ДЕЯКІ ПИТАННЯ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОГО СТАТУСУ СИСТЕМИ ОРГАНІВ ТА УСТАНОВ ДЕРЖАВНОЇ КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАВЧОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
26.09.2008 09:09
Автор: Зливко Станіслав Володимирович, викладач Чернігівського юридичного коледжу Державного департаменту України з питань виконання покарань
[Административное право. Таможенное и налоговое право]
В умовах формування правової держави, проведення в життя правової реформи в адміністративно-правовій науці і в практиці державного будівництва велике значення надається чіткому правовому регулюванню суспільних відносин, що виникають у сфері державного управління, усуненню дублювання і паралелізму, переходу від адміністративних методів до методів економічних, психологічних, зміцненню порядку, дисципліни і законності. Для повноцінного та об‘єктивного визначення адміністративно-правового регулювання діяльності Державної кримінально-виконавчої служби України необхідно проаналізувати загальні теоретичні положення правового регулювання взагалі та адміністративно-правового регулювання зокрема.
На думку Д.Н. Бахрах, адміністративне право у загальному вигляді — це управлінське право. Воно регулює відносини, що виникають під час формування і функціонування державної адміністрації, обслуговує сферу державного управління [1]. На думку Колпакова В.К. предмет правового регулювання будь-якої правової галузі становлять суспільні відносини, які нею регулюються. Отже, предмет адміністративного права — це сукупність управлінських відносин, які складаються в сфері державного управління [2].
Зважаючи на зазначені визначення, адміністративно-правову основу складає система адміністративно-правових норм, які регулюють відносини у сфері державного управління.
Коротко зупинимось на питаннях, які регулюють в діяльності Державної кримінально-виконавчої служби України адміністративно-правові норми.
Адміністративно-правова норма — це обов'язкове правило поведінки, що встановлене й охороняється державою, метою якого є регулювання суспільних відносин, що виникають, змінюються і припиняються у сфері публічного управління.
Провідною соціальною метою адміністративно-правових норм є організація управлінських відносин [3].
Щодо Державної кримінально-виконавчої служби України, то норми адміністративного права регулюють в першу чергу відносини пов'язані з її організацією. На основі дослідження науково літератури та нормативної основи (див., наприклад [4], [5], [6], [7]), можна систематизувати такі відносини, які регулюють діяльність Державної кримінально-виконавчої служби України:
– що складаються при створенні, функціонуванні, реорганізації і ліквідації органів і установ Державної кримінально-виконавчої служби України, підприємств, що забезпечують її діяльність, науково-дослідних, учбових, лікувальних і інших установ;
– пов'язані зі встановленням задач, функцій, компетенції, форм і методів діяльності Державної кримінально-виконавчої служби України в даній сфері, її центрального і територіальних органів та установ;
– які виникають в результаті реалізації принципів управління, побудови і підпорядкування елементів Державної кримінально-виконавчої служби України, планування їх роботи, видання нормативних і індивідуальних актів тощо.
Адміністративно-правовим регулюванням також охоплюються відносини, які пов'язані з підготовкою, розстановкою і підвищенням кваліфікації кадрів, проходженням служби особами, які мають спеціальні звання співробітників Державної кримінально-виконавчої служби України, правовим і соціальним захистом її персоналу.
Нормами адміністративного права регулюються відносини, що виникають під час здійснення контролю за діяльністю органів та установ Державної кримінально-виконавчої служби України з боку органів державної влади, місцевого самоврядування, громадськості.
Нарешті, адміністративно-правові норми спрямовані на боротьбу з адміністративними правопорушеннями в діяльності Державної кримінально-виконавчої служби України.
Література:
1. Бахрах Д.Н. Административное право: Учебник для вузов. — М.: Издательство ВЕК, 1999 — 368 с.
2. Колпаков В. К. Адміністративне право України: Підручник. — К.: Юрінком Інтер, –1999. –736 с. С. 53
3. Колпаков В. К., Кузьменко О. В. Адміністративне право України: Підручник. -- К.: Юрінком Інтер, 2003. - 544 с. С.47,48
4. Про Державну кримінально-виконавчу службу України: Закон України від 23 червня 2005 року N 2713-IV // Відомості Верховної Ради – 2005 - N 30 - Ст.409
5. Административная деятельность органов внутренних дел. Часть Общая. Учебник. (под ред. Коренева А.П.) . - М.: МЮИ МВД России. Издательство «Щит-М». 1997 — 335 с.
6. Немченко М.І., Гамалій О.Г. Основи управління органами виконання покарань. Частина 1: Збірник лекцій. — К.: РВВ КІВС, 2000.— 134 с.
7. Леліков Г.І. Організаційно-правові засади формування і функціонування державної служби в Україні: дис... кюн: 12.00.07./УАДУ при Президентові України.— К., 1999.—173 арк.
e-mail: zlsl@rambler.ru
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter