:: LEX :: АДАПТАЦІЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ДО ЄВРОПЕЙСЬКИХ ЦІННОСТЕЙ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 68)

Термін подання матеріалів

14 січня 2025

До початку конференції залишилось днів 24


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

АДАПТАЦІЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ДО ЄВРОПЕЙСЬКИХ ЦІННОСТЕЙ
 
24.11.2016 08:25
Автор: Ситник Богдан Іванович, студент Навчально-наукового інституту права Університету державної фіскальної служби України
[Секція 5. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Муніципальне право]

Державна служба є ключовим елементом системи державного управління, саме від її змістовного функціонування залежить сталий розвиток нашої держави.

На сьогоднішній день перед Україною стоїть стратегічне завдання на інтеграцію до Європейського Союзу, а саме необхідно впровадити в діяльність органів державної влади України європейські методи та принципи діяльності державних службовців. Тому тема нашої наукової роботи є актуальною на даний час. Про це свідчить указ Президента України “Про Концепцію адаптації інституту державної служби в Україні до стандартів Європейського Союзу” від5 березня 2004 року. Ще тоді діюча система  державної служби в Україні мала певні проблеми, які потребували негайного вирішення шляхом  адаптації цього інституту до стандартів ЄС.

Реалізація цього указу здійснювалась  за  такими напрямами:

 вдосконалення системи оплати праці державних службовців;

 встановлення порядку надання державних послуг та вдосконалення нормативного  регулювання  вимог  професійної етики державних службовців;

 підвищення результативності управління державною службою;

 професіоналізація державної служби.

У ході реалізації даного указу було досягнуто ряд позитивних результатів, але більшість прогалин, які існували на той час, так і не було вирішено до сьогодні, адже:

 нормативно-правова база, яка регулює сьогодні діяльність державної служби України, багато в чому вичерпала свій потенціал і стримує розвиток інституту державної служби України;

 якість надання управлінських послуг державними службовцями залишається низькою через відсутність чіткої процедури надання послуг, яка б відповідала європейським вимогам;

 у системі державного управління відсутнє чітке і конкретне розмежовування політичних та адміністративних функцій що інколи призводить до не обґрунтованої швидкої та постійної зміни кадрів державної служби в залежності від політичної ситуації в країні;

 не врегульоване питання щодо протидії конфлікту інтересів в діяльності державних службовців, тобто розмежовані державний і приватний сектори.

На даний момент в Україні не довіряють органам державної служби, недооцінюють їхніх можливостей, тоді як саме державні службовці мають бути високоосвіченим прошарком суспільства. Вищесказане дає можливість зрозуміти, що реформація державної служби України є вкрай необхідною, для підвищення ефективності державної служби та недопущення відокремлення людини від держави. Виконувати дане реформування необхідно виключно шляхом адаптації до норм та стандартів Європейського Союзу.

Основним завданням адаптації є створення такої державної служби, яка б діяла на основі професіоналізму, стабільності та політичної нейтральності, була би прозорою, відкритою, зрозумілою для громадян. Це забезпечить формування такої влади, яка буде реалізовувати інтереси суспільства, а не окремого олігархічного об’єднання. Для того, щоб державна служба України відповідала державній службі європейського зразка слід в першу чергу удосконалити систему управління персоналом шляхом запровадження надання неупередженої і об’єктивної оцінки при відборі, призначенні та просуванні працівників державної служби. Реалізувати вищесказане можна шляхом запровадження центрів оцінювання індивідуальних та професійних якостей кандидатів на керівні посади, які б діяли на принципах законності та компетентності.

Наступним кроком на шляху адаптації державної служби України до європейських цінностей є врегулювання питання заробітної плати державних службовців, яка має бути достойною і породжувати у кадрах державної служби прагнення до вдосконалення і стимулювала їх до підвищення працездатності.

Отже, на нашу думку, адаптацію державної служби України до європейських стандартів потрібно проводити шляхом вдосконалення соціальних та правових принципів функціонування державної служби на високому рівні. Для досягнення даної мети необхідно розробити принципово нові нормативно-правові акти, які регулювали б відносини щодо виконання завдань і реалізації функцій органами державної влади.




Література:

1. Желюк Т.Л. Державна служба: Навчальний посібник. – К.: ВД “Професіонал”, 2005. – 576 с

2. Державна служба України: шляхи реформування та кадрового забезпечення: Методичні матеріали для вступників за спеціальністю “державне управління” // Укладач: к.і.н., професор О.П. Якубовський. – Одеса: ОРІДУ НАДУ, 2005. – 28 с.

3. Указ Президента України  від  березня 2004 року “Про Концепцію адаптації інституту державної служби в Україні до стандартів Європейського Союзу”.

_______________________

Науковий керівник:  Войтенко Ірина Сергіївна, кандидат юридичних наук, доцент, Університет державної фіскальної служби України





Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
УДОСКОНАЛЕННЯ ЗАГАЛЬНИХ ПРАВИЛ НАКЛАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ СТЯГНЕНЬ
24.11.2016 08:52
ЄВРОПЕЇЗАЦІЯ ПУБЛІЧНОГО АДМІНІСТРУВАННЯ В КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ
23.11.2016 13:00
МИТНЕ ЗАКОНОДАВСТВО СТОСОВНО ЗАХИСТУ ПРАВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ
23.11.2016 11:34
НАДАННЯ БЕЗПОВОРОТНОЇ ФІНАНСОВОЇ ДОПОМОГИ ЗА ДОГОВОРОМ ДАРУВАННЯ – ВПЛИВ НА КОРИГУВАННЯ ФІНАНСОВОГО РЕЗУЛЬТАТУ ДО ОПОДАТКУВАННЯ
18.11.2016 14:48
АДМІНІСТРАТИВНІ ПОСЛУГИ В ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ
03.11.2016 12:30




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше