:: LEX :: ПАРЛАМЕНТСЬКИЙ КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ОРГАНІВ ТА УСТАНОВ ВИКОНАННЯ ПОКАРАНЬ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 68)

Термін подання матеріалів

14 січня 2025

До початку конференції залишилось днів 20


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПАРЛАМЕНТСЬКИЙ КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ОРГАНІВ ТА УСТАНОВ ВИКОНАННЯ ПОКАРАНЬ
 
26.09.2008 09:06
Автор: Сикал Максим Миколайович, викладач циклу спеціальних дисциплін Чернігівського юридичного коледжу Державного департаменту України з питань виконання покарань
[Адміністративне право. Митне та податкове право]
Для забезпечення законності, як основного принципу кримінально-виконавчого законодавства, у сфері виконання кримінальних покарань та запобігання будь-яким можливим порушенням прав і законних інтересів як засуджених, так і персоналу у порядку визначеному Конституцією та законами України здійснюється парламентський контроль за діяльністю органів і установ виконання покарань.
Парламентський контроль за діяльністю органів та установ виконання покарань є підвидом державного контролю.
Серед органів державної влади, які здійснюють контроль за діяльністю органів і установ виконання покарань, особливе місце належить Верховній Раді України, яка здійснює парламентський контроль[1].
Так, відповідно до п. 33 статті 85 Конституції України[2], до повноважень Верховної Ради України належить здійснення парламентського контролю у межах, визначених Конституцією та законом.
Верховна Рада України затверджує закони в галузі кримінально-виконавчого законодавства, забезпечує єдність законодавчого регулювання у сфері виконання покарань на всій території України, здійснює безпосередньо і через створювані нею органи контроль за дотриманням законності в діяльності органів і установ виконання покарань[3].
Стаття 101 Конституції України визначає, що парламентський контроль за додержанням конституційних прав і свобод людини і громадянина здійснює Уповноважений Верховної Ради України з прав людини.
На законодавчому рівні парламентський контроль за додержанням конституційних прав і свобод людини і громадянина також передбачений статтею 1 закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради з прав людини».
Парламентський контроль за додержанням конституційних прав і свобод людини і громадянина та захист прав кожного на території України і в межах її юрисдикції на постійній основі здійснює Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, який у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, чинними міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України[4].
В результаті аналізу нормативно-правових актів можна стверджувати, що метою парламентського контролю за діяльністю органів та установ виконання покарань, який здійснює Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, є:
1) захист прав і свобод засуджених та персоналу, проголошених Конституцією України, законами України та міжнародними договорами України;
2) додержання та повага до прав і свобод засуджених та персоналу органами і установами виконання покарань та їх посадовими і службовими особами;
3) запобігання порушенням прав і свобод засуджених та персоналу або сприяння їх поновленню;
4) сприяння приведенню законодавства України про права і свободи засуджених і персоналу у відповідність з Конституцією України, міжнародними стандартами у цій галузі;
5) поліпшення і подальший розвиток міжнародного співробітництва в галузі захисту прав і свобод засуджених та персоналу;
6) запобігання будь-яким формам дискримінації щодо реалізації засудженими і персоналом своїх прав і свобод;
7) сприяння правовій інформованості засуджених і персоналу та захист конфіденційної інформації про засуджених і персонал.
Для здійснення контролю Уповноважений Верховної Ради України з прав людини та народні депутати України, відповідно до частини 1 ст. 24 Кримінально-виконавчого кодексу України[5], наділені правом відвідувати установи виконання покарань без спеціального дозволу. Стаття визначає процедуру відвідування установ виконання покарань спеціальними суб’єктами, на яких покладено здійснення контролю за забезпеченням прав громадян при виконанні кримінальних покарань[6].

Література:
1. Кримінально-виконавче право України: Навч. посібник / За ред. проф. А.Х. Степанка. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 624 с.
2. Конституція України. Відомості Верховної Ради (ВВР), 1996, N 30, стор. 141.
3. Кримінально-виконавче право України: (Загальна та Особлива частини): Навч. посіб. / О.М. Джужа, С.Я. Фаренюк, В.О. Корчинський та ін.; За заг. ред. О.М. Джужи. - 2-е вид., первроб. та допов. - К.: Юрінком Інтер, 2002. - 448 с.
4. Закон України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини». Відомості Верховної Ради (ВВР), 1998, N 20, стор. 99.
5. Кримінально-виконавчий кодекс України. Відомості Верховної Ради (ВВР), 2004, N 3-4, стор. 21.
6. Кримінально - виконавчий кодекс України: Науково - практичний коментар. Видання друге, доповнене і перероблене / Степанюк А.Х., Яковець І.С. За заг. ред. Степанка А.Х. – Х.: ТОВ «Одіссей», 2008. – 560 с.

e-mail: arxi83@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПОНЯТТЯ ПОРУШЕННЯ ПОРЯДКУ ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ
27.09.2008 14:38
КЛАСИФІКАЦІЯ ЗАХОДІВ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРИМУСУ В ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ТА УСТАНОВ ДЕРЖАВНОЇ КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАВЧОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
26.09.2008 09:12
ДЕЯКІ ПИТАННЯ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОГО СТАТУСУ СИСТЕМИ ОРГАНІВ ТА УСТАНОВ ДЕРЖАВНОЇ КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАВЧОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
26.09.2008 09:09
ПРАВОВІ АСПЕКТИ АДМІНІСТРАТИВНИХ САНКЦІЙ ЗА ПЕРЕДАЧУ ЗАБОРОНЕНИХ ПРЕДМЕТІВ ОСОБАМ, ЯКИХ ТРИМАЮТЬ У СЛІДЧИХ ІЗОЛЯТОРАХ, В УСТАНОВАХ ВИКОНАННЯ ПОКАРАНЬ АБО В ЛІКУВАЛЬНО-ТРУДОВИХ ПРОФІЛАКТОРІЯХ
26.09.2008 09:04
АДМІНІСТРАТИВНА ПРОЦЕДУРА: ПОНЯТТЯ ТА ВИДИ
26.09.2008 08:52
ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ СУДАМИ ДЕЯКИХ ВИДІВ АДМІНІСТРАТИВНИХ СТЯГНЕНЬ
18.06.2008 21:27
PRESENT-DAY LEGAL SITUATION IN THE SPHERE OF ENVIRONMENTAL PROTECTION OF UKRAINE AND INFLUENCE ON IT OF THE EUROPEAN UNION LAW
07.09.2008 13:44




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше