:: LEX :: ДОСТУПНІСТЬ ЦИФРОВИХ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ ЯК ОЗНАКА ЕФЕКТИВНОЇ ЦИФРОВІЗАЦІЇ: ДОСВІД ЄС
UA  RU  EN
 
  Головна
  Як взяти участь в науковій конференції?
  Календар конференцій
  Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архів

Актуальні дослідження правової та історичної науки (випуск 68)

Термін подання матеріалів

14 січня 2025

До початку конференції залишилось днів 19


  Наукові конференції
 

  Корисні правові інтернет ресурси
 

 Корисні лінки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Лічильники


 Лінки


 Наша кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

ДОСТУПНІСТЬ ЦИФРОВИХ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ ЯК ОЗНАКА ЕФЕКТИВНОЇ ЦИФРОВІЗАЦІЇ: ДОСВІД ЄС
 
15.04.2024 10:51
Автор: Туровець Юрій Миколайович, кандидат юридичних наук, доцент, професор кафедри кримінального права та процесу Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова, заслужений юрист України
[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Міжнародне право. Муніципальне право]

Одним із політичних пріоритетів ЄС є створення Європи, придатної до цифрової епохи [1]. 

Цифрова трансформація економіки та суспільства в ЄС досягається в межах програм “Цифрове десятиліття” [2] та “Цифровий компас до 2030 року” [3], які визначають план досягнення цифрової трансформації економіки та суспільства ЄС, що спрямовані на безпечну цифрову екосистему, яка орієнтується на людину. В такій системі відіграють важливу роль цифрові навики, безпечна та ефективна цифрова інфраструктура, цифрова трансформація бізнесу та цифровізація публічних послуг.

Однак варто вказати, що досить часто в гонитві за цифровізацією держави в цілому, або ж сфери надання адміністративних послуг, досить легко втрати умовний зв’язок із реальністю, де все ще існує частина суспільства, яка не володіє навиками комп’ютерної грамотності, а також не володіє технічними засобами, що могли б надати можливість доступу до онлайн адміністративних послуг. 

Висновки Ради ЄС 2020 року «Права людини, участь та добробут літніх людей в епоху цифровізації» підкреслили необхідність підтримки деяких нецифрових публічних послуг, де Рада ЄС закликала поважати права та потреби літніх людей, незалежно від наявності інвалідності. Те саме може стосуватись і простору безбар’єрності, де люди з вадами зору подекуди не мають можливості належно користуватись пристроями для доступу до онлайн послуг. 

Важливо відзначити, що добре урядування гарантоване як основне право в межах Хартії ЄС про основоположні права (ст. 41). Крім того, Протокол № 26 до Договору про функціонування ЄС визнає важливість та різноманітність публічних послуг. Держави-члени можуть самостійно обирати спосіб надання таких послуг, однак вони повинні забезпечити їх високий рівень якості, безпеки та доступності; рівне ставлення до користувачів; сприяння загальній доступності; захист прав користувачів. З точки зору основних прав, це означає, що ті, хто не може або не бажає отримувати доступ до публічних послуг у цифровому вигляді, все одно повинні мати офлайн-доступ, щоб гарантувати, що жодна особа не буде обмежена в доступі до них.

Європейським Союзом було прийнято Європейську декларацію про цифрові права та принципи у 2023 році, що зобов'язує ЄС до цифрової трансформації, яка має приносити користь кожному, і забезпечувати, щоб дизайн, розробка, поширення та використання технологічних рішень в контексті адміністративних послуг були створені з повагою до основних прав людини. Це не означає, що ЄС полишає подальші зобов'язання щодо цифрової трансформації, лише вказує на важливість інклюзивності цієї сфери із врахуванням потреб різних категорій осіб. Така цифровізація повинна приносити користь літнім людям, людям, які живуть у сільській місцевості, людям з обмеженими можливостями, а також маргіналізованим, вразливим верствам.

Важливо відмітити, що цифровий прогрес хоча і має вражаючі результати, в Україні, як і в країнах-членах ЄС все ще залишається частина населення, яка потребує додаткової уваги щодо її фінансової спроможності у придбанні необхідних пристроїв або ж цифровій грамотності. І тоді, коли держава не має механізмів до системного безоплатного навчання цифровій грамотності заінтересованих осіб, має йти мова про обов’язкове дублювання усіх цифрових послуг послугами фізичними у відповідних центрах, а також спрощення їх отримання через помічників-консультантів у них. 

Список використаних джерел:

1. A Europe fit for the digital age. URL : https://commission.europa.eu/strategy-and-policy/priorities-2019-2024/europe-fit-digital-age_en (data accesses : 10.04.2024)

2. Europe's Digital Decade. URL : https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/europes-digital-decade  (data accesses : 10.04.2024)

3. Communication from the commission to the European Parliament, the Council, the European economic and social committee and the Committee of the regions 2030 Digital Compass: the European way for the Digital Decade. URL :  https://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/TXT/?uri=CELEX%3A52021DC0118 (data accesses : 10.04.2024)

4. Improving the well-being of older persons in the era of digitalisation: Council adopts conclusions. URL : https://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2020/10/12/improving-the-well-being-of-older-persons-in-the-era-of-digitalisation-council-adopts-conclusions/ (data accesses : 10.04.2024)

5. European Declaration on Digital Rights and Principles URL https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/library/european-declaration-digital-rights-and-principles#:~:text=The%20Declaration%20on%20Digital%20Rights%20and%20Principles %20presents%20the%20EU%27s,version%20of%20the%20Declaration%20available. (data accesses : 10.04.2024)



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В РАМКАХ СВІТОВОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ТОРГІВЛІ
20.03.2024 18:19
ПРИНЦИП ЛОЯЛЬНОСТІ ЗА ПЕРВИННИМ ПРАВОМ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
17.04.2024 11:00
АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ПРАВА СПОЖИВАЧІВ
15.04.2024 10:56
ПРАВА ВІЙСЬКОВОПОЛОНЕНИХ ЗГІДНО НОРМ МІЖНАРОДНОГО ГУМАНІТАРНОГО ПРАВА
03.04.2024 13:52
ДОКТРИНАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ПРИРОДИ МЕДІАЦІЇ У ПУБЛІЧНО-ПРАВОВИХ СПОРАХ
01.04.2024 10:12




© 2006-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.lex-line.com.ua обов’язкове!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше