:: LEX :: ПІДПРИЄМНИЦЬКА ОСВІТА ЯК СКЛАДОВА ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 68)

Термін подання матеріалів

14 січня 2025

До початку конференції залишилось днів 13


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПІДПРИЄМНИЦЬКА ОСВІТА ЯК СКЛАДОВА ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
 
18.07.2024 14:14
Автор: Драгунцов Борис Борисович, аспірант Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка
[Секція 5. Господарське право. Господарське процесуальне право. Екологічне право. Земельне право. Аграрне право. Фінансове право. Банківське право]

Консультування здобувачів професійної освіти з питань молодіжного підприємництва для економіки України має на меті запропонувати поради та допомогу особам, зацікавленим у започаткуванні власного бізнесу або підприємницьких починань у молодому віці. Щоб забезпечити належну підготовку молоді до професійної освіти , а саме до підприємницької діяльності, важливо окреслити низку ключових характеристик змісту консультування. Сюди відносять інноваційність, соціальність, гуманізацію.

Інноваційність охоплює розвиток креативності та критичного мислення у здобувачів професійної освіти; ознайомлення з сучасними інноваційними бізнес-ідеями.

Соціальність – адаптація змісту консультування для здобувачів професійної освіти, які прагнуть розвивати майбутні бізнес-ідеї, з акцентом на оволодіння знаннями та навичками, необхідними для ведення безпосереднього впливового бізнесу, вирішення важливих суспільних проблем.

Гуманізація – спрямування змісту консультування на здобуття знань і розвиток навичок, важливих для саморозкриття майбутніх фахівців, виховання навичок саморозвитку та самовдосконалення.

Ретельне дослідження підприємництва передбачає заглиблення у психологічні особливості та характеристики, які лежать в основі успіху успішних підприємців. Ці люди, зазвичай, демонструють такі риси, як стійкість, адаптивність, розсудливе прийняття ризиків, а також вроджену схильність до інновацій та стратегічне бачення. Таке підприємницьке мислення, що характеризується готовністю використовувати можливості та творчим підходом до вирішення проблем, відіграє життєво важливу роль у реалізації нових проєктів, а отже, сприяє загальному економічному розвитку суспільства.

Освітня галузь, і зокрема її професійна (професійно-технічна) ланка, має інші цілі й завдання. Освіта не може безпосередньо впливати на розвиток економіки. Такі заяви спочатку активізують рівень очікувань суспільства, а в подальшому дискредитують підприємницьку освіту як напрям, який не виправдав себе, хоча для її реалізації було докладено значні зусилля науково-педагогічної спільноти, зокрема створено сприятливі педагогічні умови. Освіта може вплинути на зростання кількості вмотивованих осіб з достатнім і високим рівнями підприємницької компетентності, але вона не спроможна безпосередньо впливати на податкову політику, політику фінансування стартатів.

В основу освітньої політики в Україні закладені елементи профорієнтації, інформування про ринок праці та активного навчання підприємництву, консультування з молодіжного підприємництва і пошуку роботи, програми працевлаштування, громадські роботи та комунальні послуги. Сприяння молодіжному підприємництву має потенціали соціального розвитку, оскільки це дає молоді можливість підвищити свій рівень захисту від безробіття та забезпечення самозайнятості, створення робочих місць для інших.

Підприємницька освіта в ЄС та США, спрямована на розвиток у молоді здатності створювати соціальні, культурні чи економічні цінності. Вважається, що набуття досвіду для критичного та творчого мислення, вирішення складних проблем, ведення переговорів, спілкування та лідерства може сприяти розвитку підприємницького мислення майбутніх фахівців. За даними ЄС та ОЄСР в Європі існує велике коло постачальників послуг корпоративної освіти (наприклад, школи, університети, коледжі). Впроваджено значну кількість програм, що декларують різні цілі та відображають різний зміст (наприклад, підвищення обізнаності щодо підприємництва, бажаність чи здійсненність участі у підприємництві або орієнтація на працевлаштування).

У сучасному науково-освітньому просторі напрацьовано численні підходи, методи, методики, прийоми і стилі консультування, окремі з яких часто використовують у практиці консалтингового консультування. Наприклад, спеціальний метод, що застосовується для швидкого виявлення фактів – психологічне тестування – може застосовуватися для виявлення і розвитку підприємницьких якостей кожного зі студентів (це дає змогу визначити найбільш прийнятні завдання).

Отже, консультація є складовою частиною системи професійної орієнтації, що проводиться з урахуванням фізичних та психологічних особливостей людей, його загальних і професійних інтересів, здібностей, загальної та професійної підготовки, а також зведених даних про попит на робочу силу, можливості і працевлаштування і навчання за тими чи іншими професійними й спеціальностями. Тому, на нашу думку, кожен педагог закладу освіти, повинен опанувати методику, методичний інструментарій, а також методологію та технологію консультування.

Технологія консультування з молодіжного підприємництва, на нашу думку, – це сукупність методів, способів, прийомів перетворення предмета праці у бізнес – продукт із використанням конкретних технічних і програмних засобів у певній послідовності дій (етапів, фаз, операцій). На сьогодні – це переважно інформаційні технології які формуються самостійно кожним викладачем-консультантом.

Майбутні підприємці – випускники закладів професійної освіти – мають бути підготовленими до активної праці в складних соціально-економічних і психологічних умовах. Тому ще однією проблемою є здійснення психологічного консультування. Він передбачає перш за все, аналіз конкретних ситуацій, що виникають у процесі підприємницької, бізнес-діяльності, та допомогу майбутньому підприємцеві. Психологічне консультування з молодіжного підприємництва спрямовуємо на актуалізацію й усвідомлення майбутнім людям бізнесу тих якостей своєї індивідуальності, що впливають на його роботу та особистісний розвиток.

Отже, у кожного здобувача професійної освіти з’являється можливість адекватно оцінити себе, як професіонала в бізнесі з позиції критеріїв психологічної науки.

Література:

1. Базиль Л. О., Байдулін В. Б., Гриценок І. А., Савченко М. О. Молодіжне підприємництво в умовах воєнного стану: практичний порадник. ІПО НАПН України. – К., – 85с.

2. Карпюк Г. І. Основи підприємництва: навчальний посібник для здобувачів професійної освіти. – К., 108 с.

3. Гончаренко І., Шкарабан Т. І., Лозова А. Підприємницька освіта: актуальність в умовах війни та повоєнного стану. Проблеми інтеграції освіти, науки та бізнесу в умовах глобалізації: тези доповідей учасників конференції. Київський національний університет технологій та дизайну. 2022. РО64-065. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
СТРАТЕГІЇ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ ЩОДО РОЗВИТКУ ФІНАНСОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В УКРАЇНІ
01.07.2024 11:01




© 2006-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше