:: LEX :: COORDINATION OF LEGAL REGULATION OF LAND RELATIONS IN THE REPUBLIC OF LITHUANIA
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 68)

Термін подання матеріалів

14 січня 2025

До початку конференції залишилось днів 25


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

COORDINATION OF LEGAL REGULATION OF LAND RELATIONS IN THE REPUBLIC OF LITHUANIA
 
21.03.2020 18:03
Автор: Maksurov Alexey Anatolevich, PhD in Law, Professor, Kiev National University named after Taras Shevchenko
[Секція 1. Теорія держави і права. Філософія права]

Coordination is today a fairly common way (method) of legal regulation in the Republic of Lithuania. At the same time, coordination mechanisms of legal regulation are also widespread in the current industry legislation of Lithuania.

For example, coordination in the field of land legislation is quite effective.

So, based on Article 32. “Remit of state, municipal institutions and the State Land Fund in regulation of land relations” Law on Land dated April 26, 1994 No. I-446 (As last amended on May 19, 2016 - No. XII-2362) [12. Institutions authorized by the Government: 4) coordinate state control over land use.”

The National Land Service, in the manner prescribed by this Law and other legal acts, organizes consideration of land use projects, planning plans, land use and land regrouping plans, monitoring of planning activities related to changes in land use status and land use conditions, with decisions on land use planning.

It is government intervention at the stage of preliminary control over the targeted use of land resources that is provided with a legal coordination mechanism. At the same time, state control itself is coordinated.

By virtue of Article 33. “Objectives of land administration”, the organization of the planned structures and structures in rural areas and the change in the structure of land use should be agreed upon in the manner established by the Government with decisions on land use planning.

Accordingly, the necessary guidelines for the coordination process are established, namely, what exactly and with what is coordinated.

Also, as follows from Article 36. “State control of land use”, the National Land Service organizes and implements state control over land use in accordance with the provisions approved by the Government and, as an institution authorized by the Government, coordinates this process.

Unfortunately, in this case, the forms and methods of coordination are not directly indicated, typical procedural issues of the coordination process are not resolved.

As stipulated in Article 40. “Projects of formation and rearrangement of land parcels”, the procedure for financing, drafting, coordinating, providing the public with information and approving projects for the formation and rearrangement of land plots is established in the Rules for the preparation of projects for the formation and rearrangement of land plots. The project on land repatriation should be coordinated in accordance with the procedure of the Rules for drawing up projects for the formation and conversion of land plots.” Article 49. “Preparatory works for land consolidation plans” states that the decision of the State Land Fund to approve or change the boundaries of the area for a land consolidation project is also coordinated with the National Land Service.

Thus, coordination legal technology is a common tool of Lithuanian land law, however, in our opinion, coordination standards in this part need to be specified. In addition, it is advisable to establish organizational rules for the implementation of coordination procedures, the requirements of the law for an agreed decision, responsibility for non-implementation of decisions made as a result of the coordination process. In our work in these areas, we believe, are ways to increase the effectiveness of the application of the norms of Lithuanian land law.

Literature:

1. Law on Land от 26 April 1994 No I-446 (As last amended on 19 May 2016 – No XII-2362) // https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/en/TAD/4bf34552ad7211e68987e8320e9a5185



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ВИТОКИ ПРАВА У ВЧЕННІ АРИСТОТЕЛЯ
16.03.2020 11:52
TO A QUESTION ABOUT MORAL POSTULATES IN SEPARATE BRANCHES OF PROFESSIONAL ACTIVITY
02.04.2020 16:52
ПРОБЛЕМИ ВИЗНАЧЕННЯ ПРАВОВОГО СТАТУСУ ОСОБИ В УМОВАХ ЕКОНОМІЧНОЇ, КУЛЬТУРНОЇ ТА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ
01.04.2020 12:11




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше