:: LEX :: ЗНАЧЕННЯ НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ СУЧАСНОЇ ДЕРЖАВИ
UA  RU  EN
 
  Main page
  How to take part in a scientific conference?
  Calendar of conferences
  Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Archive

Actual researches of legal and historical science (Issue 68)

Date of conference

14 January 2025

Remaining time to start conference 1


  Scientific conferences
 

  Useful legal internet resources
 

 Useful references
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Counters


 References


 Our bottun
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ЗНАЧЕННЯ НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ СУЧАСНОЇ ДЕРЖАВИ
 
13.09.2024 18:29
Author: Бєлоусов Володимир Дмитрович, кандидат юридичних наук
[Section 3. Civil and domestic law. Civil judicial law. Commercial law. Housing right. Obligation law. International private law. Labour law and public guarantee law]

Нормативно-правове забезпечення соціальної безпеки сучасної держави є надзвичайно важливим елементом правового механізму забезпечення соціальної безпеки сучасної України, що є особливою юридичною конструкцією, яка узгоджена із засадничими ідеями права та об’єктивується у комплексі: по-перше, напрямів, передбачених чинним законодавством формах, способах і засобах забезпечення соціальної безпеки населення країни; по-друге, процесів (відносин), в яких суб’єкти забезпечення соціальної безпеки держави можуть планувати, створювати, охороняти, а також захищати умови, за яких в державі усуваються ті чи інші соціальні ризики. Відтак, можемо дійти думки, що нормативно-правове забезпечення соціальної безпеки у державі є особливою гарантією соціальної безпеки сучасної України, що є цілком закономірним, приймаючи до уваги призначення та властивості нормотворчої діяльності та потребу соціальної сфери в упорядкування таким чином, щоби в цій сфері констатувався правопорядок. 

Примітним є те, що на окреслену нами обставину на дисертаційному рівні вже звертала увагу й українська учена О. А. Дяченко, а саме в процесі дослідження нормативно-правової основи реалізації прав осіб з інвалідністю у сфері праці та зайнятості. Відтак, враховуючи її прогресивні концептуальні зауваження з цього приводу [1, с. 100-101] зазначимо, що в контексті соціальної безпеки сучасної України належне формування нормативно-правової основи соціальної безпеки держави обумовлює створення правового режиму, в межах яких суб’єкти соціального права України, на яких поширюється дія цього соціально-правового режиму, зобов’язуються діяти певним чином та вчиняти дії (бездіяльність), які нормотворцем забороняються [2, с. 294]. Таким чином, встановлення певних нормативних правил і стандартів в сфері соціальної безпеки створює нормативним чином врегульовану базу правил і стандартів, аналізуючи які: по-перше, 

1) особи, які опинилися у складних життєвих обставинах або ж можуть потрапити в такі ситуації, матимуть можливість завдяки самостійним зусиллям чи за допомогою правових фахівців повністю усвідомити: а) різноманіття способів і методів реалізації своїх соціальних прав (особливо права на соціальну безпеку), які вони можуть застосовувати постійно або в певних обставинах; б) перелік дій чи бездіяльності, яких слід уникати, щоб не втратити можливість своєчасно скористатися своїми соціальними правами; 

2) суб’єкти, котрі обтяжені обов’язком здійснювати дії та приймати рішення для забезпечення соціальної безпеки держави, матимуть чітке уявлення про весь спектр можливих варіантів дій і рішень щодо реалізації соціальних прав осіб. Також у результаті належного нормативно-правового забезпечення ці суб’єкти можуть розуміти достатні підстави та умови [2, с. 294], за яких вони матимуть законну основу для: а) відмови в наданні соціальної допомоги, послуг або пільг, відповідно до вимог принципу адресності; б) здійснення дій, що можуть бути розцінені як позитивна дискримінація у соціальній сфері, з метою досягнення справедливості та рівності; 

3) особи, котрі перебувають у складних життєвих обставинах, їхні представники, громадські організації та інші зацікавлені сторони зможуть об'єктивно оцінювати дії (чи бездіяльність) та рішення суб'єктів, відповідальних за забезпечення соціальної безпеки держави. За таких обставин вони також зможуть виявляти ознаки порушення норм соціального законодавства України, що може слугувати підставою для юридичної відповідальності (вказане означає, що існує нормативна основа для притягнення порушників до юридичної відповідальності за наявності відповідних фактичних підстав для притягнення суб’єкта до відповідальності). 

Отже, підводячи підсумок викладеному, слід наголосити на тому, що аналіз соціально-правової значимості нормативно-правового забезпечення соціальної безпеки сучасної держави демонструє його критичне значення для стабільного функціонування суспільства та держави (як у соціальній, так і в інших сферах). Результатом діяльності із нормативно-правового забезпечення соціальної безпеки держави є нормативно-правова база забезпечення соціальної безпеки, яка виконує важливу функцію правового регулювання соціальних відносин, сприяючи зниженню рівня соціальної напруги та забезпечуючи передбачуваність і стабільність суспільних відносин і різноманітних процесів, які спостерігаються в суспільстві та державі. Це можна пояснити тим, що нормативно-правова складова механізму забезпечення соціальної безпеки в сучасній Україні охоплює кілька ключових аспектів. По-перше, вона стосується планування, організації та реалізації соціальної політики держави, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій. По-друге, нормативно-правове забезпечення соціальної безпеки держави встановлює стандарти соціального захисту для соціально вразливих верств населення, що зобов'язує певне коло суб'єктів діяти відповідно до визначених принципів, правил і норм, забезпечуючи таким чином соціальну безпеку в умовах дотримання юридичної визначеності та сприяючи людиноцентричному правопорядку. По-третє, нормативно-правове забезпечення соціальної безпеки держави передбачає створення та визначення статусу суб'єктів, відповідальних за забезпечення соціальної безпеки держави, а також контроль і нагляд за їхньою діяльністю. 

Список використаних джерел:

1. Дяченко О. А. Особливості реалізації прав осіб з інвалідністю у сфері трудових відносин: дис. … д-ра філос.: 081. Київ, 2023. 249 с.

2. Бєлоусов В. Д. Особливості нормативного забезпечення соціальної безпеки сучасної держави. Аналітично-порівняльне правознавство. 2024. № 1. С. 293-297. doi:10.24144/2788-6018.2024.01.51. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
АРБІТРАЖ СПОРІВ У СФЕРІ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ЗА ПРАВИЛАМИ ЦЕНТРУ АРБІТРАЖУ ТА МЕДІАЦІЇ ВОІВ
27.08.2024 09:54
АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ МЕТОДОЛОГІЇ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ЦИВІЛЬНО-ПРАВОВОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ДЕРЖАВИ ЗА ДІЇ ДЕРЖАВНИХ ОРГАНІВ ТА ДІЇ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ, ЩО НАЛЕЖАТЬ ДЕРЖАВІ
22.08.2024 16:18
ВПЛИВ СТРОКІВ, ВИЗНАЧЕНИХ НОРМАМИ МАТЕРІАЛЬНОГО ПРАВА НА ВИРІШЕННЯ ЗЕМЕЛЬНО-МАЙНОВИХ СПОРІВ: ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОЗАСТОСОВЧОЇ ПРАКТИКИ
17.08.2024 09:22
СТАТУСНІ ПІДСТАВИ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ І ЧЛЕНІВ ЇХ СІМЕЙ
13.09.2024 18:33
ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ЖИТЛОВО-ПОБУТОВОГО НАПРЯМУ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ СУДДІВ В УКРАЇНІ
13.09.2024 18:24
ПОНЯТТЯ ТА ПРАВОВА ПРИРОДА НАУКОВОГО ЦИТУВАННЯ (ЗА ЗАКОНОДАВСТВОМ УКРАЇНИ)
12.09.2024 14:07
СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ТА РЕПУТАЦІЯ: ЦИВІЛЬНО-ПРАВОВИЙ ЗАХИСТ ОСОБИСТОСТІ В ЦИФРОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ
11.09.2024 17:22




© 2006-2025 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.lex-line.com.ua is obligatory!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше