Управління організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування (далі - УОАЗОР) здійснюють координацію, аналіз, планування, контроль та узгодження діяльності структурних підрозділів апарату Головних управлінь Національної поліції (далі – ГУ НП) та відокремлених структурних підрозділів ГУ з питань забезпечення публічної безпеки і порядку, охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, а також надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги [1].
Діяльність УОАЗОР має неабияке значення в діяльності органів національної поліції, адже дає можливість швидкого інформування та реагування на повідомлення про кримінальні правопорушення та інші події.
Оперативне інформування – єдина система збирання, опрацювання та подання до чергової служби вищого рівня інформації про правопорушення або подію з метою організації контролю за встановленням і затриманням осіб, які вчинили кримінальні правопорушення, а також оперативного реагування на надзвичайні ситуації [2].
Оперативне реагування у свою чергу вимагає скоординованих дій чергової служби, нарядів патрульної поліції, груп реагування патрульної поліції та інших нарядів, спрямованих на організацію невідкладного прибуття працівників поліції до заявника або на вказане місце події з метою припинення правопорушення, установлення особи та затримання ймовірного правопорушника, збереження слідів злочину, а також надання допомоги потерпілим особам у межах повноважень поліції [2].
Ситуаційні центри є невід’ємною складовою інформаційної інфраструктури електронного урядування, спрямованої, насамперед, на підвищення ефективності діяльності органів влади за рахунок оперативного формування більш обґрунтованих управлінських рішень. Ситуаційні центри містять інформаційний простір для ефективного моніторингу, прогнозування, прийняття рішень та контролю їх виконання, що дозволяє реалізувати новий формат управління в умовах жорсткого дефіциту часу та ресурсів, оцінювати можливі стратегічні, політичні, економічні, соціальні, екологічні ризики, які можуть виникати при різних сценаріях управлінських ситуацій. Для мінімізації ризиків використовують довгострокове прогнозування розвитку управлінських (кризових) ситуацій, розробку та моделювання різноманітних сценаріїв їх розвитку.
На сьогодні принциповими при прийнятті управлінського рішення є параметри: швидкість реагування на динаміку характеристик та показників стану об’єкта управління; високий ступінь відповідальності за результат управлінського впливу; інформаційна та взаємодія органів влади різного рівня; ефективні комунікації між державними службовцями та посадовими особами органів місцевого самоврядування щодо стану об’єкта управління за допомогою сучасних інформаційно-телекомунікаційних технологій [3].
Загалом, автоматизована система управління підрозділами поліції підвищить ефективність діяльності нарядів поліції, слідчих – оперативних груп, чергових частин, скоротить час реагування на повідомлення про злочин.
Застосування інтелектуальної системи відеоспостереження, робота аналітиків у режимі он-лайн, посилення контролю з боку диспетчерів за своєчасністю та якістю реагування нарядів поліції на злочини та правопорушення дасть можливість ситуаційному центру ГУ НП сприяти подальшому стабільному соціально-економічному розвитку, підвищенню захисту життя, здоров’я, власності від протиправних посягань та забезпечення життєдіяльності інфраструктури у державі в цілому. Тому можна зробити висновок що даний напрямок роботи варто розвивати, адже завдяки можливостям новітніх технологій робота поліцейського видозмінюється в ногу з часом і розвитком науки. Варто пам’ятати, що робота працівників УОАЗОР вимагає постійного вдосконалення, тому що технології розвиваються дуже стрімко, і варто діяти на випередження, так як злочинний світ також активно пристосовується до нових умов існування.
Отже, інформаційно-аналітична робота в органах Національної поліції є однією із функцій процесу управління. Підрозділи УОАЗОР посідають провідне місце в інформаційно-аналітичному забезпеченні діяльності органів Національної поліції, про що свідчить значний перелік їхніх завдань і функцій у цій сфері.
Список використаних джерел:
1. Про затвердження Типового положення про управління організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування головних управлінь Національної поліції України в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, областях, м. Києві : наказ МВС України № 39 від 22.01.2016 [Електронний ресурс] – Режим доступу http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0216-16
2. Про затвердження Інструкції з організації реагування на заяви та повідомлення про кримінальні, адміністративні правопорушення або події та оперативного інформування в органах (підрозділах) Національної поліції України : наказ МВС України № 111 від 16.02.2018 [Електронний ресурс] – Режим доступу http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0371-18
3. Ситуативні центри органів державної влади: наук / А.І. Семенченко, І.В. Клименко, А.В. Журавльов. − К.: НАДУ, 2003. − С. 3.
_______________________________
Науковий керівник: Йосифович Данило Ігорович, кандидат юридичних наук, доцент, полковник поліції, завідувач кафедри адміністративного права та адміністративного процесу факультету №3 Інституту з підготовки фахівців для підрозділів Національної поліції, Львівський державний університет внутрішніх справ
|