:: LEX :: СУТНІСТЬ КАТЕГОРІЇ «ІНТЕРЕСИ ДЕРЖАВИ» В СТАТТІ 332-1 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 68)

Термін подання матеріалів

14 січня 2025

До початку конференції залишилось днів 19


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

СУТНІСТЬ КАТЕГОРІЇ «ІНТЕРЕСИ ДЕРЖАВИ» В СТАТТІ 332-1 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ
 
15.05.2017 11:33
Автор: Шапран Олександра Геннадіївна, 10 факультет, 3 курс, 1 група, Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого
[Секція 4. Кримінальне право. Кримінальне процесуальне право. Криміналістика. Кримінологія. Кримінально-виконавче право. Медичне право]

Законом України від 15 квітня 2014 р. «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» Кримінальний кодекс України доповнений ст. 332 – 1 «Порушення порядку в’їзду на тимчасово окупованому територію України  та виїзду з неї», що потребує теоретичного осмислення та  роз’яснення питання правової природи категорії «інтереси держави».

Суб’єктивна сторона відповідного злочину характеризується умислом та метою заподіяння шкоди інтересам держави, тобто особа усвідомлює суспільно небезпечний характер своїй дій і бажає в порушенні встановленого порядку в’їхативиїхати  на тимчасову окуповану територію України з метою заподіяння шкоди інтересам держави. Мета заподіяння шкода інтересам держави є обов’язковою ознакою суб’єктивної сторони складу цього злочину. Порушення порядку в’їзду на  тимчасово окуповану територію України та виїзду без мети заподіяти шкоду інтересам держави за відсутності ознак інших злочинів тягне адміністративну відповідальність за ст. 204-2 КУпАП. Отже, спираючись на вищесказане, можна стверджувати, що встановлення лише самого факту порушення особою порядку в’їзду на тимчасову окуповану територію України чи виїзду з неї не може бути достатнім для висновку про наявність мети заподіяння шкоди інтересам держави. 

Коло інтересів держави є дуже широким. Так, відповідно до Конституції України – це, зокрема, забезпечення прав і свобод людини, соціального захисту, захист суверенітету і територіальної цілісності України. Тому для того, щоб встановити була заподіяна шкода саме інтересам держави чи ні, треба звузити зазначене коло інтересів держави. Для цього, треба сказати, що об’єктом даного злочину є суспільні відносини по забезпеченню особливого правового режиму на тимчасово окупованій території України, а саме відновлення конституційного ладу України в межах тимчасово окупованої території. Відтак, і мета буде полягати у подоланні перешкод державою по відновленню в межах тимчасово окупованої території конституційного ладу України.  Так особа, яка буде затримана під час незаконного в’їзду або  виїзду на тимчасово окуповану територію України, може мати на меті проведення агітаційних закликів, передачі коштів незаконним органам, які утворенні на тимчасово окупованій території, зброї для вчинення терористичних актів або ж перевезення продуктів харчування для подальшого продажу.

Важливе значення для розуміння категорії «інтереси держави» має Рішення КСУ у справі за конституційними поданнями Вищого арбітражного суду України та Генеральної прокуратури України щодо офіційного тлумачення положень ст. 2 Арбітражного процесуального кодексу України від 8.04.1999 року (справа про представництво прокуратурою України інтересів держави в арбітражному (господарському) суді). В абзаці 2 п. 3 цього Рішення КСУ зазначив, що інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди наявна потреба у здійсненні загальнодержавних дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону України, гарантування її державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб'єктів права власності та господарювання тощо.

Отже, викладене вище свідчить, що категорія «інтереси держави» є оціночним поняттям, важливим елементом якого є саме мета. Слідчі та судді обов’язково повинні звертати увагу на необхідність доказування в кожному випадку наявності у особи, яка порушила порядок в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї, саме мети заподіяння шкоди інтересам держави. Враховуючи, що мета вказаного діяння – єдиний критерій для його відмежування від адміністративного правопорушення.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
МЕТОДИКА РОЗСЛІДУВАННЯ ЗЛОЧИНІВ ПРОТИ ТЕРОРИЗМУ
16.05.2017 19:56
ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ, ЯК ОБ’ЄКТ КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВОЇ ОХОРОНИ: УКРАЇНО-ІСПАНСЬКИЙ ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ
16.05.2017 19:33
МІСЦЕ І РОЛЬ МОРАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИХ ПЕРЕДУМОВ ТЕРОРИСТИЧНИХ НАПАДІВ НА БОРТУ ЛІТАКА
16.05.2017 11:33
ЩОДО ПИТАННЯ ПРО ЗАСТОСУВАННЯ СТАТТІ 3661 ККУ (ДЕКЛАРУВАННЯ НЕДОСТОВІРНОЇ ІНФОРМАЦІЇ)
16.05.2017 09:01
ЩОДО ПИТАННЯ ПРО ЗМІНИ ДО КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ ЗА ПОРУШЕННЯ ВИБОРЧИХ ПРАВ ГРОМАДЯН
16.05.2017 08:56
ТИМЧАСОВІ ПОЛОЖЕННЯ ЩОДО ЗДІЙСНЕННЯ СПЕЦІАЛЬНОГО ДОСУДОВОГО РОЗСЛІДУВАННЯ
15.05.2017 14:19
КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВІ ПРОБЛЕМИ ВИЗНАЧЕННЯ КАТЕГОРІЇ «ПОТЕРПІЛОГО» ВІД ПЕРЕШКОДЖАННЯ ЗАКОННІЙ ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ЖУРНАЛІСТІВ
15.05.2017 11:35
ОКРЕМІ ПИТАННЯ ВДОСКОНАЛЕННЯ СТ. 409 ККУ
15.05.2017 11:29
ОКРЕМІ ПИТАННЯ ВДОСКОНАЛЕННЯ СТ. 168 ККУ
15.05.2017 11:27
ОКРЕМІ ПИТАННЯ ПРОВЕДЕННЯ ОБШУКУ ОСОБИ ЗА КПК УКРАЇНИ
15.05.2017 11:23




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше