АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ В ГАЛУЗІ ДОРОЖНЬОГО РУХУ ТА ТРАНСПОРТУ
16.05.2007 08:40
Author: Гара Володимир Петрович, студент юридичного факультету Тернопільського національного економічного університету
[Administrative law. Custom and tax law]
Як свідчить статистика МВС України, з вини водіїв автотранспорту всіх категорій вчинено понад 80 відсотків подій на автомобільних дорогах, кожні 15 хвилин в Україні трапляється дорожньо-транспортна подія, кожні дві голини гине людина. При цьому основними причинами пригод стали перевищення швидкості, виїзд на смугу зустрічного руху, порушення правил маневрування та проїзду перехресть, управління транспортом у нетверезому стані (є причиною 55 % всіх ДТП).
Державтоінспекція прогнозує зниження рівня аварійності на дорогах у разі, якщо в Україні буде введено новий вид адміністративного стягнення за порушення правил дорожнього руху - нарахування штрафних балів. «Система штрафних балів направлена на те, щоб стримати водія від скоєння правопорушення».
Введення в Україні нового виду адмінстягнення передбачається законопроектом «Про внесення амін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху», який було презентовано у Верховній Раді.
Спочатку облік кількості штрафних балів здійснюватиметься за допомогою талонів до посвідчень, водіїв, а у перспективі планується створення спеціальної автоматизованої системи.
За грубі порушення правил дорожнього руху пропонується застосовувати стягнення через суд у вигляді позбавлення права керування транспортним засобом або нарахування великої кількості штрафних балів (десять і більше). У разі досягнення та перевищення 40 штрафних балів накладається штраф у розмірі 30-40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За керування транспортним засобом особою, позбавленою права керування, передбачено штраф у розмірі 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі повторного вчинення такого порушення - 70 неоподатковуваних мінімумів. Посвідчення водія вилучатиметься працівниками ДАІ лише па підставі рішення суду.
Прийняття законопроекту дозволить не лише знизити аварійність на дорогах, а й збільшити обсяг надходжень до бюджету від сплати штрафів.
Література:
1.Єгупенко В.В. Заходи запобігання та припинення адміністративних правопорушень на транспорті органами державної автомобільної інспекції: Афтореф. дис. канд.. юрид. наук. – Харків, 2002. – C. 23-25.
2.Новіков В.В. Адміністративно-правові основи профілактики порушень правил дорожнього руху: Афтореф. дис. канд. юрид. наук. – Київ, 1997. – C. 34-36.
3.Міленні О.Л. Щоб дороги були безпечнішими // Міліція України. – 2003. – № 2.. – С. 10-14.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter