В Україні актуальною є розробка системи заходів протидії злочинам, пов’язаним з незаконним заволодінням автотранспортом, особливо вчиненим організованими групами. Розробляючи заходи профілактичного впливу, спрямовані на усунення, або нейтралізацію факторів, які негативно впливають на рівень незаконного заволодіння автотранспортом, необхідно чітко уявляти сутність даних факторів. Проведене дослідження показало, що до таких факторів можна віднести: а) негативні соціально-політичні фактори, пов’язані з реформуванням країни, які сприяють втягненню в злочинну діяльність безробітних і молоді (особливо на етапах формування організованих злочинних груп та відновленні кадрового складу таких груп у разі часткової їх нейтралізації); б) недоліки в державній кримінально-правовій та кримінологічній політиці, які сприяють ухиленню злочинців від кримінального покарання; в) недостатньо розроблена нормативна база, яка регулює порядок експорту-імпорту, продажу, реєстрації, утилізації автотранспорту, а також діяльності організацій які беруть участь у зазначених операціях; г) розгалужена і стійка система ринку збуту викраденого автотранспорту, вузлів і агрегатів розукомплектованого автотранспорту й безконтрольність за діяльністю юридичних і фізичних осіб, які здійснюють активну діяльність на цьому ринку; д) відсутність необхідної кількості пунктів ДПС та ДАІ органів внутрішніх справ на границях великих міст та областей й недостатність інформаційних мереж, які обслуговують такі пункти; е) «умовність» державних кордонів і спрощений порядок їх перетинання автотранспортом із країнами ближнього зарубіжжя; є) постійна реорганізація зі змінами компетенції підрозділів МВС, які беруть участь у боротьбі з незаконним заволодінням автотранспортними засобами; ж) недостатня технічна оснащеність підрозділів кримінального розшуку, ДАІ та ДПС; з) відсутність єдиного організуючого органу, який координує роботу підрозділів МВС, у боротьбі із незаконним заволодінням автотранспортними засобами, у якому, повинні брати участь працівники підрозділів боротьби з організованою злочинністю, кримінального розшуку, спеціалізовані слідчі групи, інформаційно-аналітичні підрозділи, відділення організації взаємодії з Інтерполом, служби ДАІ та ДПС; к) високі ціни й попит як на автомобілі, так і на окремі вузли, агрегати й деталі при постійному зростанні кількості автотранспорту в Україні; л) недостатньо ефективні системи безпеки й захисту автомобіля від несанкціонованого проникнення й наступного контролю за його переміщенням; м) недостатня захищеність реєстраційних документів на автотранспорт, особливо транзитний, що спрощує процес виготовлення фіктивних документів; н) низька технічна укріпленість гаражів, гаражних стоянок, платних охоронюваних стоянок, відсутність систем відеоспостереження, а також стабільного й ефективного зв’язку з Державною службою охорони; о) недостатня кількість місцевих охоронюваних автостоянок і відсутність міських програм по їх розвитку; п) незадовільний рівень взаємодії з правоохоронними органами зарубіжних держав; р) досить високий рівень корупції серед працівників органів внутрішніх справ, митної й прикордонної служб, інших організацій, які беруть участь у контролі за операціями з автотранспортом. Зазначені фактори повинні бути враховані при підвищення ефективності профілактичних заходів щодо незаконних заволодінь автотранспортними засобами, вчинюваних організованими групами.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter