ВЗАЄМОДІЯ ЛІНІЙНОГО УПРАВЛІННЯ НА ДОНЕЦЬКІЙ ЗАЛІЗНИЦІ УМВС УКРАЇНИ НА ТРАНСПОРТІ З ОРГАНАМИ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ ТА МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ІЗ ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРИПИНЕННЯ МАСОВИХ ЗАВОРУШЕНЬ ТА ГРУПОВИХ ПОРУШЕНЬ ГРОМАДСЬКОГО ПОРЯДКУ
19.02.2007 22:00
Автор: Тулінов Валентин Сергійович, ад’юнкт кафедри АП і АД, Донецький юридичний інститут Луганського державного університету внутрішніх справ
[Адміністративне право. Митне та податкове право]
У звичайних умовах порушення громадського порядку зачіпає власні та майнові інтереси окремих або невеликих груп громадян. В умовах надзвичайних ситуацій, пов'язаних із масовими заворушеннями і груповими порушеннями громадського порядку, загроза для життя людей, зберігання матеріальних та культурних цінностей значно збільшується.
Надзвичайні ситуації відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 15 липня 1998 року № 1099 - це порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єкті та території, спричинені аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, що призвели (можуть призвести) до загибелі людей або значних матеріальних втрат [1].
Таким чином, із вищезазначеного ми бачимо, що законодавець відніс масові заворушення і групові порушення громадського порядку до іншої небезпечної події, яка призвела або може призвести до загибелі людей або значних матеріальних втрат. Охорона громадського порядку і забезпечення громадської безпеки під час масових заворушень не можливі без участі у цій справі державних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Взаємодія – це «філософська категорія, що відображає процеси впливу різних об’єктів один на інший, їх взаємну обумовленість, зміну стану, взаємоперехід, а також породження одним об’єктом іншого. Взаємодія являє собою вид безпосереднього або опосередкованого зовнішнього чи внутрішнього рішення зв’язку» [2].
На жаль, в юридичній літературі немає загальноприйнятого визначення взаємодії міліції та державних і регіональних органів влади. На нашу думку,найбільш типовим підходом до визначення взаємодії в ОВС є точка зору К.К. Єрмакова: «Взаємодія – це заснована на законах і підзаконних актах, узгодженна за метою, змістом і часом діяльність різних ланок системи ОВС та інших органів влади по охороні громадського порядку і боротьбі зі злочинністю» [3].
Здається, найбільш вдалим є визначення взаємодії, що його дав В.М. Плішкін, який тлумачить її як «стан взаємозв’язків між елементами, при якому вони справляють взаємний вплив один на одного та на відповідну сферу діяльності» [4].
Щодо організації взаємодії ЛУ на Донецькій залізниці УМВС України на транспорті з органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, то вона виступає як система заходів, спрямованих на досягнення узгодженої або спільної діяльності. Вона здійснюється на різних рівнях, у різноманітних напрямках, за допомогою спеціальних організаційних заходів, зокрема таких:
- обмін інформацією про стан громадського порядку і громадської безпеки;
- спільне планування і проведення заходів з охорони громадського порядку і громадської безпеки для запобігання та припинення масових заворушень і групових порушень громадського порядку;
- спільний аналіз і оцінка оперативної обстановки. Такий аналіз проводить штаб ЛУ на Донецькій залізниці УМВС України на транспорті разом із представниками Управління Донецької залізниці, відповідно до накопичення інформації проводяться заходи для своєчасного реагування на зміни в оперативній обстановці та внесення необхідних коректив у дислокацію сил і засобів.
- взаємний обмін досвідом у запобіганні і припиненні масових заворушень та групових порушень громадського порядку [5].
На наш погляд, органами внутрішніх справ проводиться значна робота з налагодження взаємодії з органами державної виконавчої влади та органами місцевого самоврядування щодо питань запобігання та припинення масових заворушень та групових порушень громадського порядку. Але існують деякі питання, які потребують розробки, допрацювання та втілення у дію:
- на законодавчому рівні визначити принципи, форми та методи взаємодії правоохоронних органів з органами виконавчої влади та місцевого самоврядування щодо запобігання та припинення масових заворушень та групових порушень громадського порядку;
- на регіональному рівні передбачити прийняття програми розвитку взаємодії УМВС України в Донецькій області та ЛУ на Донецькій залізниці УМВС України на транспорті з Донецькою обласною адміністрацією та органами місцевого самоврядування регіону, в якій чітко окреслити фінансування конкретних спільних заходів з питань запобігання й припинення масових заворушень та групових порушень громадського порядку.
Література:
1. Про порядок класифікації надзвичайних ситуацій: Постанова Кабінету Міністрів України від 15 липня 1998 року № 1099 // Офіційний вісник України. - 1998. - № 28. - Ст. 28.
2. Философский энциклопедический словарь. – М., 1983. – С. 81
3. Ермаков Е.К. Взаимодействие и координация в ОВД: Лекция. – М., 1971. – С.4.
4. Плішкін В.М. Теорія управління органами внутрішніх справ. – К., 1999.
5. Білий П.М. Діяльність адміністративної служби міліції на транспорті: Навчальний посібник. - Одеса: Видавництво ОІВС, Дмитриевна, 1999.
e-mail: valentin-tulinov@yandex.ru
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter