:: LEX :: АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПОВ’ЯЗАНІ З КОРУПЦІЄЮ
UA  RU  EN
 
  Главная
  Как принять участие в научной конференции?
  Календарь конференций
  Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архив

Актуальные исследования правовой и исторической науки (выпуск 63)

Срок представления материалов

11 июля 2024

До начала конференции осталось дней 0


  Научные конференции
 

  Полезные правовые интернет ресурсы
 

 Полезные ссылки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Счетчики


 Ссылки


 Кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПОВ’ЯЗАНІ З КОРУПЦІЄЮ
 
02.04.2019 16:58
Автор: Абражевич Дар’я Артемівна, студентка юридичного факультету Національного авіаційного університету
[Секция 2. Конституционное право. Конституционное процессуальное право. Административное право. Административное процессуальное право. Таможенное и налоговое право. Международное право. Муниципальное право]

Корупція в Україні довгий час є однією з найгостріших проблем, яку вже довгий час намагаються вирішити. Для досягнення цієї мети буди внесені зміни до законодавства, зокрема прийнято закон України «Про Національне антикорупційне бюро України» 2014 р. [1], «Про запобігання корупції» 2014 р. [2] та ін. Вони містять принципи протидії корупції та запобіганню її виникнення. Кодекс України про адміністративні правопорушення також містить главу, присвячену адміністративним правопорушенням, пов’язаним з корупцією [3].

Багато науковців та юристів присвячують свої праці цьому питанню : І.Л. Бородін, М.М. Луценко та Л.І. Щербина [4], О.С. Півненко [5] та ін.

Закон України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 р. вніс певні зміни, адміністративна відповідальність відтепер передбачена тільки за правопорушення, які пов’язані з корупцією (діяння, які не містять ознак корупції, проте порушують встановлені антикорупційним законом вимоги, заборони та обмеження).

Глава 13-А КУпАП передбачає ряд адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією : 

• Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності (Стаття 172-4).

• Порушення встановлених законом обмежень щодо одержання подарунків (Стаття 172-5).

• Порушення вимог фінансового контролю (Стаття 172-6).

• Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (Стаття 172-7).

• Незаконне використання інформації, що стала відома особі у зв’язку з виконанням службових або інших визначених законом повноважень (Стаття 172-8).

• Невжиття заходів щодо протидії корупції (Стаття 172-9).

• Порушення заборони розміщення ставок на спорт, пов’язаних з маніпулюванням офіційним спортивним змаганням (Стаття 172-9-1).

• Порушення законодавства у сфері оцінки впливу на довкілля (Стаття 172-9-2) [3].

Ці правопорушення містять такі ознаки : протиправність діяння (дії чи бездіяльності); суспільна небезпека (суспільна шкода) таких діянь; наявність вини у їх вчиненні; їх адміністративна караність; наявність специфічного об’єкта посягання [6, c. 26].

Розглядаючи склад адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією необхідно зазначити родовий об’єкт - сукупність відносин, що складаються у сфері забезпечення обмежень та усунення умов щодо можливих корупційних проявів [7]. Щодо об’єктивної сторони адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією, більшість з них вчиняється у формі протиправних дій (порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності; вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів; неправомірне одержання подарунка та ін.). В деяких випадках цим адміністративним проступкам властива протиправна бездіяльність (неповідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента або про суттєві зміни в майновому стані; неповідомлення особою у встановлених випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів та ін.). Досить суттєвою кваліфікуючою ознакою об’єктивної сторони більшості проступків, пов’язаних з корупцією, є повторність окремих порушень, за вчинення яких особа протягом року піддавалась адміністративному стягненню. За рецидивні випадки таких порушень передбачено більш суворе адміністративне покарання порівняно з попередніми [7].

Суб’єктами адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією є : особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (зокрема, це вищі посадові особи держави; депутати всіх рівнів; державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування та ін.; особи, які прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; особи, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов’язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов’язків; кандидати у депутати всіх рівнів представницької влади; фізичні особи, які здійснюють діяльність, пов’язану із запобіганням, протидією корупції, імплементацією стандартів у сфері антикорупційної політики, моніторингом цієї політики в Україні та ін. [8].

Суб’єктивна сторона адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією: вина у формі умислу, мотив і мета є корисливими (проте не впливають на кваліфікацію).

Санкціями за вчинення проступків, пов’язаних з корупцією, є штраф (основне адміністративне стягнення), а також додаткові : конфіскація та позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, які в більшості випадків застосовуються одночасно [7].

Для вирішення проблеми, пов’язаної з корупцією необхідно поєднувати заходи адміністративної відповідальності та антикорупційні заходи превентивного, карального та іншого соціально-правового впливу. Для ефективної боротьби з корупцією потрібно розробити дієву на практиці систему запобігання корупції та усунути її соціальні передумови.

Література : 

1. Закон України «Про Національне антикорупційне бюро України» // Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2014, № 47, ст.2051.

2. Закон України «Про запобігання корупції» // Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2014, № 49, ст.2056.

3. Кодекс України про адміністративні правопорушення // Відомості Верховної Ради Української РСР (ВВР) 1984, додаток до № 51, ст.1122.

4. Луценко М. М. Корупція в Україні: сучасний стан і проблеми протидії [Електронний ресурс] / М. М. Луценко, Л. І. Щербина // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. – 2015. – Режим доступу: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi- bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe? I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT= ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Nvmgu_jur_2015_15(2)__40.

5. Півненко О. С. Актуальні проблеми запобігання та протидії корупції і охорони права власності [Електронний ресурс] / О. С. Півненко // BiG-LiB. – 2011. – Режим доступу: http://www.big-lib.com/book/64_Aktyalni_problemi_zapobigannya_ta_protidii_korypcii_i_ohoroni_prava_ vlasnosti/6963_Pivnenko_O_S_PROTIDIYa_KORYPCIINIM_PROYaVAM_Y_SISTEMI_ DERJAVNOI_SLYJBI_YKRAINI.

6. Колпаков В. К. Адміністративна відповідальність: навч. посіб. / В. К. Колпаков. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 255 с.

7. Гончарук С. Т. Юридичний аналіз адміністративних правопорушень, пов'язаних з корупцією [Електронний ресурс] / С. Т. Гончарук // Юридичний вісник «Повітряне і космічне право». – 2018. – Режим доступу: http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/UV/article/download/12725/17556.

8. Лист роз’яснення суб'єкти відповідальності за корупційні правопорушення [Електронний ресурс] // Управління держпраці у Черкаській області. – 2016. – Режим доступу: http://ck.dsp.gov.ua/?q=article/lyst-rozyasnennya-subyekty-vidpovidalnosti-za-korupciyni-pravoporushennya.

__________________________

Науковий керівник: Гусар Ольга Анатоліївна, кандидат юридичних наук, доцент кафедри конституційного і адміністративного права, Національний авіаційний університет

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПРАВОВИЙ СТАТУС ЮРИДИЧНОЇ ОСОБИ В МІЖНАРОДНОМУ ПРИВАТНОМУ ПРАВІ
29.03.2019 13:25
ІНСТИТУТ УСИНОВЛЕННЯ В МІЖНАРОДНОМУ ПРИВАТНОМУ ПРАВІ: ПОНЯТТЯ, ЗМІСТ ТА ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ
29.03.2019 13:22
ОБМЕЖЕННЯ У СЛУЖБОВОМУ ПРАВІ: ПОШУК ПАРНОЇ КАТЕГОРІЇ
26.03.2019 15:57
СТИМУЛЮВАННЯ У СЛУЖБОВОМУ ПРАВІ: СТАДІЙНИЙ АСПЕКТ
26.03.2019 15:52
ВІЙСЬКОВИЙ ЗБІР: ПРОБЛЕМИ РЕГУЛЮВАННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ
04.04.2019 21:18
ЛОБІЗМ ЯК ЕЛЕМЕНТ КОРЕКТНОЇ КОМУНІКАЦІЇ МІЖ БІЗНЕСОМ ТА ВЛАДОЮ
03.04.2019 13:02
ПРАВОВИЙ СТАТУС ГЛАВИ ДЕРЖАВИ У СФЕРІ РОЗВІДУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗА ЗАКОНОДАВСТВОМ РОСІЙСЬКОЇ ФЕДЕРАЦІЇ ТА УКРАЇНИ
03.04.2019 12:54
ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОВОГО СТАТУСУ ПОРАНЕНИХ І ХВОРИХ У ЗБРОЙНОМУ КОНФЛІКТІ
02.04.2019 17:24
СУДОВА РЕФОРМА УКРАЇНИ: ПРОБЛЕМА ЕФЕКТИВНОСТІ ЗАХИСТУ ПРАВ І СВОБОД ЛЮДИНИ І ГРОМАДЯНИНА
01.04.2019 19:39




© 2006-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.lex-line.com.ua обязательна!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше