На сучасному етапі в умовах євроінтеграції України вивчення досвіду країн Європейського Союзу стосовно державного управління рекламною діяльністю є необхідним для формування відповідної сталої національної системи. Дослідження особливостей державного управління рекламною діяльністю в європейських країнах з розвиненою економікою надає інформацію стосовно функціонування ефективних управлінських механізмів у цій сфері. Все це обумовлює актуальність обраної теми дослідження. Питанням державного управління рекламною діяльністю в європейських країнах присвятили свої наукові праці такі вітчизняні вчені, як: А.В. Гринько-Гузевська, Н.М. Грицюта, Ю.О. Громенко, Л.А. Микитенко, Є.В. Ромат. Якщо проаналізувати наукові надбання стосовно державного управління рекламною діяльністю в країнах Європейського Союзу загалом, то можна помітити, що здебільшого в них присутній загальний огляд нормативно-правового чи організаційного забезпечення (включаючи добровільні громадські утворення) цієї діяльності. Проте відсутній всебічний аналіз одночасного впливу на процес державного управління рекламною діяльністю всіх зазначених вище його складових.
Якщо звернутися до практики державного управління рекламною діяльністю у країнах Європейського Союзу, слід зазначити, що переважна кількість західноєвропейських держав на сучасному етапі отримує безсумнівні успіхи в процесах розвитку економік національного рівня та формування суспільства демократичного типу. Саме ці умови в значній мірі обумовили європейську орієнтацію України, що, в свою чергу, стало одним з пріоритетних напрямків побудови її державної політики. Так, у Великій Британії сформовано систему державного управління рекламною діяльністю, яка на нинішньому етапі є однією з найрозгалуженіших на світовому рівні з законодавчої точки зору. Сучасне законодавство Великої Британії включає понад 250 нормативно-правових документів з регулювання рекламної діяльності. При цьому слід звернути увагу, що Велика Британія стала першою країною Європейського Союзу, яка дещо пом’якшила рекламне законодавство після прийняття чергових доповнень до директиви ЄС «Аудіовізуальні й медіа послуги» від 17 жовтня 1989 р., зазначених в Директиві Європейського Парламенту і Ради від 11 грудня 2007 р. №2007/65/ЄС.Британський кодекс рекламної діяльності було розроблено Комітетом з рекламної діяльності. Серед членів Комітету з рекламної діяльності присутні представники індустрії реклами, сфери стимулювання збуту та ЗМІ. Загальний нагляд за дотриманням кодексу здійснюється Комісією з рекламних стандартів (Аdvertising Standards Аuthority – ASA), яка є найвпливовішою інстанцією щодо управління рекламною діяльністю в країні. Щорічно ASA розглядає понад 10000 скарг, приймаючи рішення щодо зміни реклами або її припинення. Дослідження характерних рис державного управління рекламною діяльністю у Великій Британії дозволило дійти висновку, що цій державі притаманна стала нормативно-правова база, орієнтована на регулювання національної реклами, та не надто розгалужена система органів державної виконавчої влади, що здійснюють безпосередній контроль рекламної діяльності. Узагальнення результатів проведеного дослідження дозволило сформувати комплексне уявлення стосовно досвіду країн Європейського Союзу відносно державного управління рекламною діяльністю, що сприятиме його впровадженню у вітчизняну практику в умовах євроінтеграції.
Література:
1. https://zakon.rada.gov.ua
________________
Науковий керівник: Голобородько Н.В., викладач юридичних дисциплін І категорії, Таращанський державний технічний та економіко-правовий коледж
|