:: LEX :: ПРАВОВЕ ОФОРМЛЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО ЗАТРИМАННЯ ТА СТЯГНЕННЯ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 68)

Термін подання матеріалів

14 січня 2025

До початку конференції залишилось днів 20


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПРАВОВЕ ОФОРМЛЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО ЗАТРИМАННЯ ТА СТЯГНЕННЯ
 
16.05.2007 08:44
Автор: Шимчук Анастасія Олександрівна, студентка юридичного факультету Тернопільського національного економічного університету
[Адміністративне право. Митне та податкове право]
Адміністративне затримання – захід забезпечення провадження у справах про адміністративні правопорушення, який застосовується з метою припинення адміністративних правопорушень, коли вичерпано інші заходи впливу [2].
Звідси логічно випливає запитання: що ж таке адміністративне правопорушення? Згідно з діючим КУпАП, ст.9 «Адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність» [1].
Чинним законодавством визначені правила і межі затримання та застосування адміністративних стягнень. Однак існують причини незаконного затримання. Це, насамперед, умисне порушення працівниками правоохоронних органів конституційних прав громадян, низька правова освіченість осіб, яких затримують.
Сьогодні затримання особи, що тягне за собою грошове стягнення, часто виступає в ролі оплати за здіснення проступку, і що прикро, самі «захисники» закону чим раз, тим більше заохочують до таких дій, забуваючи про первинну мету даного виду стягнення. Остання ж передбачає виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Потрібно пам’ятати, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених КУпАП та іншими законами України, а при його накладенні враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність[2].
Затримуючи особу чи накладаючи стягнення, працівники правоохоронних органів зобов’язані забезпечити реалізацію конституційних прав і свобод громадян, а також дія до встановлених і передбачених законодавством норм. Так, - адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення; - особа, яка діяла в стані крайньої необхідності, необхідної оборони або яка була в стані неосудності, не підлягає адміністративній відповідальності; - при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган, уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.
Щодо строку стягнення, то воно накладається (як вже зазначалося) не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні – два місяці з дня його виявлення; а строк, після закінчення якого особа вважається такою, що не була піддана адміністративному стягненню, відповідно до ст.39 КУпАП охоплює рік часу з дня закінчення виконання, протягом якого особа стягнення не вчинила нового адміністративного правопорушення [1].
Збільшення строку притягнення до адміністративної відповідальності можливо могла б скоротити кількість вчинюваних правопорушень, оскільки часто матеріали щодо конкретних справ чи з недбалості працівників, чи то з інших причин приходять наприкінці терміну і навіть вже після його закінчення. І хоча вже можна спостерігати тенденцію щодо зменшення адміністративних правопорушень (2000р. – 706 703, 2005р. –288 887), але їх статистика все одно залишається досить високою [3].

Література:
1 Кодекс України про адміністративні правопорушення // Відомості Верховної Ради Української РСР. – 1984. – № 51. – Ст. 1122.
2 Люшенко М. Незаконне адміністративне затримання: причини та наслідки // Прокуратура людина держава. – 2004. – №6 (36). – С. 22-27.
3 Додержання законів про адміністративну відповідальність // Юридичний вісник України. – 2006. – №24. – С. 6-7.

е-mail: Anastasiya_Sh@ukr.net

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПОПЕРЕДЖЕННЯ ТА ШТРАФ ЯК ВИДИ АДМІНІСТРАТИВНИХ СТЯГНЕНЬ ТА ЗАСОБИ ВИХОВАННЯ ПОВАГИ ДО ЗАКОНУ
23.05.2007 09:41
АДМІНІСТРАТИВНО-ІНСТИТУЦІЙНИЙ ВПЛИВ НА ЦІНОУВОРЕННЯ В УКРАЇНІ
16.05.2007 09:13
НЕДОЛІКИ ЗАКОНОДАВЧОГО РЕГУЛЮВАННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕЯКИХ КОНСТИТУЦІЙНИХ ПРАВ ТА СВОБОД ФІЗИЧНИХ ОСІБ НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ
16.05.2007 09:09
ПОНЯТТЯ ФОРМ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
16.05.2007 08:56
АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВА ХАРАКТЕРИСТИКА СИСТЕМИ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ
16.05.2007 08:49
АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ В ГАЛУЗІ ДОРОЖНЬОГО РУХУ ТА ТРАНСПОРТУ
16.05.2007 08:40
КРИТЕРІЇ ВІДМЕЖУВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРОСТУПКІВ ВІД ЗЛОЧИНІВ
14.05.2007 16:36
АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ІНОЗЕМЦІВ: ПІДСТАВИ, ВИДИ ТА ОСОБЛИВОСТІ
12.05.2007 21:38




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше