:: LEX :: УКРАЇНА – КОНЦЕПТ СОЦІАЛЬНОЇ ДЕРЖАВИ
UA  RU  EN
 
  Главная
  Как принять участие в научной конференции?
  Календарь конференций
  Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архив

Актуальные исследования правовой и исторической науки (выпуск 64)

Срок представления материалов

12 сентября 2024

До начала конференции осталось дней 12


  Научные конференции
 

  Полезные правовые интернет ресурсы
 

 Полезные ссылки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Счетчики


 Ссылки


 Кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

УКРАЇНА – КОНЦЕПТ СОЦІАЛЬНОЇ ДЕРЖАВИ
 
12.06.2024 13:53
Автор: Полесов Сергій Сергійович, аспірант Харківського національного університету внутрішніх справ
[Секция 2. Конституционное право. Конституционное процессуальное право. Административное право. Административное процессуальное право. Таможенное и налоговое право. Международное право. Муниципальное право]


Концепт соціальної держави є одним з елементів конституційної ідентичності України. У контексті Конституції України соціальна держава наділена низкою важливих правових ознак і характеристик, які можна виокремити на підставі системного аналізу конституційних норм, де концепт соціальної держави безпосередньо згаданий. Цей концепт віднесено до числа основоположних юридичних характеристик Української держави і водночас – до числа визначальних характеристик українського конституційного ладу. Його подано в Конституції України в гранично узагальненій формі, без конкретизації проявів соціальної держави, її ознак, функцій, завдань тощо. Характеристика Української держави як соціальної не може бути змінена інакше, аніж шляхом внесення змін до Конституції України в особливо ускладненому конституційному порядку. Будь-які зміни в конституційній та законодавчій організації державної влади чи у її здійсненні не повинні мати місце, якщо вони не узгоджуватимуться із юридичною природою України як соціальної держави, явно чи опосередковано суперечитимуть сутності і призначенню соціальної держави як такої. 

Характеристика Української держави як соціальної вживається в конституційному тексті, як самостійна, окремішня, самодостатня поруч із іншими однопорядковими, проте не тотожними за юридичним смислом характеристиками цієї ж держави, як «демократична» і «правова». Водночас концепт соціальної держави не може ототожнюватися із поняттями демократичної чи правової держави, а так само не може визначатися через них, через їхні ознаки, риси, прояви. Одночасне застосування по відношенню до України конституційної її дефініції як соціальної держави та поруч із тим – як демократичної і правової зумовлює наявність складних зв’язків між цими характеристиками, де кожна з них виступає як самостійний прояв актуального і перспективного державного буття України, але разом з тим, всі ці прояви мають конституційно-правовий характер і відображають певний зріз сутності цієї держави. 

Слід наголосити на існуванні сутнісного зв’язку між існуванням соціальної держави і функціональним призначенням Конституції України: остання, як випливає з її преамбули, спрямована, зокрема, на розвиток і зміцнення соціальної держави в Україні. Поняття розвитку і зміцнення соціальної держави вказує на конституційно окреслений контекст її динамічного буття: наявна модель соціальної держави, будучи константною і визначальною юридичною характеристикою держави Україна, разом із тим, не є сталою у конституційному сенсі, вона потребує свого розвитку і зміцнення, по-перше, в інтересах Українського народу, по-друге, в напрямі, що не повинен призводити до спотворення сутності і призначення соціальної держави, перекручення чи вихолощення її сутності і призначення, по-третє, такий розвиток і зміцнення мають відбуватися в рамках, визначених Конституцією України, з урахуванням визначеної нею системи конституційних органів державної влади та їх співвідношення із правовими зобов’язаннями, що випливають із необхідності забезпечення соціальних прав громадян України. Розвиток і зміцнення соціальної держави є самостійним перспективним напрямом конституційно-державного розвитку України, що має узгоджуватися, з одного боку, із синхронним розвитком і зміцненням її ж як «демократичної» і «правової» держави, а, з другого боку, із визначенням засад внутрішньої і зовнішньої політики, зокрема з реалізацією стратегічного курсу держави на набуття повноправного членства України в Європейському Союзі та в Організації Північноатлантичного договору.

Функціональне призначення Конституції України обумовлює конкретизацію загальної формули, вжитої стосовно України як соціальної держави, в інших положеннях Основного Закону України та в інших законодавчих актах на засадах конституційної узгодженості, юридичної визначеності, несуперечливості, послідовності, відповідності правомірним очікуванням громадян тощо. При цьому єдиним суб’єктом, уповноваженим конкретизувати положення щодо соціальної держави на рівні законів України, є Верховна Рада України як єдиний орган законодавчої влади в державі, а на рівні офіційного тлумачення конституційних положень про соціальну державу – Конституційний Суд України. 

Інституціалізація України як соціальної держави детермінує визначення юридичного механізму та тих державних органів, на які покладається обов’язок реалізації завдань і функцій соціальної держави, зокрема її соціальної політики та захист соціально-економічних прав громадян, у межах та у спосіб, що встановлені Конституцією та законами України. Концепт соціальної держави, конституціалізований в Україні, потребує своєї предметної конкретизації, як з огляду на конституційну обмеженість формату правового регулювання соціальних відносин на рівні Основного Закону держави, так і з огляду на необхідність конституціалізації галузевого (соціального) законодавства, зокрема і в частині впровадження зазначеного концепту у правові практики взаємодії між державою та індивідом. Вагомим напрямом такої конкретизації виступає юриспруденція Конституційного Суду України в розрізі якої виокремлюються: ознаки, принципи та завдання соціальної держави; розглядаються основні риси соціальної політики соціальної держави; простежується концептуальне підґрунтя соціальної держави в доктринах людської гідності, захищеності соціальних прав індивіда та редистрибутивної ролі держави в сучасному суспільстві. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
СВІТОВИЙ ТА НАЦІОНАЛЬНИЙ ДОСВІД ЩОДО ПРЕВЕНЦІЇ БУЛІНГУ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ
27.05.2024 14:02
ГЕНЕЗИС АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТАРИФОУТВОРЕННЯ У СФЕРІ ВАНТАЖНИХ ЗАЛІЗНИЧНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ
17.06.2024 11:29
ЩОДО ПИТАННЯ НЕСУМІСНОСТІ АДВОКАТСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ВІЙСЬКОВОЮ СЛУЖБОЮ
14.06.2024 15:07
РОЛЬ КОНСТИТУЦІЙНИХ СУДІВ У КОНЦЕПЦІЇ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ КОНСТИТУЦІЙНОЇ ДЕМОКРАТІЇ: ДЕЯКІ ТЕОРЕТИКО-ПРАВОВІ АСПЕКТИ
14.06.2024 15:03
ЕВОЛЮЦІЯ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ МЕДІАЦІЇ У ПУБЛІЧНО-ПРАВОВИХ СПОРАХ
13.06.2024 12:15
РОЛЬ МІЖНАРОДНОГО КРИМІНАЛЬНОГО СУДУ В РОЗСЛІДУВАННІ ЗЛОЧИНІВ ТА ЗЛОЧИНІВ ПРОТИ ЛЮДЯНОСТІ ПІД ЧАС ВІЙНИ В УКРАЇНІ: ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
13.06.2024 12:07
КОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ПРАВА НА МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ В УКРАЇНІ
12.06.2024 14:18
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНСТИТУЦІЙНОСТІ НОРМАТИВНИХ АКТІВ ЯК ФУНКЦІЯ РЕГЛАМЕНТУ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
12.06.2024 13:45
ЗАХОДИ ВПЛИВУ, ЩО ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ ДО НЕПОВНОЛІТНІХ ОСІБ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ ЯК ЗАХОДІВ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ
03.06.2024 14:19




© 2006-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.lex-line.com.ua обязательна!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше