Актуальність проблем конституційного права перш за все пов’язані з Конституцією України. Деякі норми Конституції суперечать одна одній, також ці норми не виконуються. Для прикладу: відповідно до ст. 49 Конституції України, кожен має право на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування.
Охорона здоров'я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм.
Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Держава сприяє розвиткові лікувальних закладів усіх форм власності.
Ця тема є актуальною у наш час, тому що потрібна медична допомога усім і звісно, що вона повинна бути безкоштовною і якісною.
На мою думку, повинна пройти реформа в сфері надання медичних послуг, тому що наразі в моїх очах, медицина – одна із найкорумпованіших систем в Україні, як на рівні лікарень, лікування, так і на рівні фармацевтики. Статистика говорить - 60 % медикаментів в Україні є підробкою.
З метою реалізації конституційного права кожного на достатній життєвий рівень в Україні мають бути запроваджені ефективні програми економічного розвитку, що дасть змогу значно підвищити мінімальні розміри заробітноїплати, пенсії та соціальної допомоги. Це створить належні умови для задоволення громадянами своїх потреб, зніме соціальну напругу в суспільстві й сприятиме інтеграції українців у європейський простір.
Проблема реалізації та захисту прав людини і громадянина в Україні на сьогоднішній день існують і, на жаль, їх до волі багато, що зазвичай відбувається в контексті верховенства права. Тому можна виокремити окремі такі проблеми щодо їх реалізації: низький рівень правової культури і правової свідомості переважної більшості і правової свідомості переважної більшості членів нашого суспільства; незадовільний рівень правової культури і правової свідомості переважної більшості членів нашого суспільства; низький рівень дотримання правопорядку у житті суспільства і держави та беззастережної відповідальності кожної особи перед собою і оточенням за процес і результати своєї діяльності; високий рівень корупції.
Сьогодні доводиться констатувати, що в Україні існуюча система місцевого самоврядування недостатньо ефективно виконує головну місію, закладену Конституцією - забезпечення права територіальних громад самостійно вирішувати питання місцевого значення.
Існують фактори, які перешкоджають більш ефективному функціонуванню Конституції України. Боротьба між гілками влади перешкоджає більш результативному проведенню конституційних реформ. На мою думку, для забезпечення ефективного законодавчого процесу необхідно істотно вдосконалювати парламентську інфраструктуру, мати більш вагомі організаційні основи, як найшвидше прийняти Закон про регламент ВРУ. Нема теорії щодо реалізації Конституції і її треба створити, і якомога швидше.
У світі постійно здійснюється політичні реформи. Їх головним джерелом і найважливішим засобом здійснення є реформування конституційного ладу країн. Це зумовлено тим, що системна політична реформа здійснюється з метою забезпечення динамічного розвитку державності, створення передумов для підвищення реальної ролі структур громадянського суспільства, а також упровадження демократичних інститутів, що відповідає світовим моделям розвитку сучасних демократичних держав. При цьому, як стверджує М. Оніщук, питання конституційного ладу в Україні є визначальним на політичному порядку денному впродовж усього періоду державності. Як відомо, Україна – ще достатньо молода держава, хоч і вже має власну конституційну історію.
Сучасний розвиток науки конституційного права України є доволі інтенсивним, що зумовлено бурхливими процесами державотворення та міжнародної (насамперед європейської) інтеграції України, які вимагають конституційного закріплення, а також створенням нових політико-правових інститутів, не відомих попереднім етапам розвитку країни.
Література:
1. Конституція України: Прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 року. - Луганськ . : Тандем - плюс. , 2005.
2. Багмет М.О., Ємельянов В.М. - ІІ том. Історія та практика державного управління і місцевого самоврядування в Україні
3. Оніщук М.В. Український конституціоналізм: від кризи — до ладу / М.В.Оніщук // Дзеркало тижня. Україна» №17, 2013. – С. 3-4.
4.Фулер Л.Л. Анатомія права / Лон Л. Фулер ; пер. З англ.. Н. Комарова – К. :Сфера, 1999. – 144с.
|