:: LEX :: ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МС ТА ЇХ МІЖНАРОДНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ
UA  RU  EN
 
  Main page
  How to take part in a scientific conference?
  Calendar of conferences
  Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Archive

Actual researches of legal and historical science (Issue 68)

Date of conference

14 January 2025

Remaining time to start conference 24


  Scientific conferences
 

  Useful legal internet resources
 

 Useful references
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Counters


 References


 Our bottun
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МС ТА ЇХ МІЖНАРОДНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ
 
11.04.2016 11:23
Author: Смолій Андрій Валерійович, аспірант, кафедра міжнародного права, Інститут міжнародних відносин, Київський національний університет ім. Т.Шевченка
[Section 2. Constitutional law. Constitutional judicial law. International law]

В рамках інтеграційного руху створюються і розвиваються територіальні утворення з особливим економіко-правовим статусом, що передбачає пільгові умови митного, валютного, податкового, міграційного режиму – особливих або вільних економічних зон (зон вільної торгівлі, зон економічного сприяння), вільних митних зон, офшорних зон, які надають відомі переваги для міжнародного фінансового обороту і інвестування, та ін. – фахівцями налічується до 25 різновидів. Подібні утворення мають особливе значення для глобальної економіки; так, в пункті 58 звіту Групи розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (ФАТФ) «Уразливість зон вільної торгівлі до відмивання грошей» (березень 2010 року) відзначається: «Розміри і завдання зон вільної торгівлі у всьому світі демонструють їх важливість для глобальної економіки». На базі таких утворень виникають більш складні і досконалі форми міжнародного економічного і політичного співробітництва – митні, економічні та валютні союзи, спільні ринки, єдині економічні простори, міждержавні об’єднання (союзні держави).

Незважаючи на домінування глобалістичних тенденцій, що проявляються, зокрема, в усій зростаючій кількості держав-членів СОТ, характерною рисою сучасної світової економіки є процес регіональної інтеграції. Різновидом міжнародної економічної інтеграції, що здійснюється на регіональному та субрегіональному рівнях, є митна інтеграція, тобто інтеграція в галузі митної справи. У соціально-економічному і юридичному плані цей вид економічного злиття відрізняється своєрідністю, зумовлений специфікою самої зовнішньоекономічної діяльності та її митного регулювання.[1]

Митний союз – форма митної інтеграції, що реалізується в різних регіонах світу. Можна назвати наступні митні союзи, що функціонують зараз і мають довгострокові перпективи: Андське співтовариство (ісп. Comunidad Andina, CAN), утворене Болівією, Колумбією, Еквадором і Перу; Східноафриканське співтовариство, утворене Бурунді, Кенією, Руандою, Танзанією і Угандою; Ізраїль – Палестинська автономія, Південноамериканський спільний ринок (МЕРКОСУР; ісп. Mercado Común del Sur, MERCOSUR), створений Аргентиною, Бразилією, Парагваєм і Уругваєм, з асоційованими членами – Болівією, Чилі, Колумбією, Перу і Еквадором (Венесуела підписала угоду про участь 17 червня 2006 року, але вона не ратифікована Конгресом Парагваю); Південноафриканський митний союз (Southern Africa Customs Union, SACU), утворений Ботсваною, Лесото, Намібією, Південна Африкою і Свазілендом; Швейцарія – Ліхтенштейн; Європейський союз і утворені за його участю митні союзи ЄС – Андорра, ЄС – Сан-Марино і ЄС – Туреччина. Крім названих, створюється близько десяти нових митних союзів.

Розвиток цієї форми митної інтеграції має великий вплив на зовнішньоекономічну сферу союзників. Внаслідок усунення митно-тарифних, нетарифних та інших торгових бар’єрів в рамках митного союзу зазвичай інтенсифікуються транскордонні вантажні, пасажирські, фінансові потоки, збільшується кількість злочинів, скоєних зовнішньоекономічних операцій, обсяг внутрішньої торгівлі членів союзу і число господарюючих суб’єктів, що беруть участь в міжнародному обміні.[2, с.40-79]

Зовнішньоекономічна діяльність в митному союзі, як правило, набуває тенденцію диверсифікації в плані розподілу інвестованих капіталів між об’єктами вкладень у митні території, розширення асортименту товарів і послуг, що є предметом транскордонного обороту, освоєння нових областей міжнародного обміну. 

Як показує досвід Європейського союзу, усунення всіх внутрішніх торговельних бар’єрів є етапом, що передує формуванню спільного ринку (або, іншими словами, єдиного економічного простору), в якому гарантується свобода пересування не тільки товарів і послуг, але також факторів виробництва – капіталів і робочої сили (так звані чотири свободи).

Європі, що здійснює економічну інтеграцію протягом досить тривалого (для Новітньої історії) періоду, далеко не все добре в плані стійкості економічного розвитку (що, до речі, показала світова економічна криза), і проблема забезпечення економічної безпеки не знімається. Підтвердженням сказаного можна вважати проведену Європейським союзом реформу процедури митного декларування, засновану на інституті попереднього інформування митних органів. З 1 січня 2011 року для всіх торгових операторів введений обов’язок попередньо, до фактичного ввезення товарів на територію Євросоюзу або вивезення з неї, пред’являти митним органам електронні декларації, куди входять дані про надійність і безпеку товарів. 

Нові правила на кордонах ЄС покликані забезпечити на митницях більш ефективний аналіз ризиків і зробити митний контроль точніше орієнтованим. Єврокомісія роз’яснила, що, за новими правилами, під час митного контролю при ввезенні та вивезенні товарів держави-члени ЄС будуть застосовувати єдиний для Євросоюзу набір критеріїв оцінки ризиків. Як заявив в Брюсселі член Єврокомісії, відповідальний за оподаткування, митницю і боротьбу з корупцією Альгірдас Шемета, завдяки попередньому інформуванню митні адміністрації зможуть заздалегідь виявляти вантажі, які можуть загрожувати, і тим самим посилювати надійність і безпеку, не завдаючи затримок операціями, що не викликає сумнівів. На практичному семінарі, проведеному 18 листопада 2010 року в рамках програми прикордонного співробітництва митних органів Росії і Фінляндії, старший митний інспектор Східного митного округу Головного митного управління Фінляндії Вейе Алатау пояснив, що основними цілями реформи безпеки є виявлення та запобігання незаконних перевезень через кордони країн ЄС товарів , які можуть завдати шкоди здоров’ю громадян та навколишньому середовищу, і боротьба з тероризмом. 

Інша проблема, з якою досі не може «розлучитися» Європейський союз, – забезпечення дотримання європейського митного законодавства при застосуванні процедури митного транзиту.

Окремо слід виділити проблему активізації незаконної зовнішньоекономічної діяльності, пов’язаної з порушенням прав інтелектуальної власності, – транскордонного обороту контрафактної та фальсифікованої продукції. Детермінантами цієї протиправної активності є, на думку фахівців, неузгодженість цивільного законодавства учасників Митного союзу в частині охорони результатів інтелектуальної діяльності і засобів індивідуалізації (товарного знака, знака обслуговування, найменування місця походження товару або схожих з ними позначень для однорідних товарів), відмінності в правовому режимі об’єктів інтелектуальної власності, наявність прогалин в союзному митному законодавстві в сфері регулювання правовідносин, пов’язаних з переміщенням даних об’єктів через митний кордон митного союзу, невирішенні питання з ведення єдиного митного реєстру цих об’єктів, наприклад, товарних знаків, права на які закріплені в різних країнах митного союзу за різними правовласниками.




Література:

1) Лук’яненко Д.Г. Глобальна економічна інтеграція: Монографія. — К.: ТОВ «Національний підручник», 2008. — 220 с.

2) Чужиков В.І. Міжнародна регіональна економічна інтеграція // Управління міжнародною конкурентоспроможністю в умовах глобалізації економічного розвитку: Монографія: У 2 т. – Т. 2. / Д.Г. Лук’яненко, А.М. Поручник, Л.Л. Антонюк та ін.; За заг. ред. Д.Г. Лук’яненка, А.М. Поручника. – К.: КНЕУ, 2006. – С. 40—79.

3) Venables A.J. Winners and Losers from Regional Integration //The Economic Journal. — 2003. — Vol. 113.

___________________________

Науковий керівник: Забара Ігор Миколайович, доцент, кандидат юридичних наук, Київський національний університет ім. Т.Шевченка



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
СВОБОДА СЛОВА В ЗАСОБАХ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ УКРАЇНИ
22.04.2016 16:32
СИСТЕМА СОЦІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В ШВЕЦІЇ
22.04.2016 16:26
ПРАВОВИЙ СТАТУС ДЕПУТАТІВ ЄВРОПАРЛАМЕНТУ
22.04.2016 15:23




© 2006-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.lex-line.com.ua is obligatory!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше