:: LEX :: ДО ПИТАННЯ ПРО ЦИФРОВІЗАЦІЮ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ
UA  RU  EN
 
  Main page
  How to take part in a scientific conference?
  Calendar of conferences
  Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Archive

Actual researches of legal and historical science (Issue 67)

Date of conference

12 December 2024

Remaining time to start conference 21


  Scientific conferences
 

  Useful legal internet resources
 

 Useful references
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Counters


 References


 Our bottun
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ДО ПИТАННЯ ПРО ЦИФРОВІЗАЦІЮ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ
 
15.11.2024 10:09
Author: Вознюк Наталія Іванівна, старший викладач кафедри цивільно-правових дисциплін юридичного факультету Волинського національного університету імені Лесі Українки
[Section 3. Civil and domestic law. Civil judicial law. Commercial law. Housing right. Obligation law. International private law. Labour law and public guarantee law]


В умовах воєнного стану цифровізація соціальної сфери набуває особливого значення, оскільки дозволяє підвищити ефективність управління даними, ресурсами, а також оперативно вирішити невідкладні потреби населення та забезпечити безперервність соціальної підтримки.

Цифрова трансформація в Україні охоплює всі сфери суспільного життя, не є винятком і соціальна. Напрями цифровізації системи соціального захисту населення було визначено у Стратегії цифрової трансформації соціальної сфери, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2020 р. № 1353-р [1]. У 2021 році було створено та впроваджено Єдину інформаційну систему соціальної сфери (ЄІССС) [2], яка довела свою ефективність. Задля забезпечення нормативного регулювання подальшого розвитку ЄІССС у Мінсоцполітики розробили Проект Закону про Єдину інформаційну систему соціальної сфери [3]. Законопроект готується на друге читання. 

Цифровізація відкриває нові можливості для підвищення ефективності системи соціального захисту. Подальше впровадження інноваційних технологій дозволить автоматизувати процедури надання соціальних виплат, пільг та послуг, а також облік, обробку, зберігання даних реципієнтів; пришвидшити та убезпечити обмін даними між наявними інформаційними системами; мінімізувати корупційну складову; підвищити ефективність, якість та адресність соціальної підтримки.

Водночас такі інновації створюють нові виклики. Одним з яких є цифрова ексклюзія, яка “стосується стану або / і ситуації, в якій окремі особи чи групи не можуть отримати доступ або ефективно використовувати цифрові технології та Інтернет через різноманітні перешкоди чи проблеми” [4, с. 96]. Причинами такого виключення може бути ряд причин:

відсутність доступу до Інтернету та інші технічні проблеми через перебування у регіонах, де ведуться активні бойові дії або наближених до них;

невисокий рівень доходу; 

низький рівень цифрових навичок; 

психологічні та фізіологічні обмеження тощо.

Також до ризиків, варто віднести: загрози у кіберпросторі, технічні збої та недосконалість електронної взаємодії інформаційних ресурсів тощо.

Нещодавно Мінсоцполітики оприлюднило Стратегію цифрового розвитку соціальної сфери на період до 2027 року [5], яка має стати фундаментом для подальшого масштабування цифрової трансформації соціальної сфери. Стратегія спрямована на превенцію ризиків та оптимізацію можливостей впровадження цифрових технологій у соціальну сферу.

Слід зазначити, що забезпечення доступності до послуг у сфері соціального захисту значною мірою залежить від наявності ефективних цифрових платформ та електронних сервісів для громадян. Сьогодні екосистема таких онлайн-сервісів включає декілька платформ, які забезпечують швидкий доступ до відповідних ресурсів. Зокрема, це Єдиний портал державних послуг Дія [6], Портал електронних послуг Пенсійного фонду України [7], Соціальний веб-портал електронних послуг Мінсоцполітики [8], Електронний кабінет особи з інвалідністю [9], електронні сервіси Державної служби зайнятості (електронний кабінет роботодавця [10], персональний кабінет безробітного [11]) тощо. Вважаємо за доцільне розглянути можливість консолідації наявних онлайн-інструментів та створення єдиної цифрової платформи у сфері соціального захисту, яка об'єднає усі необхідні функції та сервіси та забезпечить зручний доступ до соціальних послуг та інформації. 

Цифровізація соціальної сфери – це складний та багатоетапний процес, який потребує комплексного підходу. Під час модернізації системи соціального захисту важливо забезпечити доступність цифрових послуг для усіх верств населення, особливо для найбільш вразливих. Позитивний вплив матимуть: підвищення цифрової грамотності населення та працівників соціальної сфери, консолідація електронних сервісів та створення Єдиного соціального порталу. 

Література: 

1. Стратегія цифрової трансформації соціальної сфери: схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2020 р. № 1353-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1353-2020-%D1%80#Text

2. Положення про Єдину інформаційну систему соціальної сфери: затв. постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 року № 404 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27 жовтня 2023 року № 1130). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/404-2021-%D0%BF#Text

3. Проект Закону про Єдину інформаційну систему соціальної сфери. № 11377 від 24 червня 2024 року. URL: https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/44497

4. Давиденко Г. Цифрова інклюзія та доступність: соціальна діджиталізація: монографія. Вінниця: ТВОРИ, 2023. 240 с. URL: https://doi.org/10.58521/978-617-552-348-3-2023-236 

5. Про схвалення Стратегії цифрового розвитку соціальної сфери на період до 2027 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації: проект. URL: https://www.msp.gov.ua/projects/917/

6. Єдиний портал державних послуг Дія. URL: https://diia.gov.ua/

7. Портал електронних послуг Пенсійного фонду України. URL: https://portal.pfu.gov.ua/

8. Соціальний веб-портал електронних послуг Мінсоцполітики. URL: https://e-services.msp.gov.ua/

9. Електронний кабінет особи з інвалідністю. URL: https://ek-cbi.msp.gov.ua/

10. Електронний кабінет роботодавця. URL: https://www.dcz.gov.ua/cabinet 

11. Персональний кабінет безробітного. URL: https://www.dcz.gov.ua/cabinet



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ЩОДО ПОХОДЖЕННЯ ПРАВОВОГО ІНСТИТУТУ НЕЗАЛЕЖНОГО ДИРЕКТОРА В КОРПОРАТИВНОМУ ПРАВІ
25.10.2024 13:31
ПЕРСПЕКТИВИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ СПІЛЬНОЇ ОПІКИ БАТЬКІВ ЩОДО ДІТЕЙ
15.11.2024 09:39
ОСПОРЮВАННЯ, ВИЗНАННЯ ТА ВИКОНАННЯ РІШЕНЬ МІЖНАРОДНОГО КОМЕРЦІЙНОГО АРБІТРАЖУ: ПИТАННЯ ПРЕДМЕТНОЇ ЮРИСДИКЦІЇ
13.11.2024 16:19
НЕТИПОВІ ПОСЛУГИ ТА ОБ’ЄКТИ ЦИВІЛЬНИХ ПРАВ
12.11.2024 16:30
ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ВСТАНОВЛЕННЯ ОПІКИ НАД НЕДІЄЗДАТНИМИ
12.11.2024 16:24
РОЛЬ НОТАРІУСА У МЕХАНІЗМІ КОМПЕНСАЦІЇ ШКОДИ, ЗАВДАНОЇ ВІЙНОЮ РФ
12.11.2024 16:04




© 2006-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.lex-line.com.ua is obligatory!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше