:: LEX :: АДМІНІСТРАТИВНО-ІНСТИТУЦІЙНИЙ ВПЛИВ НА ЦІНОУВОРЕННЯ В УКРАЇНІ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 68)

Термін подання матеріалів

14 січня 2025

До початку конференції залишилось днів 20


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

АДМІНІСТРАТИВНО-ІНСТИТУЦІЙНИЙ ВПЛИВ НА ЦІНОУВОРЕННЯ В УКРАЇНІ
 
16.05.2007 09:13
Автор: Бреян Тарас Андрійович, викладач кафедри конституційного, адміністративного і міжнародного права юридичного факультету Тернопільського національного економічного університету
[Адміністративне право. Митне та податкове право]
З кожним роком Україна все більше утверджується, визнається іншими міжнародними суб’єктами, як держава з ринковою економікою. Для такої економіки сфера ціноутворення має надзвичайно вагоме значення та вплив. Ступінь втручання держави у процес встановлення цін визначає рівень свободи суб’єктів господарювання – виробників товарів, виконувачів робіт, надавачів послуг самостійно встановлювати вартість свого товару, роботи, послуги для їх продажу, обміну. Відповідно до норм Закону України “Про ціни і ціноутворення” на сьогодні в національній економіці мають місце вільні ціни (на товари, роботи) і тарифи (на послуги), встановлені фіксовані державні і комунальні ціни (тарифи), граничні рівні цін (тарифів), тощо.
Державні фіксовані й регульовані ціни, тарифи встановлюються: щодо товарів, робіт, послуг, що виробляються, виконуються, надаються державними органами та підприємствами, суб’єктами господарювання, які займають монопольне становище на ринку, на природні ресурси, що прямо впливають на рівень та динаміку цін, мають вирішальне соціальне значення (наприклад, тарифи щодо користування трубопровідним транспортом, передачі та розподілу електроенергії, щодо користування залізничними коліями, вокзалами, диспетчерськими службами, іншими обслуговуючими залізничний транспорт інфраструктурами, тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення, постачання теплової енергії та ін.).
Державними органами, що встановлюють ціни на певні товари та послуги, зокрема, є:
Міністерство транспорту та зв’язку України (за погодженням з Міністерством економіки України) – тарифи на перевезення пасажирів, багажу та вантажу залізничним, автобусним транспортом, аеропортові збори;
Міністерство фінансів України (за погодженням з Міністерством економіки та Національним банком України) – ціни на дорогоцінні метали у виробах та брухті та дорогоцінне каміння, що скуповується в населення;
Міністерство будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України – ціни на проектно-архітектурні роботи, тарифи на послуги з утримання будинків, споруд і прибудинкових територій;
Національна комісія з питань регулювання зв’язку України (за погодженням з Міністерством економіки України) – тарифи на основні послуги електрозв’язку, універсальні послуги поштового зв’язку;
Міністерство освіти та науки України (інші ЦОВВ, у віданні яких належать навчально-виховні заклади) (за погодженням з Міністерством фінансів України) – граничний розмір плати за проживання в студентських гуртожитках;
Національна комісія регулювання електроенергетики України – тарифи на електроенергію, що відпускається населенню для побутових потреб, граничний рівень роздрібних цін на природний газ для фізичних осіб, тарифи на транспортування магістральними трубопроводами, тарифи на зберігання природного газу тощо.
Вичерпний перелік органів, компетентних встановлювати чи іншим чином регулювати ціни (тарифи), визначено Постановою Кабінету Міністрів України № 1548 від 25 грудня 1996 р. “Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)”. Крім того, вищезазначені питання опосередковано регламентуються окремими нормами Господарського кодексу, законів України “Про захист економічної конкуренції”, “Про природні монополії”, “Про Єдиний Митний тариф”, “Про місцеве самоврядування в Україні”, постановами Кабінету Міністрів України № 1998 від 18 грудня 1998 р. ”Про удосконалення порядку формування цін”, № 35 від 22 лютого 1995 р. “Про затвердження положення про державне регулювання цін (тарифів) на продукцію виробничо-технічного призначення, товари народного споживання, роботи і послуги монопольних утворень” та ін.
Підсумовуючи, погоджуємося з дослідниками вищезазначених питань, щодо наявності значного обсягу нормативно-правових актів, що визначають порядок державного регулювання цін, тарифів, невідповідності спрямованості їх норм новим відносинам, що склалися в умовах реформування економіки, їх перегляду, систематизації та прийняття в новій редакції.

e-mail: t_breyan@ukr.net

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПОПЕРЕДЖЕННЯ ТА ШТРАФ ЯК ВИДИ АДМІНІСТРАТИВНИХ СТЯГНЕНЬ ТА ЗАСОБИ ВИХОВАННЯ ПОВАГИ ДО ЗАКОНУ
23.05.2007 09:41
НЕДОЛІКИ ЗАКОНОДАВЧОГО РЕГУЛЮВАННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕЯКИХ КОНСТИТУЦІЙНИХ ПРАВ ТА СВОБОД ФІЗИЧНИХ ОСІБ НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ
16.05.2007 09:09
ПОНЯТТЯ ФОРМ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
16.05.2007 08:56
АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВА ХАРАКТЕРИСТИКА СИСТЕМИ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ
16.05.2007 08:49
ПРАВОВЕ ОФОРМЛЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО ЗАТРИМАННЯ ТА СТЯГНЕННЯ
16.05.2007 08:44
АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ В ГАЛУЗІ ДОРОЖНЬОГО РУХУ ТА ТРАНСПОРТУ
16.05.2007 08:40
КРИТЕРІЇ ВІДМЕЖУВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПРОСТУПКІВ ВІД ЗЛОЧИНІВ
14.05.2007 16:36
АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ІНОЗЕМЦІВ: ПІДСТАВИ, ВИДИ ТА ОСОБЛИВОСТІ
12.05.2007 21:38




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше