Актуальність теми роботи. Як відомо на сьогодні економічний розвиток транспортної інфраструктури є досить важливим аспектом і державного розвитку, адже охоплює важливі напрямки державної діяльності в тому числі бере участь у розвитку міжнародної діяльності і формує всебічний соціально-економічний розвиток населення. Важливим при тому виступає саме контроль як одним із ключових аспектів розвитку будь-якої системи, відтак на сьогодні законодавство не є на наш погляд достатньо ефективним, в тому числі і на етапі контролю, що повꞌязано із багатьма причинами, одними із яких є певний монополізм на ринку, проблеми із ліцензуванням, координація роботи, тощо. Відповідно до цього на сьогодні постає актуальне питання глибшого дослідження розвитку транспортної системи в області контролю органів державного управління розвитком транспортної інфраструктури.
Обꞌєктом дослідження – є транспортна інфраструктура України.
Предмет дослідження – особливості проведення контролю органами державного управління в області розвитку транспортної інфраструктури держави.
Мета роботи – дослідити основні особливості проведення контролю органами державного управління розвитком транспортної інфраструктури України.
Виклад основного матеріалу. Як вище підкреслювалося розвиток транспортної інфраструктури на сьогодні є вкрай важливим сектором економіки держави, адже саме завдяки ньому можливі транспортні перевезення в тому числі і міжнародні, що сприяють всебічному розвитку населення і держави загалом. Таким чином, нижче на основі дослідження вітчизняного чинного законодавства у даній сфері визначено ключові критерії проведення контролю органами державного управління розвитком транспортної інфраструктури.
Отож, на сьогодні згідно чинного Закону України «Про транспорт» проведення контролю державними органами влади здійснюється за допомогою спеціального механізму державного контролю, що формується в основному числі через: Конституцію України, законодавчі акти, нормативні накази керівників державних підприємств, нормативні акти місцевих рад, міжнародні угоди і акти Конституційного Суду [1].
Згідно статті 42 ЗУ «Про транспорт» органи виконавчої влади забезпечують реалізацію державної політики в межах, визначених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, беруть участь у реалізації державної політики у міжнародному співробітництві у сфері безпеки на автомобільному, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті, ведення дорожнього господарства, цивільної авіації та забезпечують виконання зобов’язань, що випливають із членства в міжнародних організаціях [3].
Окрім того цим Законом передбачено що координацію діяльності всіх видів транспорту в регіоні виконується комісіями по координуванню роботи транспорту, які формуються органами місцевої влади і самоврядування і працюють згідно з Законом - Стаття 40 [3].
Отож, процедуру контролю органами державної влади в транспортній інфраструктурі, як бачимо є чітко законодавчо визначена що передбачає дотримання встановлених правил в тому числі і міжнародних договорів, які забезпечують міжнародне співробітництво. Відносини підприємств різних транспорту під час перевезень пасажирів і вантажу визначається кодексами окремих видів транспорту і укладеними договорами [3].
На основі цього потрібно сказати, що чинний розвиток транспортної інфраструктури на сьогодні як вище зазначалося є доволі важливим сектором держави, адже саме завдяки ньому можливі різноманітні транспортні перевезення в тому числі і міжнародні, що сприяють всебічному економічному, соціальному і культурному розвитку населення і держави загалом. Отож, на основі цього потрібно відзначити, що процес проведення контролю органами державної влади на сьогодні має чіткі визначені особливості, що передбачені чинним законодавством у даній сфері, недотримання яких передбачає відповідне покарання згідно визначеного Закону.
Висновки. В процесі дослідження роботи в області проведення контролю органами державного управління розвитком транспортної інфраструктури визначено, що процес контролю в області транспорту в Україні визначеним різними Законами, основним серед яких є ЗУ «Про транспорт», що детальніше розглянуто в роботі, на підставі вивчення якого визначено, що процес координації діяльності всіх видів транспорту здійснюється центральним органом виконавчої влади, який покликаний формувати і забезпечувати державну політику у сфері транспорту, туризму і інфраструктури.
Література:
1. Про автомобільний транспорт | LIGA:ZAKON [Електронний ресурс] Режим доступу: ips.ligazakon.net › document › view
2. Деякі аспекти започаткування діяльності з перевезення ... [Електронний ресурс] Режим доступу: minjust.gov.ua › str_5154
3. Про транспорт zakon.rada.gov.ua ›
|