:: LEX :: КРОК ВПЕРЕД І ДВА НАЗАД НА ШЛЯХУ ДО ВСТУПУ УКРАЇНИ ДО ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 68)

Термін подання матеріалів

14 січня 2025

До початку конференції залишилось днів 16


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

КРОК ВПЕРЕД І ДВА НАЗАД НА ШЛЯХУ ДО ВСТУПУ УКРАЇНИ ДО ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
 
30.11.2019 13:29
Автор: Майор Олександра Олексіївна, Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]

Одним із стратегічних курсів України є вступ до Європейського Союзу (далі – ЄС) [1]. Якщо казати про перспективи вступу України до ЄС, то перш за все вона повинна відповідати географічному критерію і політичному, що висуваються самим Союзом, як обов’язкові умови членства. 

Якщо першому Україна відповідає, так як є європейською країною, то другому, що полягає у повазі і дотриманні цінностей Союзу, які закріплені у ст. 2 Договору про ЄС, не зовсім. Такими цінностями є: повага до людської гідності, свободи, демократії, рівності, недискримінація, терпимість, рівність чоловіків і жінок і т. д. Треба віддати належне українському законодавству, яке вважається одним з найкращих через відносно точну і детальну регламентацію понять, прав, обов’язків, повноважень і т. д. Але чи дійсно регламентовані положення виконуються? На жаль, не всі. Не однаковий перелік професій для чоловіків і жінок, складнощі працевлаштування молодих жінок з причин потенційно можливого декрету, не толерантне відношення до представників сексуальних меншин і т. д.

Невідповідність Європейським стандартам полягає і в рівні життя населення, рівні корупції, в невиконанні рішень Європейського суду з прав людини, що для європейських країн є неможливим. Можливо, Угода про асоціацію між Україною і ЄС (далі – Угода), що набула чинності у повному обсязі, пройшовши довгий шлях ратифікації, першого вересня 2017 року, стане поштовхом до якісних змін у державі, котрі є обов’язковими, у зв’язку з укладенням Угоди і буде впевненим і великим кроком до членства у союзі.

Відповідно до Угоди, Україна повинна адаптувати національне законодавство до права ЄС і забезпечувати виконання визначених напрямів дій.

Відповідно до Звіту про виконання угоди про асоціацію між Україною і ЄС у 2018 році: «за підсумками виконання завдань, запланованих на 2018 рік, Угода була виконана на 52%. Поступово виконуються завдання Угоди, які були не виконані в попередні роки. Як наслідок, сумарний результат виконання Угоди суттєво зростає» [2].

Тим не менш наявний великий відсоток і невиконаних завдань. Недостатня інституційна спроможність міністерств заважає виконувати завдання Угоди вчасно та в повному обсязі. Наявність значного спротиву окремих груп інтересів знижує ефективність проходження євроінтеграційних законопроектів в Парламенті. Також має місце безвідповідальне ставлення частини народних обранців до декларованих їхніми політичними силами намірів руху до ЄС [2].

Як приклад безвідповідального відношення можемо привести питання природоохоронного співробітництва України і ЄС. На виконання її приписів Кабінет Міністрів України затвердив План заходів з імплементації Угоди на 2014-2017 роки, де була закріплена велика кількість положень спрямованих на створення нормативно-правових актів з метою імплементації права ЄС саме у сфері довкілля. У 2017 році був затверджений новий неструктурований і досить погано сформульований План, а ми, як громадяни України, у свою чергу, не отримали ні обговорення, ні звітування щодо досягнених результатів за попередні роки.

Угода про асоціацію актуалізувала зобов'язання нашої держави і у нафтовій сфері, жодне з яких на даний момент не виконано [2]. Порушуються терміни виконання зобов'язань, не дотримуються процедури, відсутність аналізів, звітності, відповідальності. З цього вбачається неможливість виконання взятих на себе зобов'язань Україною у цій сфері у зв'язку з відсутністю належного моніторингу і спроможності Уряду до планування-виконання поставлених задач.

З вищевказаного можна зробити висновок, що наша держава, на жаль, ще зовсім не готова до вступу у Союз. Звичайно, багато зроблено, але, знову ж таки, в основному робота йде тільки на напрацювання нової і зміни старої нормативної бази, тоді як змін потребує «практика». Навіть маючи чіткий план дій у вигляді Угоди про асоціацію, що є прямим шляхом до членства, ми спромогаємось усвідомлено порушувати давно визнані основоположні права і регламентовані процедури. Ми намагаємось досягти фінішу, недотримуючись основних правил.

Література:

1. Конституція України.

2. Звіт про виконання угоди про асоціацію між Україною і ЄС у 2018 році.

3. Костюченко Я. Угода про асоціацію з ЄС у національному правопорядку України / Я. Костюченко. // Підприємництво, господарство і право. – 2019. – №6.

4. Гріненко О. Угода про асоціацію між Україною та Європейським Союзом: теорія і практика застосування та імплементації у національному правопорядку України / О. Гріненко. // Право України. – 2019. – №7.

5. Орєхов С. Адаптація права України до права ЄС у сфері охорони довкілля в рамках Угоди про асоціацію / С. Орєхов. // Підприємництво, господарство і право. – 2019. – №2.

________________

Науковий керівник: Бойчук Д.С., кандидат юридичних наук, асистент кафедри права Європейського Союзу Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ МИТНОГО РЕЖИМУ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
21.11.2019 12:34
КОНЦЕПЦІЯ РЕФОРМУВАННЯ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ВЛАДИ В УКРАЇНІ: СУЧАСНІ ВИКЛИКИ
14.12.2019 10:43
ПРИНЦИП СУБСИДІАРНОСТІ У МІСЦЕВОМУ САМОВРЯДУВАННІ УКРАЇНИ
13.12.2019 10:07
ПОНЯТТЯ МІЖНАРОДНОГО ПРИВАТНОГО ПРАВА. МІЖНАРОДНЕ ПРИВАТНЕ ПРАВО В УКРАЇНІ
12.12.2019 18:01
НЕОБХІДНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПУБЛІЧНОГО ПОРЯДКУ ПРАВООХОРОННИМИ ОРГАНАМИ УКРАЇНИ
06.12.2019 09:50
ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ЗАСТОСУВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ВЧИНЕННЯ БУЛІНГУ В УКРАЇНІ
03.12.2019 11:27




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше