:: LEX :: КОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВІ САНКЦІЇ
UA  RU  EN
 
  Главная
  Как принять участие в научной конференции?
  Календарь конференций
  Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
  Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
  Архив

Актуальные исследования правовой и исторической науки (выпуск 68)

Срок представления материалов

14 января 2025

До начала конференции осталось дней 24


  Научные конференции
 

  Полезные правовые интернет ресурсы
 

 Полезные ссылки
 
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Юридичний форум
Законодавство України
Єдиний державний реєстр судових рішень


 Счетчики


 Ссылки


 Кнопка
www.lex-line.com.ua - Міжнародні науково-практичні інтернет-конференції за різними юридичними напрямками

КОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВІ САНКЦІЇ
 
09.04.2010 17:23
Автор: Павловська Наталія Володимирівна, кандидат юридичних наук, докторантура та ад’юнктура Київський національний університет внутрішніх справ
[Конституционное право. Конституционное процессуальное право. Международное право]
Аналіз чинного конституційного законодавства України з очевидністю підтверджує існування санкцій, які не можуть бути віднесені до таких традиційних видів юридичної відповідальності, як адміністративна, цивільно-правова, кримінальна та дисциплінарна. Наявність особливих санкцій з наявним політико-правовим характером констатувалося у правовій науці вже давно, що в свою чергу поставило більш широке питання про окремий самостійний вид юридичної відповідальності - конституційний. [1]
Відсутність санкцій у багатьох конституційно-правових нормах знижує ефективність їх дії і незавжди може бути компенсовано санкціями інших галузей права. Лише конституційно-правові санкції відображають особливості захисту суспільних відносин, можуть звести до притягнення до відповідальності від порушення норм конституційного права. У ряді випадків в силу самих конституційно-правових норм застосування санкцій інших галузей стає неможливим. Так, народні депутати, глава держави одержують певний імунітет, який дає їм додаткові, у порівнянні із іншими громадяни, гарантії від притягнення до традиційних видів юридичної відповідальності. [2]
Очевидно, що конституційно-правові норми потребують адекватної системі засобів захисту своїх приписів, яка поряд з іншими санкціями включала би і конституційно-правові. Більш того, деякі санкції можуть бути встановлені лише Конституцією України.
Представляється, що основною метою конституційно-правових санкцій є попередження від відхилень встановленої диспозиції конституційно-правових норм певної моделі поведінки суб’єктів. А якщо це сталося, то застосування конституційно-правових санкцій спрямовано на здійснення превенції, відновлення в усіх можливих випадках порушеного конституційного правопорядку. Конституційно-правові санкції мають ряд особливостей, що відрізняють їх від заходів інших видів юридичної відповідальності, що дозволяє виділити їх у самостійний вид, а саме:
• заходи конституційно-правової відповідальності мають чітко виражений політичний характер і за підставами застосування, і за колом суб'єктів. У зв'язку з цим є небезпека того, що конституційно-правова відповідальність може перетворитися з правового інструмента в політичний. Тому здійснення заходів конституційно-правової відповідальності має обмежуватися конституційно-правовою галуззю.
• конституційно-правові санкції застосовуються широким колом уповноважених суб'єктів - органами законодавчої, виконавчої, судової влади, місцевого самоврядування, посадовими особами, громадянами, наприклад, у випадку відкликання та інш. Заходи конституційно-правової відповідальності можуть застосовуватися органами та посадовими особами відносно непідлеглими і непідзвітними їм суб'єктами, тим самим відрізняючись від дисциплінарних стягнень.
• вищі органи державної влади і посадові особи багато в чому мають власну відповідальність. При встановленні конституційно-правових санкцій відносно цих суб'єктів слід виходити з принципу «стримувань і противаг», таким чином, щоб заходи конституційно-правової відповідальності були взаємно збалансовані. А обов'язок одного була б підкріплена повноваженнями іншого органу - посадової особи чи іншої інстанції відповідальності, наприклад, виборців на випадок невиконання певних дій.
• застосування конституційно-правових санкцій не тягне судимість чи іншого виду покарання. [3]
Для конституційно-правових санкцій актуальною є проблема їх реалізації: нерідко або порядок їх застосування не визначено, або вони незастосовні, або не застосовуються. І в такому разі встановлення санкцій не лише не має сенсу, але і спричиняє ефект, зворотний очікуваному, тому що коли санкції перетворюються в абстрактну загрозу, декларативними стають і конституційно-правові норми в цілому. У зв'язку з цим, встановлення і дотримання процедури застосування санкцій надзвичайно важливо, тому що притягнення суб'єкта до конституційно-правової відповідальності представляє собою результат застосування та взаємодії матеріальних і процесуальних норм.

Література:
1. Кравченко В.В. Конституційне право України. –К., 2007. –С. 239.
2. Тодыка Ю.Н. Конституционные основы формирования правовой культуры. –Х., 2001. С.121.
3. Тацій В.Я., Тодика Ю.М. Становлення правової державності в Україні в аспекті конституціоналізму//Коснтитуційно-правові засади становлення української державності. –Х., 2003. –С. 54.

e-mail: wwwpav@gmail.com

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст і натисніть Ctrl + Enter




 Інші наукові праці даної секції
ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ІНСТИТУТУ ПРЕЗИДЕНТСТВА В УКРАЇНІ
23.03.2010 11:18
ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ РЕФОРМУВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНОГО УСТРОЮ УКРАЇНИ
19.03.2010 12:12
ЗАКРЕПЛЕНИЕ ОСНОВ КОНСТИТУЦИОННОГО СТРОЯ И ФОРМ ГОСУДАРСТВЕННОГО УСТРОЙСТВА В КОНСТИТУЦИЯХ УКРАИНЫ И РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ
11.03.2010 11:02
SOME QUERIES ON UKRAINIAN-SWEDISH LEGAL RELATIONS BACKGROUND
10.04.2010 19:06
ДЕРЖАВА І ПОЛІТИЧНІ ПАРТІЇ В ПОЛІТИЧНІЙ СИСТЕМІ СУСПІЛЬСТВА
09.04.2010 17:49
ПРОБЛЕМИ ВИЗНАЧЕННЯ МІЖНАРОДНО-ПРАВОВОГО ТА НАЦІОНАЛЬНОГО РЕЖИМУ МОРСЬКИХ ПОРТІВ
08.04.2010 20:57
ІНСТИТУТ ПАРЛАМЕНТСЬКОЇ ОПОЗИЦІЇ ЯК ФОРМА ГРОМАДСЬКОГО КОНТРОЛЮ
08.04.2010 20:53
ЩОДО ПИТАННЯ ВЗАЄМОДІЇ ПРИНЦИПІВ МІЖНАРОДНОГО ПРАВА ТА КОНСТИТУЦІЇ
07.04.2010 21:00




© 2006-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.lex-line.com.ua обязательна!


Наукова спільнота - інтернет конференції
Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки
Наукові конференції
Актуальні дослідження правової та історичної науки. Юридична лінія
 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше