:: LEX :: АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ МЕХАНІЗМ ВСТАНОВЛЕННЯ ЦІН/ТАРИФІВ НА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ У М. КИЄВІ
UA  RU  EN
 
  Main page
  How to take part in a scientific conference?
  Calendar of conferences
  Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Archive

Actual researches of legal and historical science (Issue 68)

Date of conference

14 January 2025

Remaining time to start conference 19


  Scientific conferences
 

  Useful legal internet resources
 

 Useful references
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Counters


 References


 Our bottun
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ МЕХАНІЗМ ВСТАНОВЛЕННЯ ЦІН/ТАРИФІВ НА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ У М. КИЄВІ
 
01.10.2009 18:31
Author: Рябова Ольга Олексіївна, здобувач кафедри адміністративного права і процесу Київського національного університету внутрішніх справ
[Administrative law. Administrative judicial law. Custom and tax law. Municipal law]
Для будь-якої держави актуальною є організація та ефективність функціонування публічної адміністрації як на загальнодержавному, так і на місцевому рівнях. На сьогодні можливо навести цікавий приклад прояву рівня правосвідомості щодо врахуванні громадської думки при прийнятті рішень органами публічної влади м. Києва.
Відповідно до підпункту 2 пункту 1 частини 1 статті 28 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження із встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної власності.
Конституційний Суд України у своєму Рішенні від 25 грудня 2003 року № 21-рп/2003 (справа про особливості здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування у місті Києві) висловив правову позицію, що однією з особливостей здійснення виконавчої влади і місцевого самоврядування в місті Києві є зосередження у Київській міській державній адміністрації функцій у сферах виконавчої влади і місцевого самоврядування. Безпосередньо функції у сфері виконавчої влади реалізуються спеціально уповноваженими посадовими особами Київської міської державної адміністрації. Функції місцевого самоврядування здійснюють посадові особи, зокрема заступники Київського міського голови з питань здійснення самоврядних повноважень тощо (статті 14, 16 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ").
Таким чином, на сьогодні у місті Києві тарифи на житлово-комунальні послуги мають затверджуватися відповідно до підпункту 2 пункту 1 частини 1 статті 28 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” Київською міською державною адміністрацією як виконавчим органом Київської міської ради.
Одночасно згідно з абзацом 2 пункту 2 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 р. № 529, (далі - Порядок) тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (нормативні витрати) розраховуються виконавцями окремо по кожному будинку та доводяться до відома власників житлових будинків (гуртожитків), власників квартир (житлових приміщень у гуртожитках), власників нежитлових приміщень у житлових будинках (гуртожитках), інших споживачів житлово-комунальних послуг у відповідному будинку шляхом проведення громадських слухань.
Відповідно до частини 1 статті 11 Закону України „Про житлово-комунальні послуги” громадські слухання у сфері житлово-комунальних послуг проводяться в порядку, визначеному статутом територіальної громади. Дія цього Закону стосується і послуги з утримання будинків і прибудинкової території.
Із набранням чинності Порядку мешканці отримали право брати участь у прийнятті управлінського рішення (встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і прибудинкової території), якому одночасно кореспондує обов”язок виконавців відповідних послуг доводити до відому мешканців розрахунки тарифів на ці послуги. Проте наразі Київською міською владою не вживаються заходи щодо проведення громадських слухань та встановлення порядку їх проведення, натомість нею безпідставно висловлюється думка щодо необхідності встановлення порядку проведення таких слухань Міністерством з питань житлово-комунального господарства України.
Затверджені вищезазначеними розпорядженнями тарифи порушували вимоги статей 29, 30 Закону України „Про житлово-комунальні послуги” в частині доступності житлово-комунальних послуг для всіх категорій споживачів та рівності правових гарантій, що в свою чергу, є порушенням статті 24 Конституції України.
Внаслідок ігнорування Київською міською владою обов’язку щодо встановлення порядку проведення громадських слухань стосовно розрахунків тарифів на житлово-комунальні послуги у м. Києві, пояснюючи свою бездіяльність недосконалостями законодавства (відсутністю прямо передбачених повноважень), пропонується, з огляду на специфічність реалізації виконавчої влади та місцевого самоврядування в м. Києві, передбачити такі повноваження у спеціальному законі, що визначає статус м. Києва як столиці України.
Одночасно на практиці існує спір: тарифи має встановлювати Київська міська державна адміністрація чи Київська міська рада. Оскільки це питання стосується територіального інтересу, має комплексний характер, то за доцільне вбачається прийняття таких рішень Київрадою, що б сприяло демократизації цього процесу та можливості врахування пропозицій народних обранців – депутатів Київради, розгляду альтернативних думок.
Вищевикладене свідчить про правовий нігілізм з боку Київської міської влади щодо виконання своїх обов’язків перед мешканцями Києва, зокрема щодо врахування їхньої думки під час прийняття управлінських рішень.
Тому, пропонується у проекті Закону України „Про столицю України – місто-герой Київ”, який наразі розробляється Верховною радою України, прямо передбачити:
1. повноваження Київської міської ради щодо затвердження/погодження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги;
2. обов’язок із встановлення в статуті територіальної громади м. Києва порядку проведення громадських слухань щодо встановлення цін/тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій.

Джерела:
1. Закон України „Про місцеве самоврядування в Україні”;
2. Рішення Конституційного Суду України від 25 грудня 2003 року № 21-рп/2003 (справа про особливості здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування у місті Києві);
3. Закон України "Про столицю України - місто-герой Київ";
4. Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 р. № 529;
5. Закон України „Про житлово-комунальні послуги”.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ГРОМАДСЬКІ ОРГАНІЗАЦІЇ – СУБ’ЄКТИ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВА
19.08.2009 19:29
ДО ПИТАННЯ ПРО ЗАХОДИ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРИПИНЕННЯ СПЕЦІАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
19.08.2009 19:27
КОНТРОЛЬНО-НАГЛЯДОВЕ ПРОВАДЖЕННЯ ОРГАНІВ ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ ЯК ФОРМА АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
09.10.2009 18:49




© 2006-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.lex-line.com.ua is obligatory!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше