Суспільство є одночасно суб’єктом та об’єктом публічного управління гральним бізнесом. У нашому випадку суспільні відносини у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні є об’єктом публічного управління.
Всі види суспільних відносин у сфері грального бізнесу підлягають певному рівню управління (законодавчий рівень, рівень підзаконних нормативно-правових актів; індивідуальні управлінські рішення та розпорядження державних органів, нормативні документи організаторів азартних ігор (правила та стандарти відповідальної гри, правила відвідування гральних закладів, правила певних ігор тощо).
При цьому під публічне управління гральним бізнесом підпадає як суспільство в цілому, адже при обранні моделі публічного управління, визначення окремих її елементів тощо враховують інтереси всього суспільства щодо управління через пошук інструментів за для мінімальних ризиків та мінімально можливої шкоди суспільству від легалізації грального бізнесу та натомість впровадження компенсаторів для усього суспільства таких можливих негативних наслідків.
Об’єктом публічного управління також є населення (частина суспільства) окремих адміністративно територіальних одиниць, на яких дозволяється гральний бізнес. В цьому випадку також проводиться оцінка цінностей та потреб територіальної громади і визначається, як мінімізувати негативні наслідки саме для цієї громади (тут може бути впроваджено дозвіл грати в азартні ігри тільки для туристів, збільшення кількості працівників правоохоронних органів для підтримання порядку тощо) і які вигоди їй надати в обмін на дозвіл функціонування грального закладу на її території. Тому часто, обираючи окрему територію для розміщення грального закладу, виходять з необхідності підтримки депресивного регіону (підтримка і розвиток туризму, збільшення зайнятості працівників депресивного регіону, розвиток будівництва окремих об’єктів та розвиток інфраструктури регіону тощо).
Окремий індивід як член суспільства також є об’єктом публічного управління, оскільки передбачається впровадження ряду заходів за для мінімізації ризиків формування ігрової залежності у гравців (впровадження стандартів відповідальної гри; запровадження реєстру гравців, яким заборонено доступ до гральних закладів; заборону грати в кредит), недопущення до гри молодих осіб (через збільшення дозволеного віку для участі в азартних іграх, запровадження обов’язкової ідентифікації гравців).
Позитивом для окремих громадян при обранні моделі публічного управління гральним бізнесом може бути вища середня заробітна плата в галузі грального бізнесу, ніж в інших сферах, додаткова сфера розваг для людей, які мають високий достаток та високий рівень життя.
|