:: LEX :: ПРИНЦИПИ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ТА ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ АГРАРНОЇ СФЕРИ
UA  RU  EN
 
  Главная
  Как принять участие в научной конференции?
  Календарь конференций
  Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архив

Актуальные исследования правовой и исторической науки (выпуск 68)

Срок представления материалов

14 января 2025

До начала конференции осталось дней 19


  Научные конференции
 

  Полезные правовые интернет ресурсы
 

 Полезные ссылки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Счетчики


 Ссылки


 Кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПРИНЦИПИ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ТА ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ АГРАРНОЇ СФЕРИ
 
30.05.2015 19:36
Автор: Котух Катерина Анатоліївна, аспірантка, Національний університет біоресурсів і природокористування України
[Секция 5. Административное право. Административное процессуальное право. Таможенное и налоговое право. Муниципальное право]

Загальновідомо, що АПК займає визначальне місце в сучасній системі національного господарства. Саме розвиток і успішне функціонування цієї сфери визначають стан економіки, забезпечують населення держави продуктами сільськогосподарського виробництва тощо.

Для ефективного виконання державою своїх економічних функцій необхідно дотримуватися науково обґрунтованих принципів.

Вживання в законодавстві термінів «управління», «регулювання» засвідчує ширину і глибину втручання державних органів у ту чи іншу сферу. Не є виключенням у цьому питанні й аграрна сфера. Якщо основою державного управління агропромисловим комплексом є вплив на розвиток виробництва, то регулювання – це такий цілеспрямований вплив суб’єктів на об’єкт, коли визначаються напрям, межі функціонування об’єкта, глобальні стратегічні цілі, головні завдання, засоби їх розв’язання. Державне регулювання відрізняється від державного управління специфікою методів і форм пливу, а також суб’єктами. У той же час, діяльність агропромислового кодексу неможлива без суб’єктів державного управління, якими є органи державного управління, і на які державою покладено завдання здійснювати державно-правове регулювання сільським господарським (яке є центральною ланкою АПК України), забезпечують додержання аграрного законодавства, управління підлеглими структурами, а також уповноважені  державою органи державний інспекцій  з контролю  (нагляду) за діяльністю суб’єктів аграрних правовідносин. 

У свою чергу об’єктами державно-правового регулювання є матеріальні засоби і форми ведення сільськогосподарського виробництва.

Таким чином, агропромисловий комплекс України поєднує в собі, як державне управління, так і державне регулювання, в основу яких покладено принципи державного управління та регулювання. Як зазначає О. П. Рябченко, принципи державного управління універсальні, їх можливо застосовувати для впливу на будь-який об’єкт – певну сферу сус¬пільних відносин: економічну, соціальну, гуманітарну, наукову, технічну. Згідно системного підходу кожну сферу можливо розг¬лядати як систему з відповідними взаємозв’язками між певними підсистемами та елементами [1, c. 29]. 

В. І. Курило принципи державного управління аграрним сектором економіки визначає  як фундаментальні, науково обгрунтовані та здебільшого законодавчо закріплені положення, які відображають відповідні існуючій формі держави об’єктивні, універсальні, необхідні закономірності взає¬мовідносин між керівним суб’єктом державного управління аграрним сектором економіки та відповідними об’єктами управління [2, с. 97]. 

Що стосується державного регулювання аграрною сферою економіки, з цього приводу теж існують різні дефініції визначення цього поняття. 

На думку О. М. Могильного державне регулювання аграрної сфери економіки являє собою процес впливу на її розвиток доповненням стимулів ринкового механізму і створенням за рахунок цього можливості суб’єктам господарювання здійснювати прибуткову діяльність, покращувати свої конкурентні позиції [3, с. 119].

 У свою чергу В. Г. Андрійчук  зазначає, що державне регулювання аграрного сфери представляє систему економічних, фінансових, правових, організаційних і соціальних заходів, що здійснюються державою для ефективного і стабільного розвитку аграрного виробництва та повного забезпечення населення якісним продовольством за прийнятними ринковими цінами [4, с. 56]. 

Отже, державне регулювання аграрної сфери становить собою сукупність економічних, організаційно-правових, фінансових та інших заходів, що здійснюється державою в особі уповноважених нею  публічних органів влади, спрямованих на максимальну ефективність агропромислового комплексу.

 Вищенаведене дає підстави визначити, що державне управління, як і державне регулювання аграрною сферою здійснюється на відповідних принципах, які, як  правило відображені в діючій правовій системі: « одні із них безпосередньо зафіксовані в правовій нормі; інші потрібно виводити із загального напряму правового регулювання взаємин суб’єктів; треті закріплені в локальному законодавстві; четверті хоча й не дістали конкретного відображення в законодавстві, але є такими, що проймають систему законів і норм [5, с. 88, с. 150 ].

У порядку державно-правового регулювання АПК, Верховною Радою України приймаються і застосовуються відповідні законодавчі акти, які охоплюють широке коло питань, що пов’язані  із агропромисловим комплексом України. Оскільки специфіка такого правового регулювання пов’язана із особливостями ведення сільськогоподарської діяльності в галузях виробництва, переробки та реалізації сільськогоподарської продукції. Враховуючи, що аграрне право, є комлексною галуззю права, вона включає в себе комплекс аграрних суспільних відносин, а саме земельних, трудових, майнових, організаційних, управлінських та інших відносин, що потребує значної кількості нормативно-правових актів.

Особливістю норм аграрного права  є те, що аграрні закони містяться, як безпосередьо в аграрних законах, так і у законодавчих актах іншої галузевої належності.  

Література:

1. Рябченко О. П. Держава і економіка: адміністративно-правові аспекти взаємовідносин: Монографія/За заг. ред. О. М. Бандурки. – Харків: вид-во ун-ту внут. справ, 1999. – 304 с.

2. Курило В. І. Адміністративні правовідносини у сільському господарстві України: дис. … док. юрид. наук: 12.00.07/Курило Володимир Іванович. – К., 2007. – 419 с.

3. Могильний  О. М. Державне регулювання аграрного виробництва в період трансформації економіки./ Могильний О. М – К.: ІАЕ УААН, 2002. – 430 с.

4. Андрійчук В. Г. Теоретико-методологічне обгрунтування ефектив-ності виробництва / Андрійчук В. Г. // Економіка АПК. – 2005. – №5. – С. 52–63.

5. Курило В. І. Адміністративні правочини у сільському господарстві України: сучасна парадигма: Монографія/ За  заг. ред. В. К. Шкарупи. – К.: Магістр – XXI cторіччя, 2007. – 312 с.

________________________________

Науковий керівник: Курило Володимир Іванович, доктор юридичних наук, професор, Національний університет біоресурсів і природокористування України, проректор з навчально-наукової роботи, правових і соціальних питань



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
СУТНІСТЬ ПОЗАСУДОВИХ СПОСОБІВ ВИРІШЕННЯ ПУБЛІЧНО-ПРАВОВИХ СПОРІВ В УКРАЇНІ
26.05.2015 13:25
ПОДАТКОВИЙ КОМПРОМІС: СПОСІБ ДОМОВИТИСЯ ІЗ ДЕРЖАВНОЮ ФІСКАЛЬНОЮ СЛУЖБОЮ ЧИ НАВПАКИ?
05.06.2015 10:33
НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ АКТИ ПУБЛІЧНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ У СИСТЕМІ ДЖЕРЕЛ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВА УКРАЇНИ
04.06.2015 17:21
ТРИВАЛІСТЬ МИТНОЇ ПЕРЕРОБКИ В МИТНОМУ ЗАКОНОДАВСТВІ УКРАЇНИ
04.06.2015 10:50




© 2006-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.lex-line.com.ua обязательна!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше