:: LEX :: ПРОБЛЕМАТИКА МІСЦЕВИХ РЕФЕРЕНДУМІВ В УКРАЇНІ
UA  RU  EN
 
  Main page
  How to take part in a scientific conference?
  Calendar of conferences
  Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Archive

Actual researches of legal and historical science (Issue 68)

Date of conference

14 January 2025

Remaining time to start conference 19


  Scientific conferences
 

  Useful legal internet resources
 

 Useful references
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Counters


 References


 Our bottun
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПРОБЛЕМАТИКА МІСЦЕВИХ РЕФЕРЕНДУМІВ В УКРАЇНІ
 
26.02.2016 20:23
Author: Терещенко Аліса Олександрівна, студентка Національного юридичного університету імені Ярослава мудрого Інституту прокуратури та кримінальної юстиції
[Section 2. Constitutional law. Constitutional judicial law. International law]

Конституція України як правовий акт найвищої юридичної сили в державі передбачає, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування. 

Саме стаття 69 Конституції України  проголошує : однією з форм реалізації цього права є референдум  як прояв безпосередньої демократії, що полягає в голосуванні виборців, шляхом якого приймаються рішення з будь-яких питань державного або самоврядного характеру, за винятком тих, котрі згідно з законом не можуть бути винесені на референдум. Відповідно до рішення Конституційного Суду України від 16 березня 2000 року «схвалені  всеукраїнським референдумом за народною ініціативою питання, є обов'язковими для розгляду і прийняття рішень у порядку, визначеному  Конституцією  України, зокрема її розділом XIII "Внесення змін до Конституції України", та законами України».

У законодавчих актах закріплено право громадян як  на проведення всеукраїнського, так і місцевого референдуму, проте, з прийняттям нового Закону України «Про всеукраїнський референдум» у 2012 році, пов’язана втрата чинності Закону «Про всеукраїнський та місцевий референдум», який регламентував процедуру проведення не лише загальноукраїнського референдуму, а й закріплював основні засади та процедуру проведення місцевих референдумів. 

Враховуючи прогалину в законодавсті, можна констатувати – відсутність фактичного контролю з боку населення за діяльністю органів влади, що є порушенням головних принципів демократичного ладу. Тому існує нагальна проблема-прийняття нового закону, у якому була б чітко прописана процедура проведення місцевого референдуму ,а саме: передбачено право бути суб’єктом місцевого референдуму громадським організаціям,партійним осередкам; передбачено однакові умови як прибічникам питання винесеного на референдум,так і його опонентам; включити членів громади до суб’єктів консультативного референдуму; спростити порядок ініціювання місцевого референдуму на вимогу членів громад шляхом скасування скликання загальних зборів з ініціювання проведення референдуму; передбачити можливість проведення референдумів на рівні сіл,селищ,районів консультативних референдумів із конкретно визначених законом питань, які не належать до компетенції територіальних громад, хоча стосуються їх інтересів.

Сьогодні референдуми, що скликаються на місцевому рівні практикуються у Бельгії, Чехії, Швеції, Естонії, Фінляндії, Ірландії, Люксембурзі. При цьому рішення про скликання муніципального референдуму може прийматися муніципальною радою як колегіальним органом або за ініціативою певної кількості його членів. Обов’язкові наслідки референдуму мають вирішальний характер і спрямовані на виявлення думки виборця щодо відповідного питання. Місцевий референдум як інститут прямої демократії повинен залишатися «дієвим інструментом у руках громади» при вирішенні найбільш гострих, неоднозначних питань місцевого значення.

Отже, прийняття нового Закону України, який би закріпив основні засади та регламентував процедуру проведення місцевого референдуму, зафіксував обов’язковість виконання відповідними органами рішень, прийнятих у результаті референдуму має стати одним із пріоритетних завдань органу законодавчої влади України.

_______________________

Науковий керівник: Павшук Катерина Олександрівна, кандидат юридичних наук, асистент кафедри конституційного права України НЮУ імені Ярослава Мудрого.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СТ.49 КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ
23.02.2016 11:06
АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОБЛЕМ КОНСТИТУЦІЙНОГО ПРАВА
16.02.2016 11:41
КОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЯК САМОСТІЙНИЙ ВИД ЮРИДИЧНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ
01.03.2016 16:38
ГЕНДЕРНА РІВНІСТЬ В УКРАЇНІ: РЕАЛЬНІСТЬ ЧИ ЮРИДИЧНА ФІКЦІЯ?
01.03.2016 16:29




© 2006-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.lex-line.com.ua is obligatory!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше