:: LEX :: НЕДОЛІКИ АКЦИЗНОГО ПОДАТКУ В УКРАЇНІ ТА ШЛЯХИ ЇХ ПОДОЛАННЯ
UA  RU  EN
 
  Главная
  Как принять участие в научной конференции?
  Календарь конференций
  Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архив

Актуальные исследования правовой и исторической науки (выпуск 63)

Срок представления материалов

11 июля 2024

До начала конференции осталось дней 0


  Научные конференции
 

  Полезные правовые интернет ресурсы
 

 Полезные ссылки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Счетчики


 Ссылки


 Кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

НЕДОЛІКИ АКЦИЗНОГО ПОДАТКУ В УКРАЇНІ ТА ШЛЯХИ ЇХ ПОДОЛАННЯ
 
26.04.2019 11:42
Автор: Політова Катерина Олександрівна, студентка, Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого
[Секция 2. Конституционное право. Конституционное процессуальное право. Административное право. Административное процессуальное право. Таможенное и налоговое право. Международное право. Муниципальное право]

В Україні існує неймовірна кількість податків, серед яких є і акцизний -найбільш вагомий податок, яким оподатковуються окремі групи товарів, належить до групи непрямих податків. Непрямий податок – це податок, посередником під час збирання якого стає власник товару. Останнім часом, а саме в період економічної кризи, спостерігається тенденція до посилення його фіскальної та регулюючої ролей щодо впливу на соціальні та економічні процеси, що відбуваються в державі. 

Про неналежний рівень державного (в тому числі і податкового) регулювання вітчизняного ринку підакцизних товарів свідчить по-перше кількість неякісних підакцизних товарів, а по-друге  часті випадки контрабанди зазначеної продукції в Україну. Саме тому механізми дана тема є актуальною для вивчення і потребує проведення досліджень, що призведуть до посилення регулюючих властивостей акцизного податку та обмеження через податкові механізми незаконного виробництва та обігу тих видів товарів, що підлягають акцизному оподаткуванню в нашій країні.

Варто зазначити, що акцизний податок (у минулому, до 2011 року, акцизний збір) є суттєвим важелем державного регулювання виробництва і обігу в Україні підакцизних товарів, а також завжди був і залишається вагомим джерелом надходжень державної казни.

Існує кілька цілей акцизного податку – фіскальна; обмеження споживання шкідливих для здоров’я продуктів; як платіж за користування дорогами; перерозподільна; заохочення місцевих виробників; покращання зовнішньоторговельного балансу країни. В Україні основною метою акцизних податків є безпосереднє створення однакових економічних умов господарювання для всіх підприємств. 

Ознаки акцизного податку: 

- переважно на товари масового споживання; 

- охоплює товари всередині країни; 

- включається в ціну товару. 

Ознаки акцизних товарів:

– відсутня альтернатива (можливість заміни); 

– масовий попит; 

– забезпечують високу дохідність. 

Кількість підакцизних товарів визначається кожною країною самостійно. Перелік акцизних товарів і ставка акцизу може змінюватися залежно від необхідності регулювання споживання окремих товарів та поточних фіскальних цілей держави. Відповідно до 6 розділу податкового кодексу України [5], до підакцизних товарів відносимо: 

1) спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво; 

2) тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну; 

3) пальне; 

4) автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів; 

5) електрична енергія. 

Насьогодні, до недоліків сучасного справляння українського акцизного податку, можна віднести: 

- зріст ставок акцизного податку, що по-перше зумовилює зростання цін на підакцизні товари, що робить їх недоступними для населення, а по-друге зумовлює збільшення обсягів тіньового обігу цих товарів; 

- сумнівний захист від підробок акцизних марок; 

- недостатній рівень відповідальності працівників державних фіскальних органів задіяних у сфері контролю за виробництвом і обігом підакцизних товарів за їх дії чи бездіяльність. 

Тому, найголовнішим завданням має стати унеможливлення тіньового обігу підакцизних товарів та стимулювання його викоренення. 

Шляхами вдосконалення механізму справляння акцизного податкудоречно булоб використати: 

- встановлення стабільних ставок акцизного податку протягом хоча б кількох років; 

- створення новітніх, більш захищених від підробок акцизних марок на алкогольні і тютюнові вироби; 

- підвищення рівня відповідальності працівників Державної фіскальної служби України за дії чи бездіяльність.

Висновки. В Україні відбулося суттєве вдосконалення механізму справляння акцизного податку, в результаті прийняття Податкового кодексу, але сучасний порядок справляння зазначеного податку все одно містить безліч недоліків, що потребують опрацювання. 

Література:

1. Боровик П. М. Проблеми акцизного оподаткування в Україні / П. М. Боровик, В. О. Ладиженська // Економічний вісник Донбасу. – 2011. – № 3(25). – С. 103-107. 

2. Боровик П. М. Вдосконалення механізму податкового регулювання виробництва та обігу підакцизних товарів / П.М. Боровик, С.М. Колотуха, В.П. Бечко / Збірник наукових праць Уманського НУС. – 2013. – Вип.82. – Ч.2: Економіка. – С. 270-276.

3. Закон України «Про державний бюджет України 2016» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2. nsf/link1/T150928.html. 

4. Податковий кодекс України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.interbuh.com.ua/normative/pku.html#h006.

________________________________

Науковий керівник: Шульга Тетяна Михайлівна, доцент, Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
«СХІДНИЙ НАПРЯМ» ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ПОЛІТИКИ СУСІДСТВА
09.05.2019 10:42
ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ЗАХОДІВ ПРОТИДІЇ КОРУПЦІЇ В ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ
07.05.2019 19:39
ПОВНОВАЖЕННЯ СПЕЦІАЛЬНИХ СУБ’ЄКТІВ ПРОТИДІЇ КОРУПЦІЇ: ПРОБЛЕМИ ВИЗНАЧЕННЯ
07.05.2019 19:35
СВОЄЧАСНІСТЬ СУДОВОГО РОЗГЛЯДУ ЗА ЄВРОПЕЙСЬКИМИ ПРИНЦИПАМИ
07.05.2019 17:25
РІВНІСТЬ ДОСТУПУ ДО ПОЛІТИЧНИХ ПОСАД: ГЕНДЕРНО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ
07.05.2019 17:17
ПРОБЛЕМИ ВИЗНАЧЕННЯ КАТЕГОРІЙ І СФЕР КОМПЕТЕНЦІЇ ЄС ТА ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ
03.05.2019 15:32
КАТЕГОРІЯ ПУБЛІЧНА БЕЗПЕКА В СИСТЕМІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВ І СВОБОД ЛЮДИНИ І ГРОМАДЯНИНА
02.05.2019 15:09




© 2006-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.lex-line.com.ua обязательна!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше