:: LEX :: РОЛЬ МОЛОДІЖНИХ РАД У ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
UA  RU  EN
 
  Главная
  Как принять участие в научной конференции?
  Календарь конференций
  Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архив

Актуальные исследования правовой и исторической науки (выпуск 63)

Срок представления материалов

11 июля 2024

До начала конференции осталось дней 0


  Научные конференции
 

  Полезные правовые интернет ресурсы
 

 Полезные ссылки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Счетчики


 Ссылки


 Кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

РОЛЬ МОЛОДІЖНИХ РАД У ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
 
26.11.2020 18:13
Автор: Зубицька Ірина Володимирівна, студентка 3 курсу, Донецький національний університет імені Василя Стуса; Щебетун Ірина Степанівна, доцент, Донецький національний університет імені Василя Стуса
[Секция 2. Конституционное право. Конституционное процессуальное право. Административное право. Административное процессуальное право. Таможенное и налоговое право. Международное право. Муниципальное право]

На сьогоднішній день існує проблема невисокої активності молоді щодо участі у суспільному та політичному житті в Україні, особливо це актуально для тих молодих людей, які мешкають у маленьких селах та селищах. Пояснюється це переважно тим, що їм, зазвичай, не вистачає базових умінь та навичок, під час проведення публічних виступів, практики адміністрування, роботі в команді, медіа грамотність чи управління проектами. Тільки незначна кількість молоді повноцінно реалізує себе в житті, намагаючись досягти чітких цілей і знайти своє місце в розвитку громади та суспільства.

Саме активна участь молоді, їх діяльність та ініціативи мають важливе значення в процесі розбудови демократичного та громадянського суспільства, під час обговорення та прийняття рішень місцевими радами, вирішення проблем на місцях. 

Дослідженням цієї проблеми займалися такі науковці: О.С. Арсентьєва, С.О Митрохін, І. І. Романюк, С. С. Щеглова, О. Кузьміна, А. Соколова, Є. Грачова, І. Артеменко та інші. Участь молоді має вагоме значення і вирішення питань будь-якої громади не мають обмежуватися тільки діяльністю місцевих рад. З метою підвищення ефективності діяльності органів та посадових осіб місцевого самоврядування є необхідність залучення молоді як членів територіальних громад до вирішення питань місцевого значення, до діяльности зазначених органів, зокрема шляхом створення консультативно-дорадчих органів - Молодіжних рад при місцевих радах.

Місцеві та регіональні органи влади, які є найближчими до молоді, можуть створити умови, за яких молоді люди не тільки мали б можливість познайомитися з принципами демократії на місцевому рівні, а й мали б можливість реалізувати їх на практиці.

Так, одним із засобів активізації участі молодого покоління в справах місцевого самоврядування є створення Молодіжної Ради (далі – Ради), яка виступає консультативно-дорадчим органом, що діє при місцевій раді. У своїй діяльності Рада керується Конституцією України, законами України та іншими нормативно-правовими актами. Основними завданнями Ради є:

1) сприяння забезпеченню координації дій органів виконавчої влади з питань реалізації державної політики у молодіжній сфері, проведенню роботи з роз’яснення її цілей та завдань;

2) розроблення механізму взаємодії Кабінету Міністрів України, органів виконавчої влади і молодіжних громадських організацій на засадах партнерства, відкритості та прозорості;

3) сприяння залученню молоді до вирішення питань соціально-економічного, політичного та культурного життя суспільства;

4) вивчення, системний аналіз і прогнозування соціально-економічних та суспільно-політичних процесів у молодіжному середовищі;

5) підготовка пропозицій щодо удосконалення законодавства з питань реалізації державної політики у молодіжній сфері, соціального становлення та розвитку молоді [1].

Ключовою метою діяльності таких Рад є створення підґрунтя для підвищення рівня активності молоді, залучення її до процесу вирішення питань життєдіяльності своїх громад, формування почуття того, що їхня думка важлива і до неї прислухаються. Молодіжні Ради можуть стати тим соціальним майданчиком для розвитку демократичних поглядів, новим середовищем розвитку і формування професійних навичок, які потім сформують якісний кадровий резерв для муніципальних органів, освітніх та культурних установ тощо.

Як слушно зауважує О. С. Арсентьєва, попри значні позитивні зміни в громаді, молодь залишається мало інформованою, що спонукає до пошуку осередків проведення вільного часу і самореалізації у територіальних центрах, великих міст. Існує проблема неповернення молоді після навчання до рідного дому [2, с. 33].

За даними соціологічного дослідження «Молодь України – 2017» майже 47% опитаних, які мешкають в об’єднаних громадах, зазначають, що не відчувають змін для молоді після створення громад, 13% відчувають позитивні зміни, 87% молодих людей не бере участь у будь-яких заходах, які стосуються життя власного населеного пункту [3, с. 29], що є вагомою проблемою будь-якої територіальної громади на даний час.

Тому створення такої структури як Молодіжна Рада може забезпечити середовище для вільного вираження молоддю своїх проблем, що стосуються, зокрема, політики влади; запропонувати умови і можливості для висловлення свої пропозиції для місцевих і регіональних органів влади; надати можливості органам місцевого самоврядування консультувати молодь з конкретних питань; забезпечити організацію та проведення форумів, на яких розробляються, контролюються та оцінюються проекти за участю молодих людей; забезпечити умови для сприяння проведенню консультацій з асоціаціями та молодіжними організаціями; сприяти участі молоді в інших консультативних органах місцевих і регіональних влад [4, с.33-34].

На думку О. Яреми, умовами реалізації ефективної молодіжної політики на рівні громади може стати: 

− формування стратегічного бачення й обґрунтованих напрямів розвитку молодіжної сфери на рівні громади з урахуванням потреб і запитів молоді; 

− виділення молодіжної політики в окремий напрям роботи виконавчих органів ОТГ та відповідне фінансування такої діяльності; 

− формування молодіжної інфраструктури, що передбачає підтримку та розвиток діючих і створення нових молодіжних центрів/молодіжних просторів та запровадження діяльності молодіжних працівників [5, с. 5].

Отже, місцеві органи влади, зокрема, органи місцевого самоврядування, повинні створити всі необхідні умови для реальної можливості молодих людей брати участь в демократичних структурах і процесах, висловлення своїх думок і прийняття рішень, які впливатимуть на них та їхнє життя. Як казав Роберт Хард: «Жодних рішень для молоді без молоді», тому активна участь молоді у громадському та політичному житті країни, житті своєї територіальної громади має бути невід’ємною складовою в процесі побудови дійсно демократичного та громадянського суспільства. 

Література:

1. Про утворення Молодіжної Ради: постанова Кабінету Міністрів України від 20 червня 2012 р., №673. Урядовий портал. URL: https://www.kmu.gov.ua/npas/245424041 (дата звернення: 24.11.2020)

2. Арсентьєва О. С., Митрохін С.О. Реалізація молодіжної політики в умовах децентралізації: монографія. Сєвєродонецьк, 2018. 19 с. 

3. Формування та реалізація державної молодіжної політики в Україні в умовах децентралізації. URL:http://www.dsmsu.gov.ua/media/2017/11/16/9/Derjavna_dopovid_za_pidsymkami_20 16_roky.pdf (дата звернення: 24.11.2020)

4. Переглянута Європейська хартія про участь молоді в місцевому та регіональному житті. URL: https://rm.coe.int/168071b58f (дата звернення: 24.11.2020)

5. Ярема О. Формування державної молодіжної політики в Україні в умовах децентралізації. Молодіжна політика та молодіжна робота: матер. ІІ міжрегіональної наук.-практ. конф. (м. Дніпро, 14 грудня 2017 р.). Дніпро: ДРІДУ НАДУ, 2017. С. 3-6.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КООРДИНАЦІЇ ТА КОМУНІКАЦІЙНОЇ ПІДТРИМКИ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ РЕФОРМИ
12.12.2020 12:33
ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА ЯК СУБ’ЄКТ РЕАЛІЗАЦІЇ МУНІЦИПАЛЬНОЇ ВЛАДИ
12.12.2020 12:16
МИТНИЙ КОНТРОЛЬ ЩОДО ОФОРМЛЕННЯ ТОВАРІВ, ЩО МІСТЯТЬ ОБ’ЄКТИ ПРАВА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ
11.12.2020 12:09
ГЕНДЕРНА РІВНІСТЬ В СИСТЕМІ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ
07.12.2020 12:07
МІСЦЕВІ ПОДАТКИ І ЗБОРИ ЯК СКЛАДОВІ ПОДАТКОВОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
07.12.2020 11:55




© 2006-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.lex-line.com.ua обязательна!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше