За даними наведеними міжнародною організацією Transpancy International, Україна зайняла 146-те місце із 180 за рівнем корумпованості [1]. До проблем заходів щодо запобігання та протидії корупції працівниками міліції торкались вітчизняні вчені М.Ю. Бездольний, М.В. Буроменський, А.В. Гайдук, М.В. Грищенко, Д.Г. Заброда, М.І. Мельник, Ю.П. Мірошник, С.В. Невмержицький, О.В. Сердюк, О.В.Терещук, В.В. Фесенко, Ф.П. Шульженко та ін. [2]. Проте безпосереднім предметом їх праць зазначена проблематика не була, свої зусилля вони зосереджували на більш загальних чи спеціальних викликах.
У відповідності до Розділу ІІ Закону України від 11 червня 2009 р. № 1506-VI до заходів запобігання та протидії корупції віднесено: 1) чисельні обмеження суб’єктам відповідальності за корупційні правопорушення; 2) спеціальна перевірка щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних із виконанням функцій держави або органів місцевого самоврядування; 3) фінансовий контроль; 4) кодекси поведінки; 5) врегулювання конфлікту інтересів; 6) антикорупційна експертиза проектів нормативних актів; 7) вимоги щодо прозорості інформації у приватній сфері [3;4;5].
На наш погляд, проаналізовані заходи щодо запобігання та протидії корупції є досить прогресивними і позитивно вплинуть на реальне забезпечення прав, свобод та законних інтересів фізичних і юридичних не владних осіб. Сама ж ступінь ефективності діяльності міліції, у відповідності до новітнього законодавства, стане зрозумілою тільки після напрацювання емпіричного досвіду роботи підрозділами по боротьбі з організованою злочинністю МВС України та податковою міліцією Державної податкової служби України у зазначеній сфері.
Поряд з цим, важливим засобом подальшого запобігання корупції є визначення процедури оприлюднення відомостей про майно, витрати та інші зобов’язання фінансового характеру суб’єктами відповідальності за корупційні правопорушення. Зазначене має бути врегульоване в проекті закону «Про запобігання та протидію відмивання доходів отриманих злочинним шляхом» за допомогою впровадження електронної публічної звітності.
Література:
1. Семенов В. Кому по силам победить коррупцию? / Владимир Сененов // Вечерний Харьков от 22 декабря 2009 г. – № 143. – С. 4.
2. Бездольний М.Ю. Адміністративно-правові засади діяльності органів внутрішніх справ щодо протидії корупції : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. юрид. наук : спец. 12.00.07 «Адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право» / М.Ю. Бездольний. – К., 2007. – 18 с.
3. Закон України від 11 червня 2009 р. № 1506-VI «Про засади запобігання та протидії корупції» [за станом на 1 січня 2010] // Урядовий кур’єр від 22 липня 2009 р. – № 130. – Орієнтир. – № 32. – С. 5-6.
4. Постанова Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2009 р. № 1346 «Про затвердження Методології проведення антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів» // Урядовий кур’єр від 17 грудня 2009 р. – № 235. – С. 12.
5. Постанова Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2009 р. № 1302 «Про додаткові заходи щодо забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики» // Урядовий кур’єр від 12 грудня 2009 р. № 232. – С. 17.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter