Контрольні повноваження у галузі будівництва житла має Міністерство регіонального розвитку та будівництва України (далі — Мінрегіонбуд України), які (повноваження) полягають у тому, що міністерство здійснює архітектурно-будівельний контроль, державний контроль за плануванням, забудовою та використанням територій; контроль за діяльністю державних будівельних корпорацій, які належать до сфери його управління, проводить згідно із законодавством роботу з ліцензування відповідних видів господарської діяльності та здійснює контроль за дотриманням ліцензійних умов [1, п. 5]. Державний контроль та нагляд у системі Мінрегіонбуду України здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України (далі — Держархбудінспекція) та її територіальні органи.
Зазначимо, що на етапі прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів акт готовності об’єкта до експлуатації підлягає за письмовим зверненням замовника погодженню протягом 10 робочих днів виконавчим комітетом сільської, селищної або міської ради, або місцевою державною адміністрацією та органами, до повноважень яких згідно із законом належить участь у прийнятті закінчених будівництвом об’єктів в експлуатацію [2, п. 4]. Як бачимо, перелік таких органів не визначається. І подібна невизначеність щодо виключного переліку органів, уповноважених на участь у прийнятті закінчених будівництвом об’єктів в експлуатацію та на інші контрольно-наглядові заходи, існує і у законах. Наприклад, Закон України «Про планування і забудову територій» визначає, що «державний контроль за плануванням, забудовою та іншим використанням територій здійснюється … Держархбудінспекцією та її територіальними органами, а також іншими спеціально уповноваженими органами виконавчої влади» [3, ст. 31].
Вважаємо, що повноваження на здійснення контрольно-наглядових заходів органами державної влади мають визначатися виключно законом. Тому на рівні підзаконних нормативно-правових актів не повинно бути розширеного тлумачення щодо переліку органів нагляду (контролю) за здійсненням будівництва житла. А тому позиція Держархбудінспекції щодо права відповідної інспекції вказувати на «необхідність погодження акта готовності тим чи іншим органом залежно від функціонального призначення об’єкта будівництва» [4] видається дискусійною. Держархбудінспекція не має повноважень на довільне визначення переліку органів державної влади, які б здійснювали контрольно-наглядові заходи у галузі будівництва. Тому виключний перелік органів державної влади, уповноважених брати участь у погодженні акта готовності об’єкта житлового будівництва (а так само і на інших етапах будівництва житла), має бути передбачений виключно законом.
Література:
1. Положення про Міністерство регіонального розвитку та будівництва України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2007 р. № 750 // Офіційний вісник України. — 2007. — № 39. — Ст. 1545.
2. Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 2008 р. № 923 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 р. № 534) // Офіційний вісник України. — 2009. — № 41. — Ст. 1370.
3. Закон України «Про планування і забудову територій» від 20.04.2000 р. // Відомості Верховної Ради України. — 2000. — № 31. — Ст. 250.
4. Лист Держархбудінспекції від 20.08.2009 р. № 22/9-5243 «Про необхідність погодження акта готовності об’єкта будівництва» // Все про бухгалтерський облік. — 2009. — № 93. — С. 32.
e-mail: office@ukrbudinvest.com.ua
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter