціональну валютну політику при зниженні інфляції, збалансовану бюджетну політику, якісну податкову політику, активну митну політику. При цьому особливу увагу рекомендується приділяти інвестиційним та інноваційним проектам у високотехнологічних секторах економіки. Реалізація функцій численних органів виконавчої влади, пов’язаних з спільною діяльністю в цих напрямах та з метою забезпечення макроекономічної рівноваги вимагає, перш за все, побудову адекватної системи міжфункціональної взаємодії у горизонтальній площині.

Таким чином, як видається, питання взаємодії Кабінету Міністрів України та місцевих державних адміністрацій були і продовжують залишатись важливою практичною проблемою та суттєвим об’єктом наукових пошуків. У період проведення системних реформ публічного управління від вирішення проблемних питань такого роду взаємодії залежить успішне впровадження децентралізації та інших складових реформ. 

________________________


Науковий керівник: Яцюк Володимир Андрійович, кандидат наук з державного управління, доцент




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ДО ПИТАННЯ ПРО АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВУ СУТНІСТЬ ІНТЕРЕСІВ ДЕРЖАВИ
29.06.2016 15:06
ПРОБЛЕМИ ВАЛЮТНОГО РЕГУЛЮВАННЯ В УКРАЇНІ
29.06.2016 14:29
ДО ПИТАННЯ ПРО ШЛЯХИ РЕФОРМУВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ЮСТИЦІЇ В УКРАЇНІ
15.06.2016 14:48
ЩОДО ПРОБЛЕМИ НАДАННЯ БЕЗОПЛАТНОЇ ВТОРИННОЇ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ В УКРАЇНІ
01.07.2016 11:31




© 2006-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.lex-line.com.ua обязательна!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше